Gå til innhold

– Activision vil ikke ha kvinnelige hovedpersoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Serves em' right. Tomb Raider skulle vel opprinnelig ha en mannlig hovedperson, men man byttet ut med denne overfladiske silikonskapningen.

 

Fra småspøk til revolver, det samme opplevde man i filmbransjen. Etter filmer som Catwoman o.l. vegret man seg fra kvinnelige actionstjerner, selv om Kill Bill gjorde det bra.

 

Men så har jo bransjen misforstått litt om man trodde Halle Berry var grunnen til at Catwoman var blant tiårets verste filmer...

 

Her til lands ønsket jo politikere å kvotere inn kvinnelige hovedroller i film. Huff.

Lenke til kommentar

Ja veldig troverdig med en kvinnelig leiesolat som skyter og dreper.

Er jo sef. kvinnelige solater også, men men. Blir liksom ikke like skremmende.

Sjangsen for krig minsker jo desto flere kvinner det blir i militæret tror jeg så det er jo bra.

 

Finnes jo kvinnelige drapsmenn også, men da bruker de gjerne gift og mere utspekulerte drapsmetoder, ikke rå vold.

 

Så en dokumentar i fra det Norske forsvaret der de fulgte noen kvinnelige soldater.

På en øvelse fikk den ene fri p.g.a. smerter når hun hadde mensen. He he.

Sikkert vondt det da, men tror fienden bryr seg fint lite om slikt.

Er man plaget av slikt bør man ikke få være soldat, men de hadde en kvote å fylle.

Lenke til kommentar

Saken er nok den at man gjerne liker spill hvor man kan relatere til hovedpersonen, evt relatere til en eller annen "drøm" man har.

 

For menn vil det nok være mer aktuelt å spille en mann, for kvinner en kvinne. Selv frister det mer å spille en mann i 30-årene fremfor en ungdom.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Synes det er kjekt med kvinnlige spillfigurer, jeg. Skal man sitte i 30+ timer med et spill er det hyggelig om man har noe pent å se på alle de timene fremfor en traust mannlig hovedkarakter. For øvrig tror jeg ikke kjønnet på spillfigurene har noe å si for spillets suksess, da er det andre faktorer som spiller inn. Dominansen av mannlige spillfigurer tror jeg mer er tradisjosnbundet enn noe annet. Kvinnelige spillfigurer kan i alle fall selge om spilldesignet er bra, flere eksempler er nevnt allerede, Portal er et annet godt eksempel der Glados bidro med mye av spillets suksess (spillet protagonist er også kvinne). HL2 har jo også en kvinnelig hovedkarakter, om enn ikke spillbar.

Lenke til kommentar

"Singularity var offer for slike hendelser."

 

Hva var galt med det? Kathryn gjorde på ingen måte spillet dårligere. Og, ble en interessant film-snutt etter rulleteksten.

 

De trenger ikke å ha de største rollene, ikke at jeg ser at det påvirker spillet, men ett spill med bare menn hadde føles urealistisk.

 

Jeg tror du misforstår. Singularity var angivelig offer for store endringer Activision ville gjøre midt under utviklingen, på tross av utviklernes planer. Hvilke endringer sies det ingenting om.

Lenke til kommentar

Activision har et ansvar for å tjene penger så det at de ikke vil risikere ting er jo bare naturlig. De mener de vet hvordan et spill skal lages for å selge bra og da er det jo bare rett og rimlig at de gir instrukser underveise.

 

Synd for utviklerne, men ingen tvinger dem til å jobbe for Activision.

 

På en annen side er det heller ingen som er tvunget til å kjøpe spillene fra Activision ;)

Endret av saivert
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja veldig troverdig med en kvinnelig leiesolat som skyter og dreper.

Er jo sef. kvinnelige solater også, men men. Blir liksom ikke like skremmende.

Sjangsen for krig minsker jo desto flere kvinner det blir i militæret tror jeg så det er jo bra.

 

Finnes jo kvinnelige drapsmenn også, men da bruker de gjerne gift og mere utspekulerte drapsmetoder, ikke rå vold.

 

Så en dokumentar i fra det Norske forsvaret der de fulgte noen kvinnelige soldater.

På en øvelse fikk den ene fri p.g.a. smerter når hun hadde mensen. He he.

Sikkert vondt det da, men tror fienden bryr seg fint lite om slikt.

Er man plaget av slikt bør man ikke få være soldat, men de hadde en kvote å fylle.

Hvis du er ute etter troverdighet er vel ikke dataspill veien å gå.

 

Min egen erfaring tilsier at å skylde på kjønn når en person er mer eller mindre fysisk uegnet til militærtjeneste er ren bullshit. Mange av jentene jeg har hatt som troppskamerater gjennom førstegangstjenesten har hatt skavanker eller lett for å bli grinete og snike seg unna. Imidlertid har samtlige jenter jeg har vært på lag med gjennom to befalsopptak vært rene militærmaskiner, selv de som ikke hadde noe særlig relevant erfaring. Jeg ser ingen forskjeller her, ettersom det finnes mange grinete gutter i Forsvaret som heller ikke har noe der å gjøre. Skjønt, man burde kanskje forvente litt mer av jenter i fgtj som tross alt er der frivillig.

 

På FOS 2008 havnet jeg på et lag hvor halvparten var "småjenter" som attpåtil ikke hadde noe relevant erfaring fra Forsvaret, og med min erfaring med jenter i Forsvaret til da (jenter som må bæres pga astma, jenter som griner seg til sykemelding for å slippe patruljetjeneste osv) hadde jeg ikke en spesielt positiv innstilling til dette. Imidlertid var samtlige av jentene på laget toppidrettsutøvere (langrenn, fotball, håndball etc), og var det noen av oss som slet seg gjennom feltøvelsen så var det ihvertfall ikke jentene. Disse hadde ikke bruk for noen kvote for å få plass på befalsskolen.

 

Forsvaret har plenty personell som strengt tatt ikke hører hjemme der, men det er ikke nødvendigvis basert på kjønnsforskjeller.

Lenke til kommentar

Synes det er kjekt med kvinnlige spillfigurer, jeg. Skal man sitte i 30+ timer med et spill er det hyggelig om man har noe pent å se på alle de timene fremfor en traust mannlig hovedkarakter. For øvrig tror jeg ikke kjønnet på spillfigurene har noe å si for spillets suksess, da er det andre faktorer som spiller inn. Dominansen av mannlige spillfigurer tror jeg mer er tradisjosnbundet enn noe annet. Kvinnelige spillfigurer kan i alle fall selge om spilldesignet er bra, flere eksempler er nevnt allerede, Portal er et annet godt eksempel der Glados bidro med mye av spillets suksess (spillet protagonist er også kvinne). HL2 har jo også en kvinnelig hovedkarakter, om enn ikke spillbar.

 

Jeg vil tippe det har mye med kjønnsroller å gjøre. Uansett hvordan vi snur og vrir på det er kjønnene forskjellige, og å satse på 100% likestilling er bare tull. Ta for eksempel The Expendables. Her snakker vi en rekke store actionhelter som Stallone, Dolph Lundgren, Steve Austin og Jason Statham samlet i en film. Selv Bruce Willis og Arnold Schwarzenegger har fått plass i den. (nå har jeg selvsagt ikke sett den, men har lest mye om den og gleder meg noe sinnsykt!) Men damene glimrer med sitt fravær på rollelisten. Jeg sier ikke at det ikke er noen der, men de har svært små roller. Vi har hatt en del kvinnelige actionhelter som Sigourney Weaver i Alien og Angelina Jolie i Tomb Raider, men vi kommer neppe til å se en kvinnelig utgave av The Expandables fordi mannlige actionhelter pr definisjon er tøffere og mer brutale enn kvinnelige actionhelter. Godt mulig det har med musker å gjøre. Kvinnfolk kan godt være sterke, men det vil ikke synes på samme måte som på menn, og hvem gidder se en film med spinkle kvinnfolk når de kan se overdrevent muskuløse menn? Mannlig wrestling er populært, men kvinnelig er ikke. Men ville det ikke vært logisk for menn flest å ville se svette, minimalt kledde kvinnfolk bryte enn svette, minimalt kledde menn?

 

Tror ikke Tomb Raider hadde vert like poppulært om det var en mann som løp rundt.

 

Litt historie: Først hadde vi et plattformspill kalt Rick Dangerous. Deretter kom enn oppfølger kalt Rick Dangerous 2. Da de tenkte å lage Rick Dangerous 3 lagde de det i 3D, men fant ut det ville blitt for likt en viss Indiana Jones. Derfor byttet de ham ut med en dame og kalte henne Lara Croft. ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...