Gå til innhold

Ricoh forbedrer sin CX-serie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den der knøttlille linsen innenfor ytre linse minner meg mest om webkameraer. Er dette ett webkamera innkapslet til bruk i digitalkamera?

He he - nej der er det såkaldet "Hjelpelys" til at hjælpe autofokus. CX3 er faktisk blevet ret god til AF selv med "Hjelpelys" slået fra. Men det var ganske nyttigt i dårligt lys på CX1.

Lenke til kommentar

Jeg tenker ikke på den ekstra sirkulære til høyre for blitsen. Men snarere "dead center" inni selve kameralinsen. Den lille knappenålshode store linsen en ser der inne minner meg om hvordan ett webkamera har linse. For webkameraet er jo det eneste linsen.

 

Jeg tenker at en sånn linse gjør det vanskelig å bryte lys perfekt. Hva er poenget med den gigantiske linsen utenfor annet enn å samle lyset til den lille linsen?

 

Bedre kamera har vel større linser som fokuserer lyset mot CCD-brikken eller hva som fanger opp bilde.

Lenke til kommentar

Jeg tenker ikke på den ekstra sirkulære til høyre for blitsen. Men snarere "dead center" inni selve kameralinsen. Den lille knappenålshode store linsen en ser der inne minner meg om hvordan ett webkamera har linse. For webkameraet er jo det eneste linsen.

 

Jeg tenker at en sånn linse gjør det vanskelig å bryte lys perfekt. Hva er poenget med den gigantiske linsen utenfor annet enn å samle lyset til den lille linsen?

 

Bedre kamera har vel større linser som fokuserer lyset mot CCD-brikken eller hva som fanger opp bilde.

Uha, nu er jeg ikke stærk i optik, men jeg vil TRO at det du ser som en lille linse er optisk effekt, som hvis du kigger i nogle drikkeglas fra bunden. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...