Gå til innhold

Max Manus-pirat avslørt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler vel strengt talt at karen er et tilfeldig offer i krigen mot "piratene", og at det passet bra med all medieomtalen som ville oppstå rundt max manus ellers.

 

Vel vel, har sett filmen på kino og kjøpt dvd, men spørs om jeg ikke skulle lastet den ned en 70-80 ganger også, sånn på pur f, så de tapte masse penger og gikk konkurs fordi den var lastet ned så masse :tease:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Føler vel strengt talt at karen er et tilfeldig offer i krigen mot "piratene", og at det passet bra med all medieomtalen som ville oppstå rundt max manus ellers.

 

Vel vel, har sett filmen på kino og kjøpt dvd, men spørs om jeg ikke skulle lastet den ned en 70-80 ganger også, sånn på pur f, så de tapte masse penger og gikk konkurs fordi den var lastet ned så masse :tease:

Er jo ikke akkurat sånn at du tømmer kontoen dems litt og litt for hver gang du laster den ned. Går bare på det at folk laster ned istedet for å kjøpe. Og 80 ganger er nok lite i forhold til hvor mange ganger den er lastet ned.

Lenke til kommentar

Heh, hadde filmen faktisk vært bra, hadde jeg sikkert lasta den ned jeg óg. Men maken til dårlig krigsfilm har jeg ikke sett på lenge.

 

Skjønner dog ikke hvorfor de gjør denne filmen til en prinsippsak, det var da ikke akkurat mangel på kinogjengere da den gikk på kino, og kan ikke se for meg at DVD-salget var spesielt dårlig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Om filmen er bra eller ikke er da flygende likegyldig ? :) Det er jo tidenes misforståelse at internett skal være et fristed for kriminalitet.

 

I utgangspunktet er jeg heller ikke noe for å gå mot enkeltpersoner i "kampen mot piratene", det har jo virkelig slått feil før. Men hvis det stemmer slik det står i artikkelen at han har drevet et piratnettverk over mange år, så er det bare rett og rimelig å få en smekk på pungen, etter min mening.

 

..Og tipper foreldrene var fornøyd da de fikk telefonen

Lenke til kommentar

Da igjen, her viser Simonsen og co litt av saker og ting de egentlig ikke har spesielt mye med.

De har altså litt fritidsproblemer der borte når de driver å henger seg opp etter sånt smått smått.

 

Men men, de får nyte fruktene så lenge de kan, snart blir det bare kryptert humbug og de må forholde seg til nettverk som TOR i verste fall og selv om de aldri så mye pålegger eieren av TOR serveren å komme ut med info så kan han ikke, han vet rett og slett ikke hvor den pakken de så dra inn til serveren hans tok veien, og ikke kan de finne ut av det heller...

 

Gode dager kommer for dere Simonsen, dere får litt å slite med i fremtiden.

Lenke til kommentar

Føler vel strengt talt at karen er et tilfeldig offer i krigen mot "piratene", og at det passet bra med all medieomtalen som ville oppstå rundt max manus ellers.

 

Vel vel, har sett filmen på kino og kjøpt dvd, men spørs om jeg ikke skulle lastet den ned en 70-80 ganger også, sånn på pur f, så de tapte masse penger og gikk konkurs fordi den var lastet ned så masse :tease:

Er jo ikke akkurat sånn at du tømmer kontoen dems litt og litt for hver gang du laster den ned. Går bare på det at folk laster ned istedet for å kjøpe. Og 80 ganger er nok lite i forhold til hvor mange ganger den er lastet ned.

 

Tror nok han vet det. Var vel sarkastisk ment, siden det er slik disse firmaene regner ut "tapet"

Endret av AllColor
Lenke til kommentar

At Lysehubben nå er stengt vil sikkert merkes på interessen for å installere Altibox? Det har sikkert ikke vært vanskelig for dem å se gjennom fingrene på slik virksomhet, det må jo ha vært medvirkende til folks interesse for å koble seg på fiber.

 

Eg kan aldri tenke meg at dei som har interesse av å bruke tenester som Lysehubben vil droppe å skaffe seg fiber fordi den er stengt. Eg vil påstå at potensielle brukarar av Lysehubben generelt har eit bruksmønster som gjer at dei vil foretrekke 30/30 fiber framfor 20/1 ADSL.

 

Vedkommende skal ha delt ut filmen på familiens gutterom, og det uten at familien skal ha ant noe.

 

Snakk om å blåse det opp. I kor mange husstandar har heile familien full oversikt over kva resten av familien gjer på nettet? Det er ikkje så vanskeleg å ikkje merke at nokon legg ut ein film eller ti.

Lenke til kommentar

Heh, hadde filmen faktisk vært bra, hadde jeg sikkert lasta den ned jeg óg. Men maken til dårlig krigsfilm har jeg ikke sett på lenge.

 

Skjønner dog ikke hvorfor de gjør denne filmen til en prinsippsak, det var da ikke akkurat mangel på kinogjengere da den gikk på kino, og kan ikke se for meg at DVD-salget var spesielt dårlig?

 

virkeligheten er ikke alltid så flashy nei, og filmen var knallbra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Siden dette er hw.no kunne redaksjonen f.eks belyse noen av de tekniske sidene rundt dette (hvordan "lysehubben" ble drevet) isteden for kun å kopiere tekst fra DN.no

Lenke til kommentar

Så, med andre ord, jeg kan kreve at en tilfeldig person som mottar dagpenger (f.eks.) klipper gresset mitt en helg ulønnet? Jeg betaler jo allerede "lønna" hans via skatt, skulle ikke trenge å betale den en gang til da?

Nei, men jeg synes de burde ha det i tankene før de ødelegger livet til gutten.

At de har mottatt penger fra hvermansen til å lage et produkt som de selger til hvermansen.

 

Det er heller ikke bevist at ulovlig fildeling har negative konsekvenser for salget, og det er flere som mener det kan ha en positiv effekt i forhold til salg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...