Gå til innhold

Videokamera for ekstremsport


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne kanskje vært et alternativ til mitt ContourHD 1080p jeg kjøpte for bare noen uker siden.

Ser fordel med lcd bak for å justere hva man ser m.m., men kan ikke si hverken gps eller gkrefter måler høres spesielt nyttig ut, heller noe som drar ekstra strøm.

 

Vært gøy å sett sammenligning på videokvalitet m.m. imellom de to kameraene, er kjempefornøyd med mitt per nå.

Lenke til kommentar

Merk at 1080p bare gir 30 fps, mens 720p gir 60 fps. I action kan det dermed være en fordel å bruke 720p.

 

Jupp, klar over dette, har endel å si i f.eks paintball.

 

 

 

Viewing angles on the vholdr are 110 degrees in 1080P mode and 135 (wide angle) in 720P, compared to the gopro's 127 degrees in 1080P and 170 degree (ultrawide / fish-eye) in 720P.

 

Noen info om atc9k fant jeg ikke.

 

edit:

Her er detaljene for atc9k

 

  • Lens Type: Fixed Focus (3m - ∞)
  • Aperture: F/N=3.2
  • Angle of View (FOV): FOV=130°

Endret av lain
Lenke til kommentar

Du kommer vel opp mot terminal velocity ved hopping fra vanlig høyde*? Lurer på hvor pålitelig GPS egentlig fungerer for hastighetmåling av frittfallende objekter.

 

* http://en.wikipedia.org/wiki/Terminal_velocity#Examples

 

 

Når man faller med magen ned så oppnår man terminal i løpet av 8-10 sekunder (ca 200km/t).

Mange hopper allerede med GPS for å måle hvor langt de klarer å forflytte seg i løpet av fallet etc, så det skulle ikke vært noe problem.

 

Fartsmålere har vi allerede flere av på oss, men å få fart og høyde stemplet på bildet kan være ganske hjelpsomt og spennende.

Lenke til kommentar

 

Ser fordel med lcd bak for å justere hva man ser m.m., men kan ikke si hverken gps eller gkrefter måler høres spesielt nyttig ut, heller noe som drar ekstra strøm.

 

 

Det er jo valgbart ekstrautstyr "gps/G-måler",så ser ikke at strømforbruk skulle bli merkbart større hvis man velger og ikke kjøpe med dette unyttige ekstrautstyret :)

Lenke til kommentar

Ser ut som en kurrant kamera det her, Men tror nok GoPro HD er et bedre alternativ til mitt bruk. Da det har 127* vidvinkel ved 1080p 15Mbps, og 170* Vidvinkel ved lavere oppløsninger. Det har jo også valgfritt 30 eller 60fps ved 720p.

Skulle gjerne sett en test av GoPro HD og andre alternative actionkameraer her på akam.

Lenke til kommentar

Ser ut som en kurrant kamera det her, Men tror nok GoPro HD er et bedre alternativ til mitt bruk. Da det har 127* vidvinkel ved 1080p 15Mbps, og 170* Vidvinkel ved lavere oppløsninger. Det har jo også valgfritt 30 eller 60fps ved 720p.

Skulle gjerne sett en test av GoPro HD og andre alternative actionkameraer her på akam.

 

 

Stort minus med gopro er jo at man aldri vet sikkert hva man filmer.

Skulle virkelig vært en liten lcdskjerm til dette innebygd.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Angående GoPro HD Hero så er det lansert både batteripakke, Lcd skjerm, og dobbelthus til 3D filming.

 

LCD og Batteripakke er noe de har jobbet med helt siden kamera ble lansert, og regner med at det ikke er lenge til man får kjøpt dette i butikken.

 

Er storfornøyd med HD Hero kamera mitt, og det fungerer utmerket til det jeg foreløpig har brukt det til. I tillegg er det jo utrolig mange muligheter når det kommer til monteringutstyr, og ikke minst det at det er forholdshvis lett å lage monteringsutstyr selv mtp skruemonteringen på kamera.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...