Gå til innhold

AMD utvider på bunnen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artikkelkritikk:

 

Skjerp dere HW.no

 

Bilde i artikkelen viser ingen AM3-sokkel type CPU. Slik ser de ut.

 

Hvis dere ikke klarer å skille Sempron-generasjons-skiftene som er/har vært, så la være å poste bilde til artikkelen som viser en helt annen pinnekonfigurasjon en den CPU som dere skriver om.

Endret av G
Lenke til kommentar

Er da ingen grunn å klage over ett bilde i en slik artikkel. Om det hadde vert en test hadde det vert en ting, men når det bare er litt info om en kommende CPU så er det en ikke-sak.

 

Eneste jeg er uenig i er at den ikke er en drømmeprosessor. I kombinasjon med ett 785G hovedkort så er det en flott CPU for en HTPC.

Lenke til kommentar

Haha, at bildet ikke er "korrekt" i forhold til akkurat den CPU-en som blir nevnt er en idiotisk ting å klage på, G. Bildet viser til hva innholdet handler om. Om jeg skulle skrive en artikkel om et spesifikk AMD grafikkort (som f. eks ikke er på markedet), så hadde jeg fort kunne valgt et 4890 grafikkort, selv om jeg skrev om 5870..

 

Skal nevnes at det er ypperst få som tenker gjennom hvordan pinnene er plassert. Det er en sempron på bildet, der det også står i artikkelen "Sempron er på ingen måter et dødt område for AMD, nå kommer Sempron 150.". I første linje snakker de om at sempron som slo godt ann på socket A og 754, (hvorav denne er fra 754) men roet seg i senere tid, ikke er gitt opp!

 

Jeg ser ingen ting negativt i denne artikkelen. Og jeg må nevne at de ikke er en Intel Core i7 970 der iallefall! Hahah!

Lenke til kommentar

Det er likevel sløvt arbeide av skribenten å ikke lete fram ett mer passende foto til saken sin. Regner med at RBW har mer enn nok forkunnskaper til å vite forskjellene. Det kan vel sammenliknes med korrekturlesing, samtidig som det er villedende ("""markedsføring""").

 

Selv stoppet jeg opp når jeg så artikkelen og begynte å fundere noen sekunder på om de hadde lansert noe nytt for en gammel sokkel. Da jeg er veldig godt kjent med sokkeltypen, så så jeg med en gang at dette var noe jeg kunne ha brukt på ett gammelt hovedkort jeg har liggende.

 

Etter å ha lest artikkelen i sitt fulle så så jeg også at betegnelsen DDR3-støtte utelukket muligheten for at dette kunne være en sannhet, da sokkelen som vises på bilde benytter DDR2-minnebrikker.

 

Det jeg mener med kritikken er at det kan villede folk til å tro at om en bestiller en slik CPU fra en nettbutikk, altså kan ta feil og raskt finne ut at de har bestillet katta i sekken.

 

Slik sett burde artikkelbilde fjernes eller byttes på. Det er min mening. Ser at dere fjaser dette vekk til å være en bagatell. Jeg synes det er inkompetent av HW.no. Nok om det!

Lenke til kommentar

Jesus for noen argumenter. Få deg et liv. Jeg regner med at når du bestiller et prosessor fra nettbutikk så leser du spesifikasjonene før du kjøper den (Eller mailer du de et bilde og sier "Jeg vil kjøpe en sånn?) :p

 

Cash is king og forfatteren foretrakk nok å bruke tiden sin på mer nyttige ting enn å leite etter korrekt sokkeltype for å tilfredsstille (the comic book )G(uy)

Lenke til kommentar

Jesus for noen argumenter. Få deg et liv. Jeg regner med at når du bestiller et prosessor fra nettbutikk så leser du spesifikasjonene før du kjøper den (Eller mailer du de et bilde og sier "Jeg vil kjøpe en sånn?) :p

 

Cash is king og forfatteren foretrakk nok å bruke tiden sin på mer nyttige ting enn å leite etter korrekt sokkeltype for å tilfredsstille (the comic book )G(uy)

 

Men tilbake til topic. Denne cpu'en vil koste hva, og har noen erfaringer med hvilke tempraturer slike har under normal bruk/full load?

Lenke til kommentar

Det er likevel sløvt arbeide av skribenten å ikke lete fram ett mer passende foto til saken sin. Regner med at RBW har mer enn nok forkunnskaper til å vite forskjellene. Det kan vel sammenliknes med korrekturlesing, samtidig som det er villedende ("""markedsføring""").

 

Selv stoppet jeg opp når jeg så artikkelen og begynte å fundere noen sekunder på om de hadde lansert noe nytt for en gammel sokkel. Da jeg er veldig godt kjent med sokkeltypen, så så jeg med en gang at dette var noe jeg kunne ha brukt på ett gammelt hovedkort jeg har liggende.

 

Etter å ha lest artikkelen i sitt fulle så så jeg også at betegnelsen DDR3-støtte utelukket muligheten for at dette kunne være en sannhet, da sokkelen som vises på bilde benytter DDR2-minnebrikker.

 

Det jeg mener med kritikken er at det kan villede folk til å tro at om en bestiller en slik CPU fra en nettbutikk, altså kan ta feil og raskt finne ut at de har bestillet katta i sekken.

 

Slik sett burde artikkelbilde fjernes eller byttes på. Det er min mening. Ser at dere fjaser dette vekk til å være en bagatell. Jeg synes det er inkompetent av HW.no. Nok om det!

 

 

Kan for så vidt si meg enig i at det er litt sløvt, men det er mye som burde rettes opp før dette blir en sak. Det er helt klart viktigere ting å ta tak i her.

 

BTW: En AM3-prosessor utelukker ikke bruk av gamle hovedkort. Minnekontrolleren i disse prosessorene støtter både DDR2 og DDR3, så selv det gamle M2A-VM HDMI-kortet jeg har liggende i skuffen vil fungere fint med alt fra AM3 Sempron til 965BE. Dette til tross for at det ikke engang er AM2+, kun AM2.

AMD har vært veldig flinke her, men det er litt synd at ikke alle hovedkortprodusentene er like flinke til å følge opp i forhold til BIOS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis livet kun var å kverrulere. :)

 

Ok, prosessoren er nok på vei til historiebøkene før eller siden. Jeg tenker da både på den nyere AM3-generasjonen av Sempron og de gamle som nå er historie.

 

Hvis da ikke AMD resirkulerer Sempron-navnet nok en gang og bruker det på en ny generasjon CPU'er. Forundrer meg ikke helt om så skjer.

 

Greit med slike innspill som at AM3-prosessorer fungerer så sant BIOS gir støtte. For det var en bit kunnskap jeg manglet. Takk formann.

 

Tilbake til kverruleringen:

Dette er neppe første gangen HW.no har brukt feil Sempron bilde, fordi jeg synes å ha lagt merke til denne sløvheten i ganske lange tider fra HW.no's side.

 

Det tar ikke mange sekundene å lage seg ett AM3-bilde til bruk i artiklene. Sløvt!

Lenke til kommentar

En liten tilbakesporing til artikkelens innhold. Legg merke til at Sempron og Athlon II X2 til AM3 har dobbelt så mye L2 cache per kjerne som resten av prosessorene de selger. Det er positivt for ytelsen.

 

Sempron 140 koster bare 260 kroner og til den prisen får man egentlig utrolig mye ytelse for pengene til alt av programmer som ikke benytter flere tråder effektivt. Det gjelder ennå en haug med programmer. Sempron 150 vil sikkert ikke koste noe særlig mer. Den vil trolig bare erstatte plasseringen til Sempron 140.

Lenke til kommentar

disse cpu'ene er ikke dorlige. men de takler ikke encoding og spill like godt som flerkjerne cpu'ene. er mere idioti å putte en x4/x3/x2 i en pc som hovedsaklig skal brukes til facebook og msn.

 

edit: og det er bra for AMD å få brukt alle x2 cpu'ene som ikke fungerer på tophastighet.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar
Til slik bruk er det vel bedre med passivt kjølt Mini-ITX.

Ytelsen til Atom suger. Sempron på 2,9 GHz yter veldig mye bedre enn Atom og det er som sagt mengder av programvare som ikke har mulighet for å bruke 2 eller flere tråder.

 

Sempron + hovedkort med AMD 785G brikkesett gir både langt bedre CPU-ytelse, omtrent like god grafikkytelse som ION, og ikke minst et fullverdig hovedkort og en lavere totalpris.

 

Atom-forslaget ditt er kun bra for de som vil ofre ytelse, funksjonalitet og oppgraderbarhet for kompakthet og lav effekt.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...