Gå til innhold

Nye funksjoner i Pentax K-7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å pirke litt, så har K-7 elektronisk vater "fra før", men denne versjonen legger til mulighet for visning av vater på skjermen bak på kameraet. Dessuten forstår jeg det som at lysmåleren* i M- og X-modus kan vise både vater og eksponeringsinformasjon samtidig. Antagelig gjøres det ved en blinkende indikator for vater og en 'fast' indikator for lysmåleren. Har ikke et K-7 selv, men en del brukere på PentaxForums ser ut til å mene at kontrast-AF i LV-modus har blitt brukbart raskt, så det er snakk om en merkbar endring.

 

*:

- .....|..... +

2 1 1 2

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Med fw 1.10;

 

M mode viser i søker water som strek med prikk (som tidligere) mens exp vises som et tall ("-9" - "+9") ved siden av. LV kontrast AF funker ok, iallefall på lyssterke objektiver.

Lenke til kommentar

Kan godt være. Noen slik funksjon er det heller ikke i denne programvareoppdateringen og hvor Akam har det i fra må gudene vite.

 

As for the film reversal mode, it is accessed by pressing the right button on the four way controller. This is the Custom Image button, and the new mode is the second option from the right. The shots seem to take on a yellow-orange cast in a few test images.

 

Kilde: http://www.pentaxforums.com/forums/pentax-news-rumors/108894-new-fw-1-10-k7-3.html

 

Francis

Lenke til kommentar

Kan man ikke sige at vi har lidt indirekte gavn af finanskrisen her?

 

Jeg tænker: Pentax har ikke frigivet nogen "afløser" for K7, men ved at opdatere firmware kan de istedet forbedre lidt på deres eksisterende topmodel - og vi får så en gratis forbedring! :-)

 

Det må da gerne fortsætte lidt endnu...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg er ganske sikker på at også non-LV AF har blitt kjappere med fw 1.10.

 

MetteHHH:

Ryktene forteller at Pentax viser noe nytt på Photokina (21.-26.09.2010). Det gjestår å se hva det er.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...