Gå til innhold

Chrome skal lanseres oftere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vær nå bare glad til at nettleseren utvikles kjapt.

Utvikles vel like kjapt så vidt jeg forsto, får bare presset ut de nye funksjonene oftere. Fint og flott det, men jeg bruker opera jeg, så..

 

skulle vist lette på trykket for utviklere, så de slipper deadlines, og funksjonen som blir forsinka blir lansert i neste utgave.. jeg syntes de kan ha en egen testpilot versjon. og heller lansere hver 6mnd eller no.

Ja, jeg skjønte det var poenget, men skjønte ikke hvordan det letter på trykket når de lanserer nye versjoner hver 6. uke. Blir det ikke bare mer stress slik at utviklerne om de må oppdatere sine plugins eller hva det er hver 6. uke for å funke bra med de nye versjonene?

Lenke til kommentar

skulle vist lette på trykket for utviklere, så de slipper deadlines, og funksjonen som blir forsinka blir lansert i neste utgave.. jeg syntes de kan ha en egen testpilot versjon. og heller lansere hver 6mnd eller no.

Dette finnes i dag, om du ikke var klar over det. Dette er den såkalte dev-channel(mer features oftere) eller beta-channel ( mer stabil, oppdateres ikke like ofte). Se mer her: http://sites.google.com/a/chromium.org/dev/getting-involved/dev-channel

 

trur ikke addons blir no problem egentlig. når de relanserer hver 6 uke så er det ikke store endringer fra gang til gang. er ikke sikkert utviklerne må endre versjon addon er kompitabel med engang.

Extensions (som er det rette ordet) for chrome, blir skrevet i html/css/javascript, og er framoverkopatibel uten unntak. De trenger ikke oppdateres for å fungere i en ny versjon av chrome. Dette tilsvarer omtrent firefox sin jetpack-utvidelse, som gjør mye av det samme. Jetpack blir forøvrig innebygd i firefox 4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...