Gå til innhold

Ebøker er populært


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kindel kan vel forsatt ikke kjøpes i norge?

 

Kindle kan kun kjøpes fra amazon.com. Men den fungerer også utenfor USA, f.eks. i Norge, slik at man kan kjøpe bøker trådløst m.m. her i landet.

 

Jo jeg vet at den kan kunne kjøpes på amazon, men jeg lurte om de nå frakter den til Norge? Husker at de ikke gjorde det tidligere.

Lenke til kommentar

Jo jeg vet at den kan kunne kjøpes på amazon, men jeg lurte om de nå frakter den til Norge? Husker at de ikke gjorde det tidligere.

Salg til Norge er offisielt støttet, ja. Da jeg bestilte min DX for noen måneder siden stod DHL på døra under 48 timer senere.

 

Etter prisreduksjonen for litt siden koster vel den lille Kindle'n i underkant av 2000 alt inkl., så vidt jeg husker. Du får prisen (inkl. mva/tollgebyr) før du bekrefter, så er bare å legge den til og gå til kassa for å sjekke.

 

Vel og merke vil jeg ikke anbefale Kindle for de som hovedsakelig er interessert i norskspråklige bøker. Men for de som normalt leser bøker på engelsk er Kindle uovertruffen, etter min mening.

Lenke til kommentar

Det Amazon ikke nevner der de hyper e-bøkene sine, er at det fortsatt er salget av fysiske pocketbøker som er størst.

Åpenbart ikke hos Amazon.

 

I forhold til konvensjonelle bøker, selger Amazon nå 140 ebøker for hver 100 tradisjonelle bok av papir.
Endret av genser
Lenke til kommentar
I forhold til konvensjonelle bøker, selger Amazon nå 140 ebøker for hver 100 tradisjonelle bok av papir.

Dette er en feil i artikkelen. Det er snakk om 140 ebøker per 100 _innbundne_ bøker av papir. Pocket formatet leder fremdeles suverent over de begge.

 

Fra kilden:

 

Amazon.com is now selling more Kindle books than hardcover books. Over the past three months, for every 100 hardcover books Amazon.com has sold, the Company has sold 143 Kindle books.

Endret av Mascot68
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke amazon virker så altfor billig sammenlignet med f.eks nordli. Får man både e-bok og vanlig om man bestiller en vanlig bok hos amazon?

Nei, e-bok, pocket bok, innbundet bok osv er fortsatt separate produkter. Du får bare en av de(den du betaler for) med mindre du kjøper et sammensatt produkt(av for eks paperback + e-book til en samlet pris).

 

Samme gjelder jo for Norli og Norske aktører som selger e-bøker.

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Jeg kunne lett bestillt en slik, men er fortsatt skeptisk. Var så nær å bestille at jeg nå har en konto hos Amazon. Av en eller annen merkelig grunn er det forskjellig utvalg for europeere og amerikanere. Noe med transatlantisk rettighetskrøll... Bladde opp en serie scifi-bøker, og der fantes vel 3 og 4 som e-bok, mens amerikanere fikk tilbud om 1-5 (og snart 6).

Om man ikke kan stole på tilbudet deres, samtidig som de har markedets sterkeste lock-in er det uaktuelt. Om Nordli mangler en bok du vil ha er det jo bare å dra på en annen boksjappe...

 

Dessuten er ebøkene like dyre eller dyrere enn paperback (de legger vel på ca 15 kr i "porto" for europeere ved nedlasting av ebøker?)

Lenke til kommentar

Det er litt pes med utvalg av bøker ja. Utgiverne sliter med samme paranoia som filmbransjen akkurat på det området virker det som. Noe som for meg er komplett uforståelig.

 

Men på den lyse siden kan du fint ta lokal backup av bøkene dine om du ønsker. DRMen er knekt så du kan konvertere til standard filer dersom du ønsker å unngå lock-in. I tillegg kan du selvfølgelig laste ned det utgiverne ikke vil la deg betale for fra andre kilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...