Gå til innhold

Starcraft 2 er et av tidenes dyreste spill (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper det ikke blir tilsvarende dyrt da. Nå skal jo allerede campaignen deles opp og selges i flere pakker.

 

Gleder meg uansett til det kommer ut, det meste Blizzard tar i blir jo gull, og dette er neppe et unntak. I hvert fall når en ser på pengene som er lagt ned i spillet.

Lenke til kommentar

Leste "Starcraft 2" og "Bobby Kotic" i samme setning og kjente jeg ble i dårlig humør... Ikke svarte om den j*velen skal få ødelegge Starcraft også! :cry:

 

Antatra: Kampanjen deles opp fordi det ikke holdt med en enkelt kampanje. Det sier litt hvor bra den egentlig er. Men vil du kun spille på nettet holder det med den første SC2-utgaven. (med mindre Mr Kotic får fingrene i det...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slik jeg forstod det, så var det slik ja.

 

Finner ikke artikkelen på det, men mener Spillverket hadde en om det.

 

@vikingkylling;

Klar over at du ikke trenger kjøpe alle for å spille online, men føler det blir a dra det litt. Kvaliteten er sikkert kjempe, men likevel.

Lenke til kommentar

Hva mener dere med at campaignen deles opp her? Ikke at du må kjøpe en utgave for Terran, en fpr Protoss osv vel?

 

Jo, det er faktisk akkurat slik de gjør det. I første omgang er det kun Terran-campaign. Men i flerspillerdelen er alle raser tilgjengelig fra starten.

Lenke til kommentar

Det er bra de har svidd av mye penger på dette spillet, da har de mest sannsynlig lagt av en god del arbeid inn idet noe som tilsier at det blir bra.

 

Nå har ikke jeg spilt Starcraft før, så hva er det som er så spesielt med dette? Jeg ser jo at graffikkmessig ser det ut som et hvilket som helst strategispill, "mye arbeid" må vell ligge et annet sted i spillet?

Lenke til kommentar

Leste "Starcraft 2" og "Bobby Kotic" i samme setning og kjente jeg ble i dårlig humør... Ikke svarte om den j*velen skal få ødelegge Starcraft også! :cry:

 

Antatra: Kampanjen deles opp fordi det ikke holdt med en enkelt kampanje. Det sier litt hvor bra den egentlig er. Men vil du kun spille på nettet holder det med den første SC2-utgaven. (med mindre Mr Kotic får fingrene i det...)

 

Kampanjen ble delt opp for å tvære ut mere spenn av folk.. Vi får se om man får fullverdig multiplayer med kun en utgave, eller om man ikke får alle units eller et annet triks.

 

AtW

 

Det er bra de har svidd av mye penger på dette spillet, da har de mest sannsynlig lagt av en god del arbeid inn idet noe som tilsier at det blir bra.

 

Nå har ikke jeg spilt Starcraft før, så hva er det som er så spesielt med dette? Jeg ser jo at graffikkmessig ser det ut som et hvilket som helst strategispill, "mye arbeid" må vell ligge et annet sted i spillet?

 

Ja, det er egentlig litt merkelig, spillet er jo ikke så veldig langt unna en remake av starcraft 1, så det er litt overraskende at de har brukt så mye penger på det. Når det er sagt, så er jeg såpass sikker på at det blir bra at jeg antakelig kjøper det på release. Blizzard er flinke med kvalitet, selv om det er litt ymse med nye battle-net.

 

AtW

Lenke til kommentar

Leste "Starcraft 2" og "Bobby Kotic" i samme setning og kjente jeg ble i dårlig humør... Ikke svarte om den j*velen skal få ødelegge Starcraft også! :cry:

 

Antatra: Kampanjen deles opp fordi det ikke holdt med en enkelt kampanje. Det sier litt hvor bra den egentlig er. Men vil du kun spille på nettet holder det med den første SC2-utgaven. (med mindre Mr Kotic får fingrene i det...)

 

Kampanjen ble delt opp for å tvære ut mere spenn av folk.. Vi får se om man får fullverdig multiplayer med kun en utgave, eller om man ikke får alle units eller et annet triks.

 

AtW

 

Kan være enig i at de kanskje også gjør dette for pengenes del. At du ikke skal kunne kjøpe et spill og få tilgang på fullverdig multiplayer, tror jeg ikke skjer. Bilzzard har aldri vært så dumme

 

Nå har ikke jeg spilt Starcraft før, så hva er det som er så spesielt med dette? Jeg ser jo at graffikkmessig ser det ut som et hvilket som helst strategispill, "mye arbeid" må vell ligge et annet sted i spillet?

 

Starcraft har aldri "spilt" på grafikken, men på at det er et solid RTS. Folk spiller fremdeles Starcraft som er 10 år gammel enda, og det sier vel sitt. Det er få, om noen, som kan matche Starcraft. Får bare håpe SC II holder standarden.

 

Jeg vil tro det har gått en del penger i campaignen og det å balansere spillet slik at det blir en like stor hit som Starcraft.

Lenke til kommentar

Håper det ikke blir tilsvarende dyrt da. Nå skal jo allerede campaignen deles opp og selges i flere pakker.

 

Gleder meg uansett til det kommer ut, det meste Blizzard tar i blir jo gull, og dette er neppe et unntak. I hvert fall når en ser på pengene som er lagt ned i spillet.

Spillet deles opp, men hver del blir desto større. Hver av de tre delene vil ta lang tid å lage fordi det er så omfattende. Så man kan kanskje si at du får tre spill til slutt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Det er bra de har svidd av mye penger på dette spillet, da har de mest sannsynlig lagt av en god del arbeid inn idet noe som tilsier at det blir bra.

 

Nå har ikke jeg spilt Starcraft før, så hva er det som er så spesielt med dette? Jeg ser jo at graffikkmessig ser det ut som et hvilket som helst strategispill, "mye arbeid" må vell ligge et annet sted i spillet?

Du kan velge mellom 3 raser, og de er HELT forskjellige fra hverandre. Likevel har de klart å balansere spillet utrolig bra. Ved første øyekast ser det kanskje ikke så gøy ut, men når man ser hvor gode de aller beste er så blir man utrolig imponert. Spillet vekker konkurranseinstinktet ulikt noe annet spill. Det er rett og slett RTS sitt svar på sjakk.

Lenke til kommentar

Det er bra de har svidd av mye penger på dette spillet, da har de mest sannsynlig lagt av en god del arbeid inn idet noe som tilsier at det blir bra.

 

Nå har ikke jeg spilt Starcraft før, så hva er det som er så spesielt med dette? Jeg ser jo at graffikkmessig ser det ut som et hvilket som helst strategispill, "mye arbeid" må vell ligge et annet sted i spillet?

Du kan velge mellom 3 raser, og de er HELT forskjellige fra hverandre. Likevel har de klart å balansere spillet utrolig bra. Ved første øyekast ser det kanskje ikke så gøy ut, men når man ser hvor gode de aller beste er så blir man utrolig imponert. Spillet vekker konkurranseinstinktet ulikt noe annet spill. Det er rett og slett RTS sitt svar på sjakk.

 

For all del, det er et bra spill, men så fantastisk ulikt andre spill er det ikke. Det er godt balansert, populært, og blir godt fulgt opp, det er nøkkelentil suksessen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er bra de har svidd av mye penger på dette spillet, da har de mest sannsynlig lagt av en god del arbeid inn idet noe som tilsier at det blir bra.

 

Nå har ikke jeg spilt Starcraft før, så hva er det som er så spesielt med dette? Jeg ser jo at graffikkmessig ser det ut som et hvilket som helst strategispill, "mye arbeid" må vell ligge et annet sted i spillet?

Du kan velge mellom 3 raser, og de er HELT forskjellige fra hverandre. Likevel har de klart å balansere spillet utrolig bra. Ved første øyekast ser det kanskje ikke så gøy ut, men når man ser hvor gode de aller beste er så blir man utrolig imponert. Spillet vekker konkurranseinstinktet ulikt noe annet spill. Det er rett og slett RTS sitt svar på sjakk.

 

For all del, det er et bra spill, men så fantastisk ulikt andre spill er det ikke. Det er godt balansert, populært, og blir godt fulgt opp, det er nøkkelentil suksessen.

 

AtW

 

Ja jeg tenker jo at spillet må jo være utrolig avansert på en eller annen måte i forhold til gameplayet, når som sagt dette på film ser ut som et helt "vanlig" strategi spill. Selvom spillet har 3 raser har jeg forsatt ikke skjønt hvordan man får dette spillet til å bli så dyrt, iforhold til f.eks GTA og RDR som består av enorme områder med gameplay der man lett kan se arbeidet med engang. Er dog spent på å prøve dette ut :)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Det er bra de har svidd av mye penger på dette spillet, da har de mest sannsynlig lagt av en god del arbeid inn idet noe som tilsier at det blir bra.

 

Nå har ikke jeg spilt Starcraft før, så hva er det som er så spesielt med dette? Jeg ser jo at graffikkmessig ser det ut som et hvilket som helst strategispill, "mye arbeid" må vell ligge et annet sted i spillet?

Du kan velge mellom 3 raser, og de er HELT forskjellige fra hverandre. Likevel har de klart å balansere spillet utrolig bra. Ved første øyekast ser det kanskje ikke så gøy ut, men når man ser hvor gode de aller beste er så blir man utrolig imponert. Spillet vekker konkurranseinstinktet ulikt noe annet spill. Det er rett og slett RTS sitt svar på sjakk.

 

For all del, det er et bra spill, men så fantastisk ulikt andre spill er det ikke. Det er godt balansert, populært, og blir godt fulgt opp, det er nøkkelentil suksessen.

 

AtW

 

Ja jeg tenker jo at spillet må jo være utrolig avansert på en eller annen måte i forhold til gameplayet, når som sagt dette på film ser ut som et helt "vanlig" strategi spill. Er spent på å prøve dette ut :)

 

Det er godt balansert kontra mye annet, og har mer tradisjonell fokus på ressursinnsamling enn mange moderne RTS, jeg some r vokst opp med RTS siden de føste kom oppfatter det som et ganske "vanlig" RTS, men som er veldig polert, og dessuten kontinuerlig oppdateres. Misforstå meg rett, starcraft var et veldig bra spill når det kom. Også i singleplayer, og er det mange folk som spiller et spill, så blir det også ofte populært som multiplayerspill over tid.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er bra de har svidd av mye penger på dette spillet, da har de mest sannsynlig lagt av en god del arbeid inn idet noe som tilsier at det blir bra.

 

Nå har ikke jeg spilt Starcraft før, så hva er det som er så spesielt med dette? Jeg ser jo at graffikkmessig ser det ut som et hvilket som helst strategispill, "mye arbeid" må vell ligge et annet sted i spillet?

Du kan velge mellom 3 raser, og de er HELT forskjellige fra hverandre. Likevel har de klart å balansere spillet utrolig bra. Ved første øyekast ser det kanskje ikke så gøy ut, men når man ser hvor gode de aller beste er så blir man utrolig imponert. Spillet vekker konkurranseinstinktet ulikt noe annet spill. Det er rett og slett RTS sitt svar på sjakk.

 

For all del, det er et bra spill, men så fantastisk ulikt andre spill er det ikke. Det er godt balansert, populært, og blir godt fulgt opp, det er nøkkelentil suksessen.

 

AtW

 

Ja jeg tenker jo at spillet må jo være utrolig avansert på en eller annen måte i forhold til gameplayet, når som sagt dette på film ser ut som et helt "vanlig" strategi spill. Er spent på å prøve dette ut :)

 

Det er godt balansert kontra mye annet, og har mer tradisjonell fokus på ressursinnsamling enn mange moderne RTS, jeg some r vokst opp med RTS siden de føste kom oppfatter det som et ganske "vanlig" RTS, men som er veldig polert, og dessuten kontinuerlig oppdateres. Misforstå meg rett, starcraft var et veldig bra spill når det kom. Også i singleplayer, og er det mange folk som spiller et spill, så blir det også ofte populært som multiplayerspill over tid.

 

AtW

 

Skjønner, bra balansering er bra, men jeg er sikker på at dette spillet ligger sikkert 10 ganger høyere i pris enn et normalt RTS, så jeg har bare litt vanskeligheter med å skjønne hvorfor det blir så dyrt, det burde isåfall være ufattlig mye bedre enn alle andre RTS. Men den eneste måten å finne det ut på er vell bare å vente og prøve det ut, har som sagt ingen kjennskap til Starcraft så jeg for se om det blir så bra som det høres ut som ;)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje dere misforstod meg litt. Det første spillet (Wings of Liberty) fokuserer kun på terran (mennesker) i kampanjen. Det første expansionen (Heart of the swarm) fortsetter kampanjen, men vi spiller kun med zerg. Den andre expansionen (Legacy of the void) er avslutningen på StarCraft 2-kampanjen, og spilles kun med protoss. Høyst sannsynlig vil vi få nye enheter, nye områder og annet snacks i begge expansionene, men de extra tingene kan man nok få med en gratis patch om vi kun vil ha multiplayer. Med mindre Bobby Kotic får bestemme, selvsagt. Da blir det vel en hundrelapp pr nye enhet. :p

 

Men for meg er det slettes ikke noe negativt. Tvert imot viser det at de har fokusert veldig mye på kampanjen, så den kan nok bli sinnsykt bra. Det eneste negative er at det kan bli litt vel ensidig i lengden. Jeg ville muligens hatt alle tre raser spillbare allerede i det første spillet og likevel dratt det ut over tre spill for å få variasjon. Men StarCraft 1 lot deg jo få kontroll over en annen rase, så du kunne ha terran og zerg på lag, for eksempel. ;)

 

Nå har ikke jeg spilt Starcraft før, så hva er det som er så spesielt med dette? Jeg ser jo at graffikkmessig ser det ut som et hvilket som helst strategispill, "mye arbeid" må vell ligge et annet sted i spillet?

 

Alt og ingenting. Om du kun ser på det tekniske er det bare tre standard-raser, standard ressurser, standard basebygging og alt det der. Mener Starcraft var et av de første som lot enhetene dine få nye skills og det der, men det er mulig jeg tar feil. Men ser du på alt som en helhet har du et svært dypt spill, tre helt forskjellige raser som er svært bra balanserte, bra karakterer, svært bra brett, variasjon og alt det der. Husker jeg ble ganske overrasket da folkene mine begynte å snakke i starten av et oppdrag, og en del av historien ble fortalt midt i selve brettet. Det var helt nytt for meg. Selv den dag i dag er det svært få RTSer som gjør noe sånt.

 

Og det er bare singleplayer. Multiplayer er enda bedre, om du liker sånt. ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...