Gå til innhold

– Onlive er ikke for de mest hardbarkede


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer nok til å ta noen år før dette blir spillbart for de som setter litt krav til grafikk og respons.

 

Men ideen er jo god den, selv om jeg er hardware fyr selv, så vil det gjøre ting enklere for en masse folk som ikke vet opp/ned på et tastatur.

Lenke til kommentar
Tjenesten har fått en viss kritikk for bildekvaliteten, som foreløpig virker å ikke være i nærheten av det man kan få ved å spille på en lokal konsoll eller PC. Det er likevel ikke vanskelig å se for seg at dette vil bedre seg ettersom årene går og båndbredden øker.

 

Etter hvert som båndbredden øker? Båndbredden vil da kun legge begrensninger på oppløsningen, ettersom det er den eneste innstillingen som har noe å si på datamengden som skal overføres. Alt av eye-candy gir ikke mer data, bare mer arbeid for serverne.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Tjenesten har fått en viss kritikk for bildekvaliteten, som foreløpig virker å ikke være i nærheten av det man kan få ved å spille på en lokal konsoll eller PC. Det er likevel ikke vanskelig å se for seg at dette vil bedre seg ettersom årene går og båndbredden øker.

 

Etter hvert som båndbredden øker? Båndbredden vil da kun legge begrensninger på oppløsningen, ettersom det er den eneste innstillingen som har noe å si på datamengden som skal overføres. Alt av eye-candy gir ikke mer data, bare mer arbeid for serverne.

 

Det er ikke helt presist, da man kan anta bildet er komprimert, et mer ensformig bilde lar seg komprimere bedre, og man akn antakelig anta at mer eye-candy gir mindre ensformighet i bildet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Etter hvert som båndbredden øker? Båndbredden vil da kun legge begrensninger på oppløsningen, ettersom det er den eneste innstillingen som har noe å si på datamengden som skal overføres. Alt av eye-candy gir ikke mer data, bare mer arbeid for serverne.

 

Når bildet oppfattes som grøtete og uskarpt kan det være som følge av enten lav oppløsning eller overdreven komprimering. Det er ikke uten grunn at det kan være stor forskjell på bildekvaliteten på ulike HD-medier, f.eks. TV-kanaler, selv om de til syvende og sist vises i samme oppløsning.

 

Du kan dra paralleller til en hvilken som helst streamingtjeneste, der kvaliteten blir dårligere når båndbredden er mindre.

Endret av tormoddf
Lenke til kommentar

Må også huske på at det ikke bare holder å vise bilder i bra kvalitet.

Man ønsker gjerne at dette gjøres med det minimale av lag, så man faktisk treffer folk i fps f.eks.

 

Ser for meg at de har en bra utfordring. De fleste som har prøvd å spille fps med høy ping kan fortelle hvor gøy det er.

Lenke til kommentar

@ ATWindsor og tormoddf: Så klart, dumme meg - jeg tenkte faktisk på komprimering, men for det første antok jeg at eye-candy ville ha minimalt å si for "bildestørrelsen", og for det andre glemte jeg helt at komprimering i seg selv ofte ikke er tapsløs.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Dette er den mest spennende tjenesten på markedet i dag og jeg kjøper umiddelbart hvis det kommer til Norge. Alt jeg har har sett virker helt fantastisk.

 

Bare det å kunne leie spill for noen dager uten å laste ned noe som helst og ha alt tilgjengelig umiddelbart er mer enn verdt prisen.

 

Synes det er ganske tragisk å se hvor negative mange er enda Onlive har bevist til fulle at dette faktisk fungerer langt over forventning.

Lenke til kommentar

Det jeg ser frem til med denne tjenesten er så slippe alt tullet med at spill ikke fungerer, plutselig må dem oppdateres, så må dem reinstalleres, ops så blir det båskjerm osv.

 

Nei, om denne løsningen blir skikkelig etterhvert blir det en drøm.

Lenke til kommentar

Dette er den mest spennende tjenesten på markedet i dag og jeg kjøper umiddelbart hvis det kommer til Norge. Alt jeg har har sett virker helt fantastisk.

 

Bare det å kunne leie spill for noen dager uten å laste ned noe som helst og ha alt tilgjengelig umiddelbart er mer enn verdt prisen.

 

Synes det er ganske tragisk å se hvor negative mange er enda Onlive har bevist til fulle at dette faktisk fungerer langt over forventning.

 

Nå er det en grunn til at vi er negative. Mine 2 hovedgrunner er grafikken suger, og at fps (eller andre spill man må reagere raskt i) ikke fungerer akseptabelt per i dag.

Men om du synes det er greit, og ønsker å betale overpris, så skal ikke jeg nekte deg å leie spill ifra dem.

Lenke til kommentar

Det jeg ser frem til med denne tjenesten er så slippe alt tullet med at spill ikke fungerer, plutselig må dem oppdateres, så må dem reinstalleres, ops så blir det båskjerm osv.

 

Nei, om denne løsningen blir skikkelig etterhvert blir det en drøm.

 

Hør hør!

 

Tenk så deilig å bare skru på å leie nye spill som dukker opp en uke for en femtilapp f.eks. Og begynne å spille med en gang, ingen nedlasting og annet tull.

 

For ikke snakke om at alle spillene har 30 minutters gratis demo.

 

Synes det er helt kokkos at folk heller henger seg opp i at kanskje oppløsningen ikke er helt som om man spiller lokalt i 1080p fremfor å se hvilke fordeler dette gir. Men det er sikkert mest pc nerder som er livredde for at deres PC'er kanskje ikke skal bety så mye lenger.

Lenke til kommentar

 

Bare sjekk dette. Helt fantastisk. Arena er jo helt utrolig. Kan bare hoppe fra spill til spill umiddelbart og se andre spille direkte. Ganske så grei måte å se hva slags spill man vil kjøpe eller leie.

 

Ikke noen særlig merkbar lag heller når man spiller sier han. Og dette er jo også bare begynnelsen,vil sikkert bli enda bedre etterhvert. At det i det hele tatt fungerer er et så stort hopp fremover at man skulle nesten tro det var en april spøk.

 

Jeg kaster ut alle mine konsoller og kommer aldri til å kjøpe en ny PC hvis dette kommer til norge og spillutvalget er ok.

Lenke til kommentar
Dette er den mest spennende tjenesten på markedet i dag og jeg kjøper umiddelbart hvis det kommer til Norge. Alt jeg har har sett virker helt fantastisk.

 

Bare det å kunne leie spill for noen dager uten å laste ned noe som helst og ha alt tilgjengelig umiddelbart er mer enn verdt prisen.

 

Synes det er ganske tragisk å se hvor negative mange er enda Onlive har bevist til fulle at dette faktisk fungerer langt over forventning.

Det fungerer vel ikke akkurat over det man forventet, og i tillegg er OnLive i dag en ganske dårlig deal.

 

Kan man leie spill over noen dager? Hva koster det?

Lenke til kommentar
Dette er den mest spennende tjenesten på markedet i dag og jeg kjøper umiddelbart hvis det kommer til Norge. Alt jeg har har sett virker helt fantastisk.

 

Bare det å kunne leie spill for noen dager uten å laste ned noe som helst og ha alt tilgjengelig umiddelbart er mer enn verdt prisen.

 

Synes det er ganske tragisk å se hvor negative mange er enda Onlive har bevist til fulle at dette faktisk fungerer langt over forventning.

Det fungerer vel ikke akkurat over det man forventet, og i tillegg er OnLive i dag en ganske dårlig deal.

 

Kan man leie spill over noen dager? Hva koster det?

 

Næhei? Hørte ikke annet enn "dette kommer aldri til å virke" når onlive ble presentert.

 

Du vet ikke en gang om man kan leie spill og hva det koster likevel driver du å påstår at 'online er en dårlig deal'. Bra jobba.

Endret av Trondenils
Lenke til kommentar

 

 

Næhei? Hørte ikke annet enn "dette kommer aldri til å virke" når onlive ble presentert.

 

Du vet ikke en gang om man kan leie spill og hva det koster likevel driver du å påstår at 'online er en dårlig deal'. Bra jobba.

 

Husker du hvordan onlive ble presentert? Utifra påstandene som kom om ytelsen, så står uttaelsene om at det aldri kommer til å virke fint på egne bein. Tjenesten har akkurat de begrensningene som det ble sagt den kom til å ha av de med litt innsikt i nettverk.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...