Gå til innhold

Feature: Brenner pengene i lommen? (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det blir litt for mye av ting og tang som skal betales kvar måned, mener nå Sony og Microsoft burde ikke ha muligheten for måneds betaling for ekstra innhold der det heller burde komme ekstra innhold for å lokke kunder til spill konsoll istedenfor kunden for en ekstra rekning i hånden...

Lenke til kommentar

Så lenge PSN ikke tvinger deg til å betale for multiplayer slik XBL gjør er jeg fornøyd. Men dette virker som det reneste vås, jeg kjøper da heller det jeg vil ha enn å få servert ditt og datt jeg ikke ønsker. Personlig er jeg også sterk motstander av at en demo eller tidsbegrenset trial skal koste penger.

 

Men en ting må jeg si, jeg betaler heller månedlig for Xbox Live enn å måtte betale månedlig til alle mulige studioer for deres "battle.net" utgaver. Jeg liker en samlende sentral fremfor at alle skal lage sine egne. I siste tids nyheter og uttalelser fra bla. aktører i EA(?) ser vi at det er en del motstand fra spillselskaper mot "Xbox Live" modellen fordi de ønsker å ha disse inntektene selv. En utvikling og stemning jeg frykter.

 

Må jeg sitte med 50 forskjellige betalpliktige online abbonementer for å spille vanlige titler fra forskjellige selskaper så gir jeg opp hele opplegget. Rene online spill som WoW, EVE Online osv er derimot noe helt annet og de spiller man som regel ikke i hopetall heller. Jeg ser at andre ønsker å konkurere med Xbox Live, Game for Windows Live, PSN og disse samlende portalene. Men achivements, friends og alt annet blir et evinnelig rot om man skal dele opp dette i tonnevis av studio aktører. For ikke å snakke om kostnadene dette vil gi for en stakkars gamer.

 

Jeg ønsker heller store og bedre konkurenter til eks. Steam konseptet som er en samlende portal for alle mulige titler og selskaper. Jeg synes dagens konkurrenter til Steam gjør for dårlig

kvalitet og Steam har spinnville priser.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Men en ting må jeg si, jeg betaler heller månedlig for Xbox Live enn å måtte betale månedlig til alle mulige studioer for deres "battle.net" utgaver. Jeg liker en samlende sentral fremfor at alle skal lage sine egne. I siste tids nyheter og uttalelser fra bla. aktører i EA(?) ser vi at det er en del motstand fra spillselskaper mot "Xbox Live" modellen fordi de ønsker å ha disse inntektene selv. En utvikling og stemning jeg frykter.

 

Battle.net er vel gratis? :p

 

Men ja, ser hva du mener. Det både Microsoft og Sony (og til en viss grad Nintendo) burde ha gjort er å følge Hellgate: London-modellen. Vanlig spilling er gratis for alle, men betaler man for et abonnement får man en god del ting ekstra som strengt tatt ikke påvirker gameplayet noe særlig. Det kan være alt fra noen ekstra kart til nytt kostyme til karakterene vår til en tøffere guildhall. (i MMO-er, selvsagt.)

 

Tredjepartsutgivere på sin side kunne ha fått betalt en liten sum fra MS/Sony når folk spiller deres spill. De som gir ut spillet ville dermed ha tjent på at folk spiller det via xbox live, PSN og så videre, Microsoft/Sony ville ha tjent fordi folk spiller via deres servere og vi spillere ville ha tjent på å ha alle spillene samlet på noen få steder. Problemet er janteloven. Det har ikke en dritt å si hvor bra en idè er om det ikke er min idè. :ermm:

Lenke til kommentar

Er nok enig her med artikelforfatter at dette er en relativt dårlig handel for oss forbrukere.

Om sony ønsker at PSN + skal bli en suksess må de få ut fingeren fra ørevoksen og finne noen bedre villkår for oss forbrukere som for eksempel :

 

*1 Gratis mini / ps1 / psp spill uten forbehold hver måned (ditt for alltid).

*En god videotjeneste hvor vi får en film eller to hver måned.

 

Som Ps3 eier må jeg si at det jeg får for 395 kroner er rett og slett latterlig, så jeg kommer nok ikke til å investere i psn + med mindre store forandringer skjer.

Lenke til kommentar

For meg som allerede eier wipeout, lbp, og det meste annet på psn er dette ganske elendige greier. Men satser på at vi får flere fordeler slik de har i statene :thumbup: Bare gå inn å sjekk på us kontoen deres for dere som har det. Jævlig synd det ikke går an å kjøpe ting der med visa lenger. :(

 

Hvis abonnementet utløper mister man tilgang til de spilene man har lastet ned i forbindelse med plus, men trofèene beholder man vel?! :ohmy:

Lenke til kommentar

Har ikke Xbox Live, og tviler også på at jeg kommer til å betale for PSN Plus. Om jeg vil ha noe i PSN Store så kjøper jeg det, men om innholdet på PSN vokser betraktelig så kommer jeg nok ikke til å utelukke det. Ekstra nedlastbart materialet som nye baner, spillmoduser osv. som er påkrevd av alle som ønsker å delta i et spill er også noe jeg holder meg unna uansett om jeg hadde fått det kastet etter meg.

 

 

Noe jeg missliker sterkere er at det går mye snakk om at Activision ser på muligheten for månedlige beløp for å spille Call of Duty. Om det ligger noe bak dette vet jeg ikke, har ikke sjekket det opp, men om dette skal bli vanlig praksiss så blir det slutt på online-spilling for min del.

Lenke til kommentar

@ Theo343.

 

Ms tvinger deg ikke til å kjøpe noe som helst, de velger selv om du vil betale 250-500 i året på spille online med folk. Så og si at de tvinger deg er rent bullshit.

 

Må si at PSN+ virker helt idiotisk.

 

Trixz, hvor skriver jeg denne "bullshiten". Eller leser du bullshit som ikke er skrevet?

Så lenge PSN ikke tvinger deg til å betale for multiplayer (aka online med andre) slik XBL gjør er jeg fornøyd
Endret av Theo343
Lenke til kommentar

@ Theo343.

 

Ms tvinger deg ikke til å kjøpe noe som helst, de velger selv om du vil betale 250-500 i året på spille online med folk. Så og si at de tvinger deg er rent bullshit.

 

Må si at PSN+ virker helt idiotisk.

Selv om du ikke blir tvunget så har du ikke noe annet valg om du vil spille online. I det minste så har PSN-brukere et valg om de ønsker å betale for disse tjenestene uten å måtte bøte med online-flerspilling.

 

Per februar 2010 ligger prisen på 549 NOK i året.

http://www.xbox.com/nb-NO/live/join.htm

 

Det er jo en del som sikkert kommer til å friste mange:

*Demoer der du ikke er begrenset til en liten del av spillet.

*Gratis spill. Foreløpig ikke mange, men kommer nok flere.

*Tilbud på spill og annet DLC.

*Få enkelte tillegg gratis.

*PSN Party Chat (om det er det det heter, denne burde vel egentlig vært gartis?)

Lenke til kommentar

@ Theo343.

 

Ms tvinger deg ikke til å kjøpe noe som helst, de velger selv om du vil betale 250-500 i året på spille online med folk. Så og si at de tvinger deg er rent bullshit.

 

Må si at PSN+ virker helt idiotisk.

Selv om du ikke blir tvunget så har du ikke noe annet valg om du vil spille online. I det minste så har PSN-brukere et valg om de ønsker å betale for disse tjenestene uten å måtte bøte med online-flerspilling.

 

Per februar 2010 ligger prisen på 549 NOK i året.

http://www.xbox.com/nb-NO/live/join.htm

 

Det er jo en del som sikkert kommer til å friste mange:

*Demoer der du ikke er begrenset til en liten del av spillet.

*Gratis spill. Foreløpig ikke mange, men kommer nok flere.

*Tilbud på spill og annet DLC.

*Få enkelte tillegg gratis.

*PSN Party Chat (om det er det det heter, denne burde vel egentlig vært gartis?)

 

Og for de av oss som ikke bryr seg om online spilling, og de er det mange av, så koster ikke live noe som helst og tilbyr vel nesten mer enn selv om man betaler for PSN+...

 

Og ingen betaler 549kr for Live. Man finner til halve prisen hvis man leter litt.

 

Stemmer det forresten at Sony fremdeles ikke har filmleie tilbud på PS3 her?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...