Gå til innhold

Hovedkort med innebygd USB 3.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Asus kan kalle det så mye innebygd som dem bare vil, men per i dag vil ingen hovedkort med Intel chipset ha "innebygd" støtte for USB 3.0, rett og slett fordi ingen av chipsetene har USB 3.0 enda. Jeg tror AMD sitt 890 chipset har 3.0 innebygget.

 

At det ligger en ekstra chip på hovedkortet som tar seg av bare USB 3.0 port(er) er jo forsåvidt også "innebygget", som i at du ikke trenger noe eksternt/eget kort for å gi USB 3.0 porter, men hvis dette regnes så er det jo mange andre produsenter som har kort ute med USB 3.0 allerede. Altså ikke noe nytt.

Lenke til kommentar

SilentNET: Brikkesettet har ikke innebygget USB 3.0.

Hovedkortet har innebygget USB 3.0.

 

AMD 8-serie brikkesett har heller ikke innebygget USB 3.0, selv om mange av hovedkortene har det.

 

Korrekt, men det er bare chipset som er relevant for meg, og jeg vil tippe også SilentNET tenker det samme :)

Lenke til kommentar

SilentNET: Brikkesettet har ikke innebygget USB 3.0.

Hovedkortet har innebygget USB 3.0.

 

AMD 8-serie brikkesett har heller ikke innebygget USB 3.0, selv om mange av hovedkortene har det.

 

Nettopp, men da mener jeg at hele pressemeldingen virker merkelig. For det er langt fra det første hovedkortet med innebygget USB3.0. Og alle de andre har også ekstra brikke på hovedkortet en plass. Artikkelen virker jo nesten som om det er chipset som nå har fått USB 3.0 støtte.

Lenke til kommentar

jeg har et P7P55D-E og har fått en del problemer med det det går vist igjen i alle asus sine P55, det som skjer er att man får ofte Blue Screen når man starter Cold Boot ( altså når pcn er kald når den starter)

 

Cold boot betyr at du starter operativsystemet uten at det har fått kjørt avslutningsprosedyren sin først, f.eks etter strømbrudd. Det har ikke noe med temperaturen på boksen å gjøre :).

 

Det vil ikke komme et intel chipset med innebygd usb før usb3, pcie3 og sata3 standardene er ferdigutviklet slik at alle disse kan inkluderes samtidig.

Lenke til kommentar
SilentNET: Brikkesettet har ikke innebygget USB 3.0.

Hovedkortet har innebygget USB 3.0.

 

AMD 8-serie brikkesett har heller ikke innebygget USB 3.0, selv om mange av hovedkortene har det.

Korrekt, men det er bare chipset som er relevant for meg, og jeg vil tippe også SilentNET tenker det samme :)

Tenk deg om. Er det egentlig relevant? Kjøper du brikkesett i løs vekt?

 

 

Hva er da forskjellen på USB 2.0 og USB 3.0?

Teoretisk hastighetsforskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...