Gå til innhold

Trekkes Iphone 4 tilbake?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981723478

Håper de har en erstattning allerede på lager og tilbyr den nye iPhone 4.1 allerede fra dag én.

Lite sannsynlig, men det er vel lov å håpe?

Lenke til kommentar

Tror nordmenn flest må smøre seg godt inn med tålmodighet. Kan glemme å få noen telefon i juli.

 

Jeg har ikke hatt noen problemer med min men når det er sagt ringer jeg ikke veldig mye, spesielt på sommeren. Jeg tipper det blir frivillig recall. Om de vil at alle sender sin tilbake - som kanskje er det beste for å få tilbake et godt rykte - så har jeg ikke noe i mot det, selv om det ville blitt litt tungvindt da jeg kjøpte min over nettet i UK.

Lenke til kommentar

Finnes alternativer til Iphone, hvis det er lik funksjonalitet du er ute etter, nimrad. :)

Ellers er det jo greit hvis de evt trekker tilbake feilproduserte telefoner. Kjipt for de som plages med dette.

 

Jeg har prøvd alternativene. Jeg trenger en del ting som kun finnes til iOS kontra konkurrentene.

 

Men takk for tips :)

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Tipper på en recall, mest som følge av all den negative publisiteten dette "problemet" har medført (for faktum er vel at det har liten praktisk betydning for de aller fleste). Det vil vel sannsynligvis være det som økonomisk vil lønne seg for Apple i det lange løp. Jeg skal ikke ha iphone 4, men håper allikevel dette ikke medfører altfor store forsinkelser. Men med tanke på hvor enkelt problemet ser ut til å kunne løses, så kan det ikke være altfor store endringer det kan være snakk om.

Lenke til kommentar

Tipper det blir en enkel løsning på problemet. Alle som har kjøpt får gratis bumper , og alle som skal kjøpe får det samme :)

 

Evt at de tilbyr enten at man får en ny, endret telefon eller om man ikke er veldig plaget får en bumper.

 

Dette ville vært den beste løsningen, men vi får vente og se. :)

Lenke til kommentar

En jeg kjenner godt er ihuga Apple-fan. Jeg lurer på hva han og andre som er Apple-fans sier om en evt. tilbakekalling av iPhone 4?

 

"Noen få kunder har opplevd problemer med antennedekningen, hvis de foretar et spesielt knep for å få det til. Apple tilbakekaller nå alle telefonene, selv fra dem som ikke bruker dette knepet bevisst og som derfor aldri har hatt problemet. Det viser at Apple tar ansvar for kundene sine! Heia Apple!"

 

eller

 

"Det er ikke noe problem med iPhone 4, men Apple tilbakekaller allikevel en del telefoner nå, for å stoppe ondsinnede rykter for godt om at det skulle være noe feil med de flotte mobilene! iPhone 4 er den beste mobilen på markedet. Heia Apple!"

 

Eller kanskje pressekonferansen i morgen er om Steve Jobs' helse, og at en annen vil ta over den daglige ledelsen av selskapet? :roll:

Lenke til kommentar

En jeg kjenner godt er ihuga Apple-fan. Jeg lurer på hva han og andre som er Apple-fans sier om en evt. tilbakekalling av iPhone 4?

En blanding av begge? Mest fra det første alternativet, og deler av det andre. Jeg har uansett ikke forandret mitt syn på Apple etter denne "episoden", og om du vil kalle meg "fanboy" av den grunn så vær så god.

Lenke til kommentar

OK - PR-showet unnagjort for denne gang. Foran en utvalgt gruppe med Apple-vennlig presse. Velkjente toner fra den kanten. Sørge for å få dekning kun fra pressefolk som i bakhodet vet de risikerer å ikke bli invitert til neste event om de er for kritiske. Og som kjøper svadaet fra Jobs rått.

 

Kort oppsummering: Andre telefoner har de samme problemene. Gratis bumper/case til alle som kjøper iPhone 4 innen utgangen av 30. september. I tillegg lanserer de iOS 4.01 som gjør signaldroppet mindre synlig i form av hvordan signalstyrken presenteres.

 

Når Jobs sier at man får gratis bumper/case innen utgangen av september, sier han vel også indirekte at problemet vil bli løst i løpet av kort tid. Så jeg ser ingen grunn til å kjøpe iPhone før man er sikret annen hardware.

 

Avslutningsvis ble det bekreftet at iPhone 4 kommer til Norge 30. juli.

Lenke til kommentar

For å presisere, gratis Bumper gjelder kun de som allerede har kjöpt Bumper. Nye kunder får gratis case, Bumper ikke inkludert i utvalget av gratis case.

 

Akkurat det sa de ingen verdens ting om. Jeg vil gjette man kan velge en black bumper siden de andre fargene ikke er å få tak i.

 

Dette problemet er per i dag særdeles lite interessant for nordmenn flest, spør du meg men.

Lenke til kommentar

OK - PR-showet unnagjort for denne gang. Foran en utvalgt gruppe med Apple-vennlig presse. Velkjente toner fra den kanten. Sørge for å få dekning kun fra pressefolk som i bakhodet vet de risikerer å ikke bli invitert til neste event om de er for kritiske. Og som kjøper svadaet fra Jobs rått.

Hvor fant du listen over deltakere, siden du "vet" at dette var en utvalgt gruppe med "Apple-vennlig presse"? Ble ikke alt som ble sagt gjengitt korrekt, mener du, slik at folk kan gjøre seg opp sin egen mening? Ble det ikke stilt rimelig kritiske spørsmål i etterkant av gjennomgangen av problem og tiltak? Hva forventer du? Grillkull og tennvæske?

 

Kort oppsummering: Andre telefoner har de samme problemene. Gratis bumper/case til alle som kjøper iPhone 4 innen utgangen av 30. september. I tillegg lanserer de iOS 4.01 som gjør signaldroppet mindre synlig i form av hvordan signalstyrken presenteres.

Noe av dramatikken omkring iPhone 4 og signalstyrke kom av at skalaen i signalindikatoren gjorde at med visse signalnivå ville selv relativt små endringer i signalstyrke føre til at man mistet uforholdsmessig mange streker. Poenget med oppdateringen i iOS 4.01 er å gi en mer korrekt og lineær gjengivelse av signalstyrken, og det gjør den:

http://www.anandtech.com/show/3821/iphone-4-redux-analyzing-apples-ios-41-signal-fix

Lurer på om Google har tenkt å gi ut en fix av tilsvarende misvisning av signalstyrken for Android? ;)

 

Når Jobs sier at man får gratis bumper/case innen utgangen av september, sier han vel også indirekte at problemet vil bli løst i løpet av kort tid. Så jeg ser ingen grunn til å kjøpe iPhone før man er sikret annen hardware.

Tja, det er én mulig tolkning. Det gir i alle fall Apple mer tid til å fortsette å undersøke problem / løsningsmuligheter, og til å gjøre en skikkelig evaluering om noen uker.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...