Gå til innhold

Ny bærbar fra Google


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må stille meg bak Simen1 her, ser ikke helt poenget med Android på større enheter enn mobiltelefoner. Dette gjelder for så vidt OS beregnet på mobiler generelt.

 

Men det er tydeligvis en del som ser for seg at dette er en god idé. Er det den generelle tanken om at "enklere == bedre", eller er det noen faktisk fordeler ved dette annet enn at bestemor enklere kan legge kabal på en datamaskin?

 

Mvh Håkon

Lenke til kommentar

Vel, tanken min bak dette er at dette blir en tablet og ikke en pc.

 

En tablet som kjører Android ser jeg for meg som en perfekt gadget både til reise, stua og til å ha med i senga.

Android market sammen med ett system som fungerer supert med touchskjerm er en god blanding for hva jeg ønsker meg.

 

Grunnen til dette er som sagt applikasjoner, android byr på ekstremt mange muligheter for alt mulig rart. I dag fjernstyrer jeg pcen med mobilen, det er uandte muligheter både med kalendre, nettlesere og andre gadgets jeg bruker mye (vnc, spotify osv).

 

Også håper jeg Samsung kommer med Andorid TV, da blir livet mitt fullkomment hvor alt snakker sammen, for en drøm!:)

Lenke til kommentar

Jeg liker å kalle det nettbrett eller nettfjøl, ikke tablet eller pad.

 

Men hverken Android eller Apple sitt IOS synes jeg noe særlig om på grunn av de juridiske begrensningene utviklerne må forholde seg til. Jeg vil heller ha en nettfjøl med en Symbian^3 eller en *nix variant med ganske frie tøyler for utviklere.

Lenke til kommentar

Kan du fortelle mer om de juridiske begrensningene som sitter bak Andorid, Simen1?

Det er da en relativt åpen plattform, ei heller noe problem å legge inn applikasjoner fra "en ukjent tredjepart".

 

Så virkelig ikke problemet her, men om du veit noe jeg ikke veit om, så kom gjerne med det :)

Lenke til kommentar

AB: Det heter vel ikke "Google OS", men Chrome OS.

 

Ellers ser jeg på dette som en konseptlansering. På samme måte som Nexus One var en konsepttelefon for Google, blir denne bærbare en måte å vise hvordan små datamaskiner kan kjøre Android. Intel gjør noe lignende snart med sin og Nokias Meego.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...