Gå til innhold

Anmeldelse: All Points Bulletin (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper å se en followup anmeldelse om et år, for å se om Realtime Worlds har rettet opp i feilene spillerne påpeker på det ofisielle forumet. Tror nok dette bare er første delen av en lang historie. :thumbup: Kan også nevne at hvis du skal spille dette spillet, går du fort lei etter 10 timer hver dag i flere uker framover. Spill med måte. Det kommer selføgelig nye oppdateringer etterhvert også, som fikser problemer, samtidig som det legger til nye, som alle andre MMO-er. :)

 

Jeg venter i spenning på en ny anmeldelse når Realtime Worlds har rettet opp i feilene og hørt på spillerene deres. :)

Lenke til kommentar

Jeg sitter igjen med et inntrykk av at anmeldelsen er skrevet basert på ting anmelderen har plukket opp på forum og liknende, heller enn å være basert på faktisk erfaring med spillet. Det er synd, for konklusjonen er riktig - det er bare argumentasjonen det skorter på. Det ville for eksempel neppe skade å utbrodere litt når man nevner at skytingen i spillet sitter fast i middels-land (noe som er helt riktig). For eksempel eksisterer det ikke lokalisert skade i APB (et skudd i tåen er like effektivt som et skudd i hodet, noe som ikke akkurat legger til rette for ferdighetsbasert gameplay); videre er hitboxen for alle karakterer uniform - slik at et skudd i pannen på et høy karakter ikke har noen effekt, mens et skudd i luften over en lav karakter registreres som et treff.

 

... vil man mest sannsynlig få en ”VIP” (Very Important Perpetrator) på seg etter et par minutter. Når du får en VIP satt på deg vil du bli jaktet ned av spillere på den andre siden av loven. Du kan altså ikke velge når du vil være aktiv i spillet, ihvertfall ikke når du går utenfor Social District.

 

Dette høres ut som en lang serie misforståelser. Man får APBs utstedt på seg om noen ser deg begå lovbrudd ved Notoriety 3 eller høyere, hvilket resulterer i ett av to scenarioer, hvis en enforcer godtar den - et bounty-oppdrag ("Kill them all or Escape", vanligvis tre liv per spiller/lag, ti minutter på å fylle opp en tre-minutters escape-bar) eller et VIP-oppdrag (VIP-en har forholdsvis få (1-3) liv, andre på VIP-ens lag uendelig, det andre laget 3-5 per spiller på deling).

Dette gjelder også kun kriminelle, Enforcers får ikke APBs mot seg med mindre de har godtatt en mission. I den grad anmelderen har spilt spillet, tyder det på på at vedkommende bare har spilt en side. Det kan til en viss grad forklare hvorfor den dårlige balansen mellom de to faksjonene ikke nevnes, men denne forskjellen er langt mer merkbar - i et negativt lys - når man spiller Criminal, så jeg ser fremdeles ikke helt hvordan det er mulig å komme utenom. Forskjellen er imidlertid enda mer åpenbar om man prøver begge faksjonene: Enforcers kan velge og vrake i oppdrag og bounties, tvinges aldri til å delta, har større rom for variasjon i spillestilen, og har sågar noen LTL-våpen som det ikke finnes et Lethal-motstykke til, uten at det finnes noen substansielle kompensasjoner for dette for criminals. Criminals har tilgang på en veldig, veldig ettertanke-preget PvE-del i form av open world crime, som i teorien lar dem tjene penger fortere enn enforcers, men faktum er at man tjener penger såpass fort at pengebeholdningen løper fra organization og contact standing lenge før man har dyre ting å blakke seg på, uansett faction.

 

Resultatet blir at enforcers har en mye mer gjennomtenkt og underholdende spillopplevelse, noe som etter hvert kommer til å reflekteres i mengden spillere som til enhver tid tilhører hver faction. Trenden var klar både gjennom betaen og senere på PTW-serveren - når spillet domineres av nye spillere, er det rundt 50/50, med en liten overvekt av criminals. Gi dem litt tid til å spille, og ved neste korsvei vil en overvekt velge enforcer. Like før KttC begynte, hadde balansen skiftet til nærmere 30/70 i enforcernes favør i de fleste instancene.

 

Da jeg spilte var jeg så heldig å få spille med to gode venner av meg, og da føltes ikke spillet like tomt som det i bunn og grunn er hvis man spiller alene. Heldiggvis er det jo flerspiller, og den burde man benytte seg godt av, også som samarbeidsfunksjon. Uten bekjente hadde nok ikke ABP vært i nærheten så morsomt og hektisk, men istedet en konstant irritasjonsfest over plagsomme spillere som har låst opp sniperrifler

 

Det er tross alt noen måneder siden det dukket opp en beskjed i det du entrer et action district om at "APB er mest moro når du spiller med andre - trykk her for å la oss finne en gruppe til deg". At du kan spille alene, er ikke det samme som at det er intensjonen. Det er også morsomt at du i avsnittet under det i sitatet klager over våpnene andre folk har, og så navngir det våpenet som tydeligvis plager deg mest litt tidligere - til tross for at HVR er et av eksemplene på våpenbalanse som virker (ie. den er dødelig hvis brukt i riktig situasjon, men fullstendig ubrukelig i feil situasjon), og DMR har falt såpass langt ned på feil side av balanseringen at ingen tar seg bryet med å bruke den. Ironisk nok er et av de mest effektive våpnene for nesten enhver situasjon i Financial District OCA-EW, som koster snaue 500 in-game dollars og ikke har noen opplåsningskrav. I Waterfront kan du bytte den ut med en N-Tec, som burde koste deg et par timer spilling, for ca. samme effekt.

 

Videre hopper du glatt over modifiserbare våpenvarianter og oppgraderingene man kan putte i dem, til tross for at de forårsaker en mye større balansehodepine enn det simple faktum at det finnes forskjellige våpen i spillet. Med de rette oppgraderingene kan man gjøre nisjevåpen som Obeya om til et monster som fungerer i alle situasjoner, eller du kan gi jack-of-all-trades våpen som N-Tec treffsikkerheten og rekkevidden til Obeya/Obir (eller RoF-en til OCA, osv.). I tillegg kommer karakteroppgraderinger, som mer helse, høyere bullet resistance, osv. Å bli matchet mot spillere som har et annet våpen enn deg burde ikke være noe problem, med mindre du er ute av stand til å manipulere situasjonen slik at ditt våpen blir det ideelle. Å bli matchet mot spillere som tåler mer enn deg, og hvis - identiske - våpen har lengre rekkevidde, gjør mer skade, og har mindre bullet spread, blir fort et balanseroblem.

 

 

 

TLDR; 6/10 - riktig konklusjon, men argumentasjonen er tidvis mangelfull og til dels fraværende.

Endret av Zealuu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har brukt ca 14 timer i actiondelen av spillet så langt. APB er veldig mye bedre med venner og voice, alene kan det fort blir frustrerende å tape. Min erfaring så langt er at 3 eller fler gir den desidert beste morra i forhold til alene eller bare 2.

 

Utkledningsbiten i spillet ligger år forann de fleste andre mmo's og lignende. Det er utrolig hva man kan skreddersy på plaggene man kan kjøpe.

Ser mange unike drakter som løper rundt :)

 

En ting jeg vil legge til, APB er ikke et lett spill, det er mye taktikk og det er mange måter å angripe et problem på. Det er kjipt å ikke få drept en person fordi han har masse upgrades, men han har også spillt spillet sikkert 10x så lenge som du siden han har skaffet seg alle upgradene. Denne erfaringen er minst like mye verdt.

Endret av Vakuum
Lenke til kommentar

De fleste med bøttevis av upgrades en snau uke etter release har sannsynligvis hedret tradisjonene med å exploite leagues (en svakhet i spillet som enkelte clans ikke nøler med å utnytte for alt det er verdt) - det er grenser for hvor mange timer det er fysisk mulig å ha puttet inn i spillet siden 1. juli.

Lenke til kommentar

Snedig måte å gjøre head starten på. Gir folk 10 timer spilletid i headstart, og mulighet til å utvide den ved å kjøpe spilletid. Så på release, så får de en cd key som redeemes for 50timer gametime. D.v.s. de har fått mange til å betale for ekstra spilletid før spillet i det heletatt blir gitt ut offisiellt :p

Lenke til kommentar

Snedig måte å gjøre head starten på. Gir folk 10 timer spilletid i headstart, og mulighet til å utvide den ved å kjøpe spilletid. Så på release, så får de en cd key som redeemes for 50timer gametime. D.v.s. de har fått mange til å betale for ekstra spilletid før spillet i det heletatt blir gitt ut offisiellt :p

 

Det er for de som forhåndsbestilte.

Lenke til kommentar

At spillet får en 6'er pga. Man inser at man ikke var så god som man trodde er ikke fair..

Jeg har spillet dette spillet siden beta. Å reality er at skill er viktig. Men det er mer taktisk skill det er snakk om.

 

Denne anmeldesen er totalt ugyldig sett fra mine øyner, som faktisk har sitte lenge nok til å kjønne det.

 

Eneste som er riktig er at man vil altid føle seg deppa når man begynner spillet. Der er mye å henge fingra i.

 

6/10 :thumbdown:

8/10 :yes:

 

Håper det klarer fluten litt. Btw. Bring your friends.

Lenke til kommentar

Det er som alltid, en mangel på crims i forhold til enforcers. Om det er fordi crims er kjedeligere eller at folk vil være "goodguys" vet jeg ikke - skjønt om man teller antallet civvies jeg har breisladda over i det spillet, så vil jeg ikke akurat kalle denne enforceren for goodguy. Eller alle gangene jeg har henretta sivile for å komme ned fra prestige 5... :p

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...