Gå til innhold

Firefox 4.0 beta er her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mozilla har lagt ut den første betaversjonen av Firefox 4.0.

Dette er nok bare en kandidat (nesten det samme som release candidate) til 4.0b1, som man kan se i pathen til fila er dette build 1 av 4.0b1-candidates. Dette er også en nightly build av 4.0b1. Derfor er f.eks. ikke startsiden til 4.0b1 enda opprettet, slik at man får en 404 feil.

Så når 4.0b1 blir utgitt, så vil den nok finnes i alle de språkene som er ferdig oversatt/oppdatert til tidspunktet for beta 1 utgivelsen. (Deriblant bokmål- og nynorsk-utgaven).

 

Som man kan se av bildet under, vil Firefox 4 kunne se slik ut dersom man ønsker å vise: menylinjen, bokmerkelinjen og statuslinjen (slik 3.6.x gjør det). (PS! Jeg har ikke standard fargevalg i Win7, derfor er Aero-fargene noe annerledes).

post-59598-1277897225,6527_thumb.png

 

Edit: Slik ser Firefox 4.0b1 ut som standard (NB! statuslinjen er skjult som standard, men jeg viser den her).

post-59598-1277946739,8969_thumb.png

Endret av havarhen
Lenke til kommentar
Den foreløpig siste stabile versjonen er Firefox 3.6.6.

 

Det er vel bare meg som har random kræsj flere ganger i løpet av uken? Jeg må også trykke F5 noen ganger for å loade noen sider. Den er i hvertfall mer stabil enn det 3.6.2 var ..

Endret av Romis
Lenke til kommentar

Synes litt av poenget med å ha tabs'a øverst blir litt borte når man ikke kan ha de helt øverst slik Chrome og Opera har

Men da må man vel flytte musepekeren lengre? Og selv mener jeg poenget med faner er det samme hvor man har dem.

 

Å flytte musepekeren 5 pixler opp er vel neppe noe problem, men fordelen med å ha de helt i topp er at man ikke trenger å "stoppe" på taben men heller kan bare dra den opp så stopper den på kanten av skjermen, hvis du skjønner hva jeg mener. På netbooks sparer man også en hel linje, kanskje ikke mye, men det hjelper ihvertfall synes jeg

Endret av Claaaes
Lenke til kommentar

Synes litt av poenget med å ha tabs'a øverst blir litt borte når man ikke kan ha de helt øverst slik Chrome og Opera har

 

de forklarte det ganske bra i en video jeg så om FX 4

det er for at frem tilbake hjem og adresselinja skal tilhøre taben. og ikke omvendt. det gir også muligheter til å hjemme adresselinja når den ikke trengs uten at det ser rart ut.

 

edit: det er veldig lett å endre på plasseringa til tabs. og det er kun defult at de er øverst.

 

jeg fårstår heller ikke hvorfor de ikke putta tabs helt øverst. men jeg syntes det fremdeles ser mer ryddig ut at det er en solid ramme

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Greit at man får litt ideer fra andre nettlesere. Men å kopiere en annen nettleser sitt utseende så mye som 95% er å ta litt vell av.

 

Opera 10.60

*bilde*

Kan du ta et tilsvarende bilde av Firefox 4.0 så vi som ikke bruker Windows får noe å sammenligne med?

 

Oppdatert: Hvis Firefox ser ut som det bildet i denne posten gir inntrykk av, da lurer jeg veldig på hvordan du kommer frem til 95% likhet.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Greit at man får litt ideer fra andre nettlesere. Men å kopiere en annen nettleser sitt utseende så mye som 95% er å ta litt vell av.

 

Opera 10.60

*bilde*

Kan du ta et tilsvarende bilde av Firefox 4.0 så vi som ikke bruker Windows får noe å sammenligne med?

 

Oppdatert: Hvis Firefox ser ut som det bildet i denne posten gir inntrykk av, da lurer jeg veldig på hvordan du kommer frem til 95% likhet.

post-65461-1277907367,7527_thumb.png

Lenke til kommentar

Det er verdt å nevne at Firefox nå også kommer i 64-bit-utgave, offisiell utgave fra Mozilla.org.

 

Kan vel sies at dette er en milepæl for Mozilla. Som dere sikkert vet, så finnes det allerede 64-bit-utgaver fra entusiastutviklere utenfor Mozilla. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...