Gå til innhold

Nvidias 3D-funksjon er offisiell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske enig med Sjakow. 3D spilling åpner for en helt ny verden både for spillere og utviklere. Men da/hvis 3D blir mer poppulært vil prisene stupe, og det blir faktisk mulig å handle inn utstyr uten å blakke seg helt.

 

Det andre kjipe er at en må sitte med briller, selv om de fleste spiller alene er det innimellom noen som vil se hva som skjer. "Jada, bare ta på deg 3D brillene dine først så." Eller en ser på tv og må ta av og på seg brillene konstant.

Lenke til kommentar

Digger 3D, men det gjør ikke lommeboka mi :p 3D følelsen blir nok ytterligere forsterket av 3 skjermer, må sees en gang! Edit: Hvorfor blir ikke paragrafer tatt med når jeg skriver under artikkel å etterpå redigerer i forumet??

Endret av lars_era
Lenke til kommentar

3D er fint det, tror det har større fremtid i spill-verden enn på film. Plagsomt å sitte i stua sammen med flere andre avhengig av rare briller. Også koster det en god del hvis man avogtil er flere enn 2.

Spill derimot er noe man ofte driver med alene.

 

Og en liten ting som irriterer. "Send inn"-knappen nederst på artikkelsiden er alltid borte... Bruker Firefox. Noen som har noen lure tips?

Lenke til kommentar

@ olemykle:

Tenkte akkurat det samme! Evt et eget "støtter 3D briller" -kriterium.

Grusomt tungvint å lete etter skjermer som støtter 3d (>120Hz).

Hadde også vært ønskelig med en liten artikkel med oversikt over hvilke skjermer som er tilgjengelig, om mulig test av noen av disse i et 3D oppsett!

Lenke til kommentar

Kunne kanskje Hardware.no fått lagt inn oppdateringsfrekvens som et søkekriterium i prisguiden så hadde det vært enklere å finne de skjermene som støtter dette?

Helt enig! Jeg foreslo faktisk dette for en god stund siden i en tråd som het noe i retning av "Forslag til forbedringer/tilbakemeldinger til prisguiden". Fikk aldri noe svar på forslaget.

 

Kan vel ikke være bransjen som blokkerer et slikt kriterium for å lettere kunne selge oss de gamle skjermene sine? Tror liksom ikke Samsung tjener så mye på å konkurrere ut sine egne skjermer... De har Samsung 2233RZ, så de kan si at de var først ute med 3D. Men siden så få andre produsenter har slengt seg på 120Hz-bølgen, er det ingen grunn for Samsung til å steppe opp 120Hz-kampen. Og hvorfor har vi ikke Viewsonic 2265 her til lands??

 

Jeg mener ihvertfall bestemt at et slikt søkekriterium i prisguiden ville fått fart på salget av 120Hz-skjermer i Norge.

Lenke til kommentar

3D blir det ikke noe av nei for min del, da måtte det ha funket greit på 60Hz skjermene vi har her nå.

For det første er de LCDene dyre, så må man ha 2 av de.

I tilegg blir det ekstra utgifter både hos NV og hos ATi.

NV må du ha en SLi løsning enten du vil eller ei og ett HK som støtter det hvis du ikke har, eventuellt en hack.

 

Hos AMD om man ikke har Display port skjermer så må man ty til med aktiv adapter til nesten tusenlappen som kommer på toppen av det hele.

Dessuten er jeg uviss til om 3D i det hele tatt har noe for seg for meg, så da frister det istedet med å klippe svinger, kjøpe aktiv adapter og noen 24 tommers LCD skjermer på 60Hz og heller la 3D ryke og seile sin egen sjø.

Lenke til kommentar

Jeg husker jeg fikk 3D-briller med til et GeForce 3 Ti 200 for mange år siden. Prøvde det vel bare i et par spill, men det var bare noe herk. Så dobbelt til tider.

Siden det fantes løsninger for det for 8 år siden, hvorfor skulle det plutselig slå an nå? Jeg tror "3D" går over når folk innser hvor slitsomt det er i lengden. :roll:

Lenke til kommentar

Har allerede 3D løsningen på en skjerm fra Nvidia.

Bruker et 8800GT kort og fungerer strålende det :)

Er en helt annen opplevelse av spill og hadde ikke valgt å spille forruten.

 

Snart på tide å oppgradere skjermkortet for de nyere spillene.

 

Jeg har også nVidias 3d-oppsett på et gtx280. Det fungerer kurant nok, men jeg la det bort for lenge siden. Det gir en viss svak dybdefølelse, men spillopplevelsen blir dårligere ved at det er ubehagelig å prøve å fokusere på objekter.

 

Jeg kjøpte riktignok 120Hz skjerm for å få 120Hz, uavhengig av 3D, så de tusen kronene for briller bryr jeg meg ikke noe om. Bare greit å få prøvd det ordentlig, så jeg ikke kaster bort mer penger på 3D på data\TV siden, for det kommer jeg ikke til å gjøre.

 

Jeg tror folk faller for hypen med en gang, men straks 3D blir mer vanlig så tror jeg det kommer til å falle bort igjen. Effekten er kul de første par timene, så blir man bare lei ...

 

EDIT: 120Hz skjerm vil jeg derimot anbefale å kjøpe uansett! Man blir kvitt enorme mengder med etterslep, og det betydelig mer behagelig å se på, spesielt hvis man er sensitiv for slikt.

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor så mange klager over å sitte med briller foran pcen.. tenk hvor mange i verden som bruker briller hver dag, både til å se tv, film, lage mat, kjøre osv.. og alle de ekstra som bruker sol briller når det er sol ute, eller når de skal skjule øynene sine, eller prøver å se "kule" ut.. få tallet klager vel på å måtte bruke briller for å se en 3D film på kino.

 

slutt å grin :)

 

som folk vett, er 3d dyrt, det er en luksus vare, og ja, det kommer til å bli endel mer 3d i fremtiden. Klart en kan vente til dette blir mer "hvermannsen", men da har en mistet flere år av livet sitt bare for å spare litt penger..

 

gjelder å være litt frempå, prøve litt nye ting, nyte livet litt, bedre å sløse med penger enn å sløse med livstid. nyt livet folkens, penger kan du alltid tjene senere.

Lenke til kommentar

Det kommer jo til å koste relativt mye for å få til et bra 3D oppsett med Nvidia, 3 skjermer + 2 gode skjermkort , muligens lett oppe i 12-15k bare på dette, så man kommer vel enkelt oppe i 20k+ for en bra maskin som greier dette fint.

 

Tja, det er ikke så lenge siden 20' var omtrent helt ok å betale for en ny maskin. Og da var det ikke 3 skjermer, men en som var dypere på skrivebordet enn den viste igjen forfra :) Korrigert for lønnsvekst kunne man nok puttet 30' i en maskin nå - sett med briller fra 2000.

 

Spennende teknologi, men wife acceptance factoren er nok svært liten.

 

Har allerede 3D løsningen på en skjerm fra Nvidia.

Bruker et 8800GT kort og fungerer strålende det :)

Er en helt annen opplevelse av spill og hadde ikke valgt å spille forruten.

 

Snart på tide å oppgradere skjermkortet for de nyere spillene.

 

Hvordan vil brillene funke for oss som har andre briller fra før? De man får på kino passer jo sånn noenlunde utenpå.

Lenke til kommentar

Har en 3-4 år gammel PC nå, men gidder faen ikke å legge noe annet i en 3 løsning akkurat nå! Problemet i dag er at 3D-skjermene er for små, og at å kjøpe 2 480 GTX er som å koste penger ut av vinduet. Gleder meg til dette kommer ned til et hyggeligprisnivå der også 3D skjermene blir større!

Lenke til kommentar

Har 2 X 470 kort i pcen nå...

 

regner med jeg går til innkjøp av et 3 nye skjermer selv, og regner med at det kanskje blir 120Hz skjermer.

 

spilling over 3 skjermer ser utrolig kult ut, og regner med at dette gjør spillopplevelsen endel hakk bedre, men om jeg skal ødelegge dette med 3D vet jeg ikke.

 

har sett et par 3D filmer men syns dette fort blir slitsomt i lengden. dette var dog med typiske rød/grønn(/blå) briller og ikke lukke-mekanismen som nvidia bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...