Gå til innhold

Denne har to måneders hviletid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan se ut som en fin mobil å ta med seg på f.eks snowboard. Så mye som jeg faller liker jeg ikke å ha en <1 cm tykk 3-4" stor flate i lommen når jeg holder på med slikt.

 

En liten digresjon kanskje, men hva menes med at den tåler støv? Bør ikke alle mobiler tåle støv? Er nysgjerrig på hva produsentene legger i dette, og hvilke tester og standarder de følger da.

Lenke til kommentar

Kan se ut som en fin mobil å ta med seg på f.eks snowboard. Så mye som jeg faller liker jeg ikke å ha en <1 cm tykk 3-4" stor flate i lommen når jeg holder på med slikt.

 

En liten digresjon kanskje, men hva menes med at den tåler støv? Bør ikke alle mobiler tåle støv? Er nysgjerrig på hva produsentene legger i dette, og hvilke tester og standarder de følger da.

Det stod den er IP 54 klassifisert. I så fall skal den i følge standarden tåle følgende:

 

  • Ingress of dust is not entirely prevented, but it must not enter in sufficient quantity to interfere with the satisfactory operation of the equipment; complete protection against contact
  • Water splashing against the enclosure from any direction shall have no harmful effect.

Du kan lese mer om IP klassifisering her: http://en.wikipedia.org/wiki/IP_Code

Lenke til kommentar
Xcover ligner på Samsung B2100 og B2700, og likheten stopper ikke der.
For de som vurderer en friluftstelefon hadde det kanskje vært en fordel å snakke litt om forskjellene, og ikke bare likhetene.

 

I følge NewMobile.nl har B2100 Xplorer quadband og IP57 mens denne (E2370 Xcover) kun har dualband og IP54. Det er lite som skiller de i pris (Xplorer koster i følge Prisguiden fra ~900), så her velger man mellom ekstra batteri eller ekstra fuktsikring og støtte for de amerikanske GSM-nettene.

 

For meg som benytter villmarken i Europa og holder den relativt tørr, men skjelden har anledning til å lade er det altså Xcover som er best alternativet mens en som skal ut på backpacking kan trenge de ekstra GSM-nettene og sikkert også fuktsikringen i tilfellet man glemmer mobilen i badeshortsen...

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Håhå, fristende sak. Det jeg stort sett er mest interessert i når det gjelder telefoner er at de har lang hviletid og taletid. Har den god dekning, og kan den ringes med, samt sende SMSer? Da er jeg fornøyd. Jeg trenger egentlig ikke den der ekstra beskyttelsen på telefonen. Jeg har en motorola razr v3i nå, og den har da holdt i tre år. Batterilevetiden er fremdeles god, så...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...