Gå til innhold

Steam tilbuds- og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som alltid har den kyniske briten laget både en WTF is... til Hatred, samt en liten halvtimes prat om vold i spill siden Hatred fikk så mye oppslag i pressen. (Ufortjent, selvfølgelig).

De som lagde hatred vet hva de gjorde på reklame biten, spillet i seg selv har ikke så veldig mye til seg men at det har gått rundt litt kontroversielle artikler øker salget en del.

Lenke til kommentar

Kom over et lite program jeg kan anbefale: Depressurizer

 

Dette programmet lar deg kategorisere spillene dine på en mye enklere måte enn inne i Steam. Man kan også kategorisere spill ut ifra "flagg" de har i Steam Store, for eksempel kan man legge alle spillene man har som har achievements i en egen kategori.

 

Bare husk å følge instruksjonene nøye, avslutt Steam før du kjører programmet, lagre og lukk før du starter opp Steam igjen :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk refundert et spill som jeg hadde spilt over 4 timer (Far Cry 4). For meg så ble spillet etterhvert alt for vanskelig og frustrerende, selv om jeg spilte på "Easy". Jeg fikk også refundert et spill til som jeg kjøpte pga impulskjøp pga angst. Jeg fikk refundert pengene tilbake til bankkontoen, da jeg hadde betalt direkte med VISA.

 

EDIT: Jeg valgte at spillet (Far Cry 4), var "Not as expected", og valgte videre "Was not fun.". Med det andre spillet så valgte jeg "Bought by mistake."

Endret av Gnålern
Lenke til kommentar

Jeg fikk refundert et spill som jeg hadde spilt over 4 timer (Far Cry 4). For meg så ble spillet etterhvert alt for vanskelig og frustrerende, selv om jeg spilte på "Easy". Jeg fikk også refundert et spill til som jeg kjøpte pga impulskjøp pga angst. Jeg fikk refundert pengene tilbake til bankkontoen, da jeg hadde betalt direkte med VISA.

 

EDIT: Jeg valgte at spillet (Far Cry 4), var "Not as expected", og valgte videre "Was not fun.". Med det andre spillet så valgte jeg "Bought by mistake."

 

Oj...det er jo ikke bra. Er helt klart at Steam har endel finjustering igjen for å få dette til å virke som det skal. Du burde jo ikke fått igjen pengene for noen av disse spillene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg fikk refundert et spill som jeg hadde spilt over 4 timer (Far Cry 4). For meg så ble spillet etterhvert alt for vanskelig og frustrerende, selv om jeg spilte på "Easy". Jeg fikk også refundert et spill til som jeg kjøpte pga impulskjøp pga angst. Jeg fikk refundert pengene tilbake til bankkontoen, da jeg hadde betalt direkte med VISA.

 

EDIT: Jeg valgte at spillet (Far Cry 4), var "Not as expected", og valgte videre "Was not fun.". Med det andre spillet så valgte jeg "Bought by mistake."

 

Oj...det er jo ikke bra. Er helt klart at Steam har endel finjustering igjen for å få dette til å virke som det skal. Du burde jo ikke fått igjen pengene for noen av disse spillene.

 

 

Impulskjøpet er da innenfor retningslinjene? (sålenge det er mindre enn 14 dager), eller skjønner jeg ikke helt hvorfor de ikke har et automatisk system for dette, eventuelt manuelt om du refunderer veldig mange spill.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Impulskjøpet er da innenfor retningslinjene? (sålenge det er mindre enn 14 dager), eller skjønner jeg ikke helt hvorfor de ikke har et automatisk system for dette, eventuelt manuelt om du refunderer veldig mange spill.

 

AtW

 

 

Ja det er innenfor. 2t og 14 dager uansett grunn er det vel? Men selv synes jeg dem burde stramme inn voldsomt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner heller ikke hva LarZen snakker om. I årevis har vi blitt avspist med: "Åh? Likte du ikke spillet? Nei men så synd for deg da." Mens det er en selvfølge at man kan prøve klær i butikken, angrerett på Elkjøp/Expert, og levere tilbake postordrekjøpte ting vi ikke liker.

 

Enndeelii, sier jeg om returett på spill. Og dette tror jeg spillselskapene kommer til å tjene bra på også. Fjortisser slipper å lese side opp og ned med tester for å finne ut hvilket spill som skal fortjene ukelønna, i stedet er det bare å prøve det. Man kan til og med kjøpe det på tilbud, selv om man ikke har tid til å prøve det den uken, og returnere neste uke om man ikke liker det. Og selvfølgelig er det ganske mange som kommer til å kjøpe mer, nå som det ikke er noen risiko for bomkjøp. Men som kommer til å glemme å returnere, eller ikke rekker å teste innen 2 uker. De kommer til å bli en ny gullgruve. Blir litt som med fruktgarantien til Kiwi, hvor mange er det egentlig som benytter den?

 

Hvor lenge skal man få lov til å prøve spillene er jo en annen sak. Men jeg ser ofte spill jeg har installert uten å prøve så står jeg oppført med en time spilletid likevel. Så dette må jo løses om ordningen skal fungere. Da må vi ha litt slingringsmonn inntil den tekniske løsningen er til å stole på i det minste..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg fikk refundert et spill som jeg hadde spilt over 4 timer (Far Cry 4). For meg så ble spillet etterhvert alt for vanskelig og frustrerende, selv om jeg spilte på "Easy". Jeg fikk også refundert et spill til som jeg kjøpte pga impulskjøp pga angst. Jeg fikk refundert pengene tilbake til bankkontoen, da jeg hadde betalt direkte med VISA.

 

EDIT: Jeg valgte at spillet (Far Cry 4), var "Not as expected", og valgte videre "Was not fun.". Med det andre spillet så valgte jeg "Bought by mistake."

 

Oj...det er jo ikke bra. Er helt klart at Steam har endel finjustering igjen for å få dette til å virke som det skal. Du burde jo ikke fått igjen pengene for noen av disse spillene.

 

 

Så vidt jeg har skjønt, så er de ikke fullt så strenge akkurat nå i starten. Hadde systemet eksistert når Gnålern gjorde disse kjøpene, så ville han sannsynligvis ha benyttet seg av refund. Det er det Valve skjønner også, så derfor gir de refunds på en del spill som ikke er innenfor reglene de har satt. Det blir utvist skjønn og det er en case-by-case basis. Det er klart om du har et spill med enormt mye playtime på, så fungerer det sikkert ikke. Jeg synes det er veldig ålreit av Valve å gjøre det på denne måten. Jeg ser virkelig ikke hva som er negativt med det.

 

It doesn't matter. Valve will, upon request via help.steampowered.com, issue a refund for any reason, if the request is made within fourteen days of purchase, and the title has been played for less than two hours. There are more details below, but even if you fall outside of the refund rules we’ve described, you can ask for a refund anyway and we’ll take a look.

Hentet fra http://store.steampowered.com/steam_refunds

De sier jo klart at reglene ikke er satt i stein også, det kan finnes gode grunner til å få refund på et spill selv om det faller utenfor reglene de har satt. Det er spesielt med spill man har kjøpt tidligere, hvor det rett og slett var mye, mye vanskeligere å få refund fra Steam.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med å komme inn på siden, og jeg har allerede fått et Monster-badge for ingenting. Jeg har ingen rabatter enda, men hvis jeg ikke misforstår må jeg først crafte et badge av Monster-kort, for deretter å spille et minispill... Mulig jeg misforstår, men det virker å være enda litt annerledes i år enn tidligere.

 

edit: Og deeeeeer var Steam nede for meg også.

Endret av kaaasen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...