Gå til innhold

Sniktitt: Apple Iphone 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje et ikke så uventet førsteinntrykk. Håper dere går nærmere inn på "retina display" vs S-AMOLED og andre i testen. Engagdet rapportere at iPhone sin skjerm var den beste de noen gang hadde sett, men hele testen deres var så rosenrød at de får et tillitsproblem hos meg.

 

Gleder meg som en unge til å endelig få avgjort hvorvidt det blir en Galaxy S eller iPhone 4! :w00t:

Lenke til kommentar

Merkelig å avfeie tap av signal på den måten det gjøres her. Man mister dekning men ikke helt? Og ferdig med det? Og i tillegg ser vi rart på de som måtte holde telefonen slik at dette skjer. Syns ikke dette gir inntrykk av å være særlig objektivt.. Hvis du bruker iphone på steder hvor det ikke er full dekning og holder den feil, så er ikke amobil interessert i å sympatisere med deg.

Lenke til kommentar

Merkelig å avfeie tap av signal på den måten det gjøres her. Man mister dekning men ikke helt? Og ferdig med det? Og i tillegg ser vi rart på de som måtte holde telefonen slik at dette skjer. Syns ikke dette gir inntrykk av å være særlig objektivt.. Hvis du bruker iphone på steder hvor det ikke er full dekning og holder den feil, så er ikke amobil interessert i å sympatisere med deg.

 

På hvilken måte mener du at det blir avfeiet? Med tanke på at artikkelen var ment som en kort beskrivelse av et førsteinntrykk, så er det vel å forvente at de omfatter dette i korthet slik som alle de andre aspektene ved telefonen?

 

Slik jeg leste artikkelen kommer det fram at dekningen er forbedret i forhold til de tidligere modellene (dekningen forsvinner ikke helt slikt som tidligere mao), men at innledende erfaringer kan tyde på at iPhone fremdeles sliter med dekningen. Det vil være naturlig å forvente en mer utfyldende test samt beskrivelse når de har gått telefonen i sømmene, men jeg ser altså ikke hvorfor du forventer en dypere forklaring av dette her. :hmm:

Lenke til kommentar

Merkelig å avfeie tap av signal på den måten det gjøres her.

Det blir da ikke avfeid, jeg tror de fleste her venter på en grundig test av iPhone 4 i Norge.

 

Beste priser: 8990,–

 

Får meg bare til å le. Dette blir for dumt :)

Tydeligvis så er det noen som er villige til å betale så mye for en telefon som er importert fra England.

Lenke til kommentar

Ja, klarer man ikke å vente så blir prisen høy. Når den kommer her til lands vil den ligge på samme pris 3GS gjør/gjorde når den ble lansert. Men du kan jo for all del bare le, men ikke glem at det finnes folk som har penger, og som dermed ikke har noe problem med å bruke nærmere 10.000 kr på en telefon.

Lenke til kommentar

 

Haha, VG.no kan tydeligvis det med å gjøre et førsteinntrykk til en fullverdig test. Greit nok at de nevner på slutten at det vil komme en mer fyldig test etterhvert, men resten av artikkelen gir ikke akkurat uttrykk for det. De var også ganske rask med terningskastet med tanke på hvor lite de har å gå på.

 

Dessverre er det nok en del flere som leser VGs artikkel og tenker "wow", enn det er folk som leser amobil.no o.l. sine. :roll:

 

EDIT: Skriveleif.

Endret av LordErik
Lenke til kommentar

Hmm... Underoverskriften "Fortsatt kongen av brukervennlighet" er temmelig unyansert i din artikkel, herr Kvalheim! Hvordan kan iPhone 4 være kongen av brukervennlighet når den ikke er i nærheten av Androids system for flere hjemmeskjermer, og at alle applikasjoner på Android kan kjøre samtidig uten problemer? Hvordan kan iPhone 4 kalles kongen av brukervennlighet når det ikke er satset på sosiale medier som Facebook og Twitter?

 

Nei, den nye kongen av brukervennlighet er Android, med iPhone på en god andreplass.

Lenke til kommentar

Dette er skuffende av amobil. At de på et slikt tynt grunnlag legger en sniktitt test av nye Iphone 4g ut i Vg og belønner den med terningskast 6. Er det mulig? Skulle likt å sett om de ville gjøre det med Lg, SE, Samsung, Htc eller ett annet merke. Har sett at flere har skrevet innlegg her om at Amobil favoriserer enkelte merker fremfor andre. Dette er ett godt eksempel på dette. Samtidig vil jeg presisere at det ikke er Iphone jeg vil til livs. Hadde reagert også hvis det var ett annet merke som hadde fått samme sær behandling. hvor er objektiviteten Amobil ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

og at alle applikasjoner på Android kan kjøre samtidig uten problemer?

 

Og dette kan ikke en iPhone 4?

 

Les artikkelen. Det står: "Noen nye muligheter har kommet til. Blant disse er kjøring av flere programmer samtidig endelig blitt mulig. På applikasjonene som støtter det fungerer det utmerket."

 

Altså: ikke alle applikasjoner på iPhone støtter det.

Lenke til kommentar

Det faktum at en telefon må holdes på riktig måte for å ikke miste dekning er jo stort sett 100% talentløst. Det er nøyaktig det samme med HTC hero og en haug med andre telefoner.. VI som faktisk kjøre shaiten er de som må lide, men når idioter som Steve Jobs erkjenner feilen og sier at du HOLDER en telefon feil? Han må jo være hjerneskadet!!!!

 

Å si at det er upraktisk er ganske teit fra Amobil sin side. Det er muligens upraktisk i dine hender, men det er MANGE andre som holder sine telefoner på andre måter som gjøre at du kobkler sammen de 2 antennene.

 

Faktum er at det rett og slett er for dårlig fra produsenten sin side, i dette tilfellet Apple(igjen). Og hva skjer? ingenting siden folk kjøper telefonen uansett..

Lenke til kommentar

Dette er skuffende av amobil. At de på et slikt tynt grunnlag legger en sniktitt test av nye Iphone 4g ut i Vg og belønner den med terningskast 6.

 

Helt enig. Når det er så mye å trekke ned for som sniktitten antyder, så er det jo tull å gi terningkast 6. For å gi et produkt terningkast 6, så må det jo være et tilnærmet perfekt produkt.

 

Eller hvilke kriterier opererer dere med, Amobil?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...