Gå til innhold

Dresser opp harddisker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DOD:

 

Nå står det ingenting om det i artikkelen, men det er nok snakk om en 2.5 tommer. Har selv en ekstern 2.5 tommer, og den er betydelig mye greiere å ha med å gjøre enn en 3.5 tommer. Uansett, du får eksterne 2.5-tommere fra rundt 600 kroner. Og du får denne tassen,som jeg synes så betydelig penere ut enn de i artikkelen til 649 kroner. 120 dollar pluss 25% moms skulle bli rundt 970 kroner, og jeg er enig i at det er mye å betale 3-400 kroner ekstra for litt bling.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

Blir vel mer og mer datautstyr med bling bling framover skulle jeg tro. Slett ingen dårlig ide`, jeg pleier jo selv å velge kabinetter med litt tøft design og slikt når jeg skal bygge pc f.eks, så hvorfor ikke på slike ting som ungdommer jo drasser med seg rundt omkring. Akkurat disse diskene hører vel etter mitt syn hjemme på gutte/jente rommet til en rebelsk ungdom, men også de har vel data i dag :roll:

Lenke til kommentar

Må jo være drømmedisken til alle Ed Hardy (& co)-fans?Ellers synes jeg det er helt greit at de kommer med litt forskjellig design på diskene. Ser ikke på det som noen umulighet at motemerker kan finne på å investere i kabinettdesignet etterhvert. For eksempel kan man kjøpe en Levis-branda disk som ser ut som en dongeri-lomme, en Dolce & Gabbana-disk i svart pianolakk og gull etc. Eller en rød Liverpool-disk med klubblogoen på.. Mulighetene er uendelige, og så lenge prisene holder seg nogenlunde på samme nivå som "ubranda" disker tror jeg også at noe sånt kunne blitt en suksess.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Kan ikke forstå at det skulle være noen fordeler med en USB disk fordi den besitter et påmalt bilde.

 

Design avdelingen bør fokusere på praktiske detaljer og ikke fokusere på håndtering av rettighetsavtaler og art-royalties. Begynner de først med dette tullet øker nok prisen på samtlige disker med noen kroner.

 

Jeg er motstander av design uten mening.

 

Jeg har aldri klart å forstå hvorfor det er stas med foretaksnavn på diverse enheter. F.eks virker Levi eller D&G på en USB disk smått tåpelig på meg. Omtrent som å ha GLAVA isolasjonsvatt logo på bilen fordi det lizzom r kult på en eller annen fjortiz måte ass. Jeg kan kanskje forstå det dersom du har jobb i et eller annet selskap.

Lenke til kommentar

Personlig er jeg enig med deg, men det er helt ufattelig hvor avhengige folk er av merker. Og hvis noe kan øke omsetning og inntjening er produsentene selvfølgelig interessert. Jobber en del i teknisk support i en butikk, og det er helt utrolig hva folk finner på å dekorere maskinene sine med. Nesten alle tenåringsmaskiner som kommer inn er fulle av skate-klistremerker ol. Derfor tror jeg at eksterndisker og minnepenner, samt annet PC-tilbehør, kan få en oppsving i salget ved å brande produktene sine.

Lenke til kommentar

Kan ikke forstå at det skulle være noen fordeler med en USB disk fordi den besitter et påmalt bilde.

 

Design avdelingen bør fokusere på praktiske detaljer og ikke fokusere på håndtering av rettighetsavtaler og art-royalties. Begynner de først med dette tullet øker nok prisen på samtlige disker med noen kroner.

 

Jeg er motstander av design uten mening.

 

Jeg har aldri klart å forstå hvorfor det er stas med foretaksnavn på diverse enheter. F.eks virker Levi eller D&G på en USB disk smått tåpelig på meg. Omtrent som å ha GLAVA isolasjonsvatt logo på bilen fordi det lizzom r kult på en eller annen fjortiz måte ass. Jeg kan kanskje forstå det dersom du har jobb i et eller annet selskap.

 

Det er ikke alle som vil tilbake til tiden med beige firkanter som eneste aksepterte look på datamaskiner vet du ;) Og det at noe er kul på en eller annen fjortiz-måte betyr vel at den vil bli godt mottatt og selge blandt fjortisser?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det er ikke alle som vil tilbake til tiden med beige firkanter som eneste aksepterte look på datamaskiner vet du ;)

Sant nok, men hvordan ting ser ut kan en jo oftest påvirke selv. Klistremerker, lakk, itching... mulighetene er mange. Kan jo bli riktig fint om en legger litt arbeid i det.

Det jeg derimot undres over er folks vilje til å betale ekstra for en ferdigtrykt logo av et eller annet slag, f.eks. for et klesfirma på en USB disk.

Og det at noe er kul på en eller annen fjortiz-måte betyr vel at den vil bli godt mottatt og selge blandt fjortisser?

Jeg forstår produsentenes vilje til å tjene penger, men er mer oppgitt over "fjortisene's" prioriteter når de bruker dem.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

For oss som jobber i butikk er dette et meget bra produkt. Du får Harddisk + Antivirus + Sikerhetskopierings programvare og weblagring. Noe som vil være genialt og selge med nye pcer, jeg synes absolutt ikke at det var dyrt med tanke på hva du får med på kjøpet. Dette vil du se i norske butikker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...