Gå til innhold

Test: Cooler Master HAF X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, kjøpte HAF 932 sist uke, var skeptisk til utseendet, men nå som maskinen er oppe så syntes jeg det er tøffere enn toget! PC-verdens Hummer!

 

Hvordan er støvfilteret på dette? Finmasket? Grovt? Strømpebukse? Er jo mangelvare på 932...

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Jeg er enig med Bionor i Hummer-analogien hans. Dette er ikke noe kabinett for pyser ;)

 

Nå er kanskje ikke jeg en helt objektiv person siden jeg har hatt et HAF 922 mini kabinett siden før jul, men jeg har personlig aldri vært mer fornøyd med et kabinett enn jeg er nå.

 

Det er så god plass (selv om jeg altså har mini versjonen) at det ikke er noe problem å holde det ryddig og kjølig.

 

Det eneste jeg har savnet er støvfilter, det er et veldig pluss med HAF X.

Lenke til kommentar

Min favorittbil er og gelenderwagen helst sort og AMG versjon ...

 

Men i motsetning til data-kabinett så kan den være mandig og stor, er det ikke snart på tide at kabinettprodusentene sirkler seg inn på litt mer design? Slik at det faktisk kan stå i stua uten og gjøre en skamm på resten, evt at besøket ikke tror du har en 14åring som sønn ?

Lenke til kommentar

YO alle sammen Cooler Master HAF 932 kabinettet har jo solgt sykt mye til gamere, overklokkere og andre folk over hele verden for sitt kjøletemperatur og støy + løsninger med vannkjøling osv.

 

Eneste ulempen med HAF 932 var at det ikke var noen støv filter. Men ulempen med HAF X syns jeg er at man ikke kan montere 4stk 120mm vifter på siden som på HAF 932 slik at man får positivt kjøleløsning som er bedre en negativ. På HAF X så er det støvfileter på alle vifte plassene for de som lurer på det.

 

Posivtiv luft er at det kommer mere kald luft inn en ut og det er ikke mulig med HAF X med 2stk 200mm vifter inn og 2stk 200mm + 1stk 140mm ut. Mot HAF 932 1stk 230mm + 4stk 120mm inn og 230mm + 140mm ut.

 

Men for de som ikke bryr seg om det så er dette kabinettet et av de beste på markede nå. Synd det ikke har plass til 4 vifter på siden så hadde jeg bytte dette med HAF 932. Bare se på testene linken nede.

 

Cooler Master HAF 932 64 tester og 88% i gjennomsnittlig poeng

 

http://www.testseek.com/computers/cases/cooler_master_haf_932-p-7be6f0ef-2364-cd64-f295-8892eda540ac.html

 

Cooler Master HAF X 14 tester foreløpig med 93% gjennomsittlig

 

http://www.testseek.com/computers/cases/cooler_master_haf_x_rc-942-kkn1-p-c11a27ff-6fb7-1dbf-10cb-cc0b96aca2d3.html

 

Jeg har Cooler Master HAF 932 med 4stk 120mm noctua flex viftene på siden for de som lurer på det. Sykt kjøling på skjermkorta, hovedkortet og ikke minst faktisk cpu også siden jeg har montert cpu kjøleren slik at den blåser mot toppen og får kalt luft direkte fra de 2stk 120mm viftene som er på toppen på siden og de 2stk under på siden kjøler skjermkorta.

 

Nå var det mye skriving her og sikkert mye feilskriving sorry for det, men jeg vil anbefale på det sterkeste Cooler Master HAF 932 Og den nye HAF X for de som skal kjøpe seg nytt kabinett eller skal oppgradere. Ingen andre kabineter har sjans mot kjøling temperaturen og lav støy nivået som HAF har har jeg sett på tester da.

Endret av Kraa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...