Gå til innhold

– Mobilen er fremtiden for medier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat nå går ting i den retningen vil jeg påstå. Det er jo en enorm utvikling på mobilfronten. Man kan kjøpe det nyeste og det beste, og etter to måneder kommer det noe bedre.

 

Dessuten har det mye med tilgjengelighet å gjøre. Nå som mobiltelefonene begynner å bli veldig egnet for surfing osv, så vil definitivt flere og flere bruke denne til nettopp det.

Lenke til kommentar

Ja, dette tror jeg. Hvis ikke finanskrisen/gjeldskrisen skaper et sammenbrudd tror jeg mobiltelefonene snart vil bli "online-enheter" som konkurrerer ut både de konvensjonelle telefonene og bærbare pc'er. I tillegg vil folk antagelig få hver sin ipadresse som fungerer både som personnummer og telefonnummer, eventuellt også bankkontonummer.

 

Da vil alle "storebrorskrekkvisjoner" bli en realitet.

Lenke til kommentar

Ja, dette tror jeg. Hvis ikke finanskrisen/gjeldskrisen skaper et sammenbrudd tror jeg mobiltelefonene snart vil bli "online-enheter" som konkurrerer ut både de konvensjonelle telefonene og bærbare pc'er. I tillegg vil folk antagelig få hver sin ipadresse som fungerer både som personnummer og telefonnummer, eventuellt også bankkontonummer.

 

Da vil alle "storebrorskrekkvisjoner" bli en realitet.

... hvorfor i alle dager skulle folk få en egen IP adresse? IPv4 er på vil til å bli faset ut til IPv6 (dog dette vil ta lang lang tid) og IPv6 er mer eller mindre umulig å huske (skal klare å huske min egen ip ::1).

 

Ikke fatter jeg heller hvorfor en IP skulle bli personnummer (wtf) og telefon nummer.

 

Det kommer ikke til å bli noe sammenbrudd heller, så jeg tror du må revurdere den hypotesen der med noe som bunner i virkeligheten.

 

Potensiale for storebror er her allerede, men folk kan velge å ikke dele info om de så ønsker. Da går de glipp av mye, men det er ikke til å komme utenom. Jeg stoler uansett på at både facebook og google ikke har onde intensjoner. Om du mener at f.eks målrettet reklame er skumle ting, så deg om det. Jeg synes det er fantastisk at jeg kan bli plaget av minimalt med reklame og at de som leverer tjenestene jeg nyter, likevel kan tjene på det, slik at de igjen forsetter å levere fantastiske tjenester.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg tror folk får en ipadresse når de blir født er at staten alt jobber med individuelle nettsider for folk. I mange år har vi dessuten sett hvordan mer og mer blir nettbasert. Portering av telefonnr feks. Mye enklere med egnen ip. Når det gjelder personnr. ble disse spredt over hele landet for en tid siden. Skatteetaten sendte ut en dvd med komplett oversikt over alle norske borgeres personnr.

Og disse er i praksis ikke lenger brukelige uten at man setter folks personlige sikkerhet i annen rekke.

 

Om det blir gjeldskrise eller ei vet man aldri. Men flere og flere mener både euroen og dollaren går mot undergangen. Verdien av en valuta bestemmes av etterspørselen, og når gjelden blir stor nok i de landene som garanterer for valutaens verdi sitter man snart igjen med "monopolpenger".

 

All statsgjeld må betales med økte skatter. Og når man skal trekke inn pengene for de enorme redningspakkene samtidig med en kommende verdensomspennende energikrise, så vil økonomien kunne bryte sammen. Det er nemlig ikke bare Norge som er i ferd med å gå tom for olje og gass.

Lenke til kommentar

Kan vanskelig se for meg en framtid der det meste av medieinnholdet konsumeres på skjermer rundt 3-4". Framtiden er store skjermer, mobiltelefoner er kun en nødløsning når man ikke har noe bedre for hånden, og vil nok ikke bli noe mer enn det på aldri så lenge. Det er en grunn til at trykte medier har de formatene de har, og at folk kjøper større og større TVer.

Lenke til kommentar

Men så er det vel ikke slik at det er TV vs mobil, mobilen vinner fordi vi har den med overalt, folk diller med ting, leser nyheter osv på mobilen, det er vel neppe meningen at folk sitte og ser langfilm og TV på mobilen.

Og for svært mange mennesker vil mobilen være deres port mot Internett, vi feite og rike nordmenn som har en 50" på dass og ipad-er strødd over alt er ett mikroskopisk mindretall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...