Gå til innhold

Mus og tastatur til mobilen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Illustrasjonbilde i artikkelen viser at skjermbilde på telefonen også har ett åpent tastatur. Der bør produsentene av mobiltelefoner gjøre ett grep med å tilføre en funksjon som kan vise kun f.eks. SMS-teksten hvor tastatur er skjult/fjernet under bruk av eksternt tastatur (eventuellt at en manuellt kan fjerne det "interne"-tastaturet midlertidig).

Endret av G
Lenke til kommentar

Er tydelig at GUI ikke tar hensyn til at duhar koblet til tastatur/mus. Synes det da er en fallitterklæring å fokusere på mulighet for mus og/eller mustilkobling når andre greier å lage telefoner som faktisk fungerer bra med bare touch.

Mener du at du kan skrive like fort på en touch-telefon som på et ordentlig PC-tastatur? Jeg tviler på det.
Lenke til kommentar

Er tydelig at GUI ikke tar hensyn til at duhar koblet til tastatur/mus. Synes det da er en fallitterklæring å fokusere på mulighet for mus og/eller mustilkobling når andre greier å lage telefoner som faktisk fungerer bra med bare touch.

Mener du at du kan skrive like fort på en touch-telefon som på et ordentlig PC-tastatur? Jeg tviler på det.

Nei, men på farten (der en oftest bruker mobilen), så tar det lengre tid å koble opp keyboardet og skrive mailen på det, enn det gjør med mobilen. Er faktisk veldig fornøyd med farten jeg får på skrivingen på min iPhone. Med et lite tastatur som sikkert ikke har standard keyboard layout blir det også ikke mye touch...

 

Hovedpoenget mitt var at det var tragisk at de ikke har fjernet tastaturet fra skjermen når en faktisk bruker eksternt tastatur. Tar jo plassen til over halve skjermen!

Lenke til kommentar

Regner nesten med at det er mest praktisk å koble til tastatur basert på Bluetooth. Der slipper en å måtte tukle med kabler, så at det skal bli så mye ekstra plunder er jeg ikke helt med på.

 

Men tastaturet en har hjemme er jo heller ikke beregnet på å drasse med seg. Synes det er fint at de begynner å tenke i riktig retning, for det vil sikkert være folk som sitter i lengre økter og skriver tekstmeldinger også fra sin stue.

 

Derfor er det ikke noen uting om en også får muligheten for denne ekstra funksjonaliteten.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...