Gå til innhold

Nuance med gratis PDF-leser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Ny og sikrere konkurrent til Adobe Reader."

 

"Den skal være spesielt god på å konvertere PDF-dokumenter til Word-, Excel- eller RTF-format."

 

"I følge Nuance selv er dessuten PDF-leseren deres mye sikrere enn Adobe Reader og tar mindre plass på harddisken."

 

 

Dere kan jo like gjerne bare publisere linken til den artikkelen/reklamen dere har oversatt og spare dere for ytterligere latterlige utflukter, eller kanskje aller helst bare en hvit blank og fin side uten nonsense og tull ;)

Lenke til kommentar
Den skal være spesielt god på å konvertere PDF-dokumenter til Word-, Excel- eller RTF-format. PDF-leseren gjør dette ved å sende files til Nuances servere, der en kraftig OCR leser og omgjør PDF-en til det formatet brukeren angir, eller den skal kunne bestemme det best egnede formatet selv.

Dette gjør den i hvert fall uaktuell for mange bedrifter på grunn av interne rutiner og krav fra oppdragsgivere/kunder om hvem som skal ha tilgang til ulike dokumenter.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare si at jeg testet Omnipage (Nuance) da den forelå i versjon 12, og vil bare si at maken til dårlig brukergrensesnitt har jeg sjelden sett.

 

Helt ubrukelig til OCR-formål den gangen. Nå er det vel en versjon 17 ute. Jeg ble interessert i Omnipage da det var i versjon 8, men jeg syntes programvaren kostet mye penger.

 

Synes det er ille at jeg kastet bort penger på versjon 12, som etter min smak er helt ubrukelig omtrent. Stikkord: klossete laget.

 

Hva Nuance PDF-leser med ekstra funksjoner byr på er jeg helt blank på. Men jeg er i utgangspunktet temmelig skeptisk etter tidligere erfaring med deres produkt Omnipage.

 

Kan noen teste det og komme med konstruktiv tilbakemelding? Jeg synes artikkelen om produktet på HW.no blir for tynn for meg, med hensyn på tidligere dårlig erfaring av Omnipage. Det blir også uaktuelt at jeg i første omgang gidder å teste det. Så derfor ønsker jeg at noen tester det og forteller oss andre hva de syntes.

 

:roll:

Lenke til kommentar
Det blir også uaktuelt at jeg i første omgang gidder å teste det. Så derfor ønsker jeg at noen tester det og forteller oss andre hva de syntes.

 

Du gidder ikkje å teste eit gratis produkt sjølv, men vil at andre skal gjere det for deg. Og i tillegg uttalar du deg om dette programmet basert på erfaring frå eit heilt anna program, som i tillegg er 5 versjonar eldre enn dagens versjon. Du er morosam.

 

OnT: Lurar på korleis det går med denne superkraftige OCR-serveren. Det ville vel vere mykje betre å implementere det i programmet i staden for at all verdens maskiner skal stå i kø for å få konvertert PDF-en sin?

Lenke til kommentar

Finnes det noen pdf-lesere som lar deg skrible notater eller "klusse/tegne" på dem? Jeg lagrer mine tegninger på pdf. Når en kunde ringer meg for å diskutere endringer, skulle jeg gjerne ha skriblet direkte på en pdf, fremfor å skrive ut en papirversjon først.

Gratisversjonen av PDF-Xchange Viewer lar deg skrive tekst, tegne streker/symboler/figurer/målsetting, lage notater, gulmerke, stemple osv. Det eneste som ikke går i gratisversjonen er å lage bokmerker eller legge til/slette sider i et PDF-dokument.

Lenke til kommentar

Finnes det noen pdf-lesere som lar deg skrible notater eller "klusse/tegne" på dem? Jeg lagrer mine tegninger på pdf. Når en kunde ringer meg for å diskutere endringer, skulle jeg gjerne ha skriblet direkte på en pdf, fremfor å skrive ut en papirversjon først.

Gratisversjonen av PDF-Xchange Viewer lar deg skrive tekst, tegne streker/symboler/figurer/målsetting, lage notater, gulmerke, stemple osv. Det eneste som ikke går i gratisversjonen er å lage bokmerker eller legge til/slette sider i et PDF-dokument.

 

Takk Frobe!!

 

Den var knallbra :thumbup:

Lenke til kommentar

PDF-Xchange kræsjet utrolig mye på min PC så jeg ga den opp etterhvert. Men jeg syntes også den var knallbra så lenge den virket.

 

Jeg har en del erfaring med Nuance PDF Converter 5 professional som den nye Nuance PDF reader virker som den har fått mye av funksjonaliteten fra. PDF Converter 5 var ihvertfall veldig enkel og grei å bruke, og gjorde alt Adobes Acrobat gjorde og mere til en tredjedel av prisen. Den er det også en del tester av på nettet, bl.a. PC Pro og PC World. Det er også tester av den nyeste versjon 6 mange steder.

 

Det er det beste programmet jeg har vært borte i til å få konvertert pdf-dokumenter til word/exel-format. Du beholder veldig mye av formateringen i motsetning til de fleste andre programmer som bare lar deg få ut ren tekst. På bakgrunn av disse erfaringene er jeg spent på om denne gratis versjonen klarer å få med formateringene like bra. Da er det et veldig bra produkt.

 

Når det gjelder gratis online pdf-verktøy så har jeg gode erfaringer med PDF escape. Den er den beste av de 7-8 ulike onlineverktøyene jeg har testet.

Endret av Kaaz
Lenke til kommentar

 

Jeg vil bare si at jeg testet Omnipage (Nuance) da den forelå i versjon 12, og vil bare si at maken til dårlig brukergrensesnitt har jeg sjelden sett.

 

Helt ubrukelig til OCR-formål den gangen. Nå er det vel en versjon 17 ute. Jeg ble interessert i Omnipage da det var i versjon 8, men jeg syntes programvaren kostet mye penger.

 

Synes det er ille at jeg kastet bort penger på versjon 12, som etter min smak er helt ubrukelig omtrent. Stikkord: klossete laget.

 

Hva Nuance PDF-leser med ekstra funksjoner byr på er jeg helt blank på. Men jeg er i utgangspunktet temmelig skeptisk etter tidligere erfaring med deres produkt Omnipage.

 

Kan noen teste det og komme med konstruktiv tilbakemelding? Jeg synes artikkelen om produktet på HW.no blir for tynn for meg, med hensyn på tidligere dårlig erfaring av Omnipage. Det blir også uaktuelt at jeg i første omgang gidder å teste det. Så derfor ønsker jeg at noen tester det og forteller oss andre hva de syntes.

 

:roll:

 

 

Du gidder ikkje å teste eit gratis produkt sjølv, men vil at andre skal gjere det for deg. Og i tillegg uttalar du deg om dette programmet basert på erfaring frå eit heilt anna program, som i tillegg er 5 versjonar eldre enn dagens versjon. Du er morosam.

 

OnT: Lurar på korleis det går med denne superkraftige OCR-serveren. Det ville vel vere mykje betre å implementere det i programmet i staden for at all verdens maskiner skal stå i kø for å få konvertert PDF-en sin?

Nei du tolker meg ikke slik jeg mente å presentere meg.

 

Jeg er åpen for å lese om andres erfaring med Nuance sine produkter. Jeg har delt min erfaring med, ja ett 5 versjoner eldre produkt. Jeg har også lisens på versjon 8, men syntes det var litt flaut å fortelle at jeg hadde brukt penger på det 2 ganger.

 

Melkeku, det er hva Nuance er på Omnipage.

(les: Nuance spyr ut versjon etter versjon som ikke kommer med noe særlig bedre ting, dette gjelder mellom versjon 8 til 12 etter min erfaring, men det har dere fått med dere om dere leser hele innlegget mitt).

 

Jeg gidder ikke å ha noe med Omnipage å gjøre før jeg eventuellt leser en strålende omtale om hvor bra en eventuell ny versjon måtte ha blitt.

 

Og du har helt rett i at PDF-produktet er noe helt annet. Der er vi enige.

 

Jeg står på min dårlige erfaring og har derfor ett annet utgangspunkt enn dere andre. At jeg ikke gidder å teste produkter fra Nuance for å finne eventuelle positive og eventuellt negative sider har jeg allerede gjort rede for i det første innlegget mitt.

 

Skuffelse inntil nå, så hvorfor gidde å bruke mer krefter på det?

 

Jeg har liknende erfaringer med diverse Microsoft produkter og mange flere softwarehus.

Endret av G
Lenke til kommentar

@G : Strengt tatt var ikke OmniPage 12 et Nuance produkt, men en ScanSoft produkt. Nuance kjøpte opp ScanSoft i 2005.

 

OmniPage 12 er fra 2002, det blir vel ikke riktig å basere sine meninger på en versjon som er 8 år gammel og 5 versjoner tilbake ?

Regner med at det har skjedd en god del utvikling siden den gang.

 

Fant ingen norske tester av OmniPage 17, men PC World hadde en fordelaktig omtale av OmniPage 16(forrige versjon) :

 

http://www.idg.no/pcworld/tester/programvare/kontorprogramvare/article75378.ece

Lenke til kommentar

@G : Strengt tatt var ikke OmniPage 12 et Nuance produkt, men en ScanSoft produkt. Nuance kjøpte opp ScanSoft i 2005.

 

OmniPage 12 er fra 2002, det blir vel ikke riktig å basere sine meninger på en versjon som er 8 år gammel og 5 versjoner tilbake ?

Regner med at det har skjedd en god del utvikling siden den gang.

 

Fant ingen norske tester av OmniPage 17, men PC World hadde en fordelaktig omtale av OmniPage 16(forrige versjon) :

 

http://www.idg.no/pcworld/tester/programvare/kontorprogramvare/article75378.ece

Version 16 til Pris: kr 4 487 inkl. mva. hos den nevnte norske leverandøren.

 

Ser at IDG.no likte versjon 16 av lenken din. Likevel vil jeg være skeptisk til slike ting som ørten prosent bedre på ditt og ørten prosent bedre på datt.

 

Slikt har både Scansoft og Nuance holdt på å annonsere for sine nye versjoner hver gang. Jeg forstår prosentregning, men en slik måte å betegne forbedringene på har liten objektiv verdi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...