Gå til innhold

Se bilder knipset med Iphone 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skal bli spennende å se sammenligninger av bilder tatt på samme sted, med samme motiv og i samme lys. Å sammenligne bilder som produsentene har tatt selv, med mer eller mindre perfekte lysforhold, er litt bob bob. Man ja, bildene fra iPhone 4 ser imponerende ut!

Lenke til kommentar

Jepp, det er ikke optimalt. Erik i Akam.no kommenterte også dette, samtidig som han påpekte at med skrytebilder direkte fra produsent kan man være rimelig sikker på at bildene er de beste som kan tas av et gitt kamera. Det hjelper litt - men ikke nok. Det er ikke usannsynlig at dette blir en øvelse vi gjentar så fort testeksemplarene av N8 og Iphone 4 er redaksjonen i hende :)

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er noe som har noe å si, men det kan se ut til at bildene har vært innom photoshop på noe vis. Jeg lastet ned to av bildene fra apple og sjekket HEX-verdiene i disse bildene:

 

http://images.apple.com/iphone/features/includes/camera-gallery/04-20100607.jpg

og

http://images.apple.com/iphone/features/includes/camera-gallery/01-20100607.jpg

 

Her ser man hexverdiene fra det ene bildet:

bilder__.jpg

 

Etter et raskt søk på google etter "hex Ducky Adobe" så kan det tyde på at photoshop skriver disse verdiene til bildet når man bruker "Save for web" eller noe i den duren...

 

Har iphone photoshop innebygget kanskje? Ikke vet jeg

Lenke til kommentar

Kan da fint sammenlignes de. Iphonen har jo tilsvarende pikselstørelse som N8, pluss at de bruker backlight illumination (eller noe i den dur). Det N8 vinner på er xenon flash, det Iphone vinner på er ett bra OS... N8 med 5 megapiksler hadde derimot vært utrolig spennende!

 

Gleder meg til å kunne sammenligne natt-bilder med Iphone 4, N8 og Motorolas kommende XT720.

Lenke til kommentar

Nei... Men om sensoren til N8 hadde vært 5MP istedenfor 12MP, hadde vær piksel blitt større, fått mer lys, bedre bilder :p Hvis de hadde gått for 5MP med samme sensor-størelse på N8 hadde det vært liten tvil om hvilken mobil jeg hadde gått for. Eller, hvis de hadde brukt Meego som OS så hadde det ikke vært noe tvil :p Det er synd at folk skal henge seg opp i MP-racet...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...