Gå til innhold

Test: Nvidia Geforce GTX 480 SLI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Over 800W forbruk ja... Det er solide saker det.

Lurer på hvordan disse kortene oppfører seg en varm sommerdag når gradestokken kryper nærmere 30 grader og tilgangen på kjølig luft er fraværende...

 

Nei, tror jeg holder meg til mitt nye ATi 5850 jeg. Med Vapor-X kjøler. Hører ingenting, selv under last må jeg bøye meg ned og lytte for å høre vifta..

Lenke til kommentar

" Samtidig er dette uten tvil det råeste du kan sette sammen på dagens skjermkortmarked "

 

Jeg kan ikke se at gtx 480 i sli er det råeste pr i dag. På dx11 testene oppnår 480 en samlet fps på 253, mens ati 5870 cf klarer samlet 260 fps. 5870 cf "tar" to av tre tester.

 

Det eneste nvidiakortene er overlegne på, er strømforbruk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

"Hvis vi ser bort fra ytelsen et lite øyeblikk, vil i igjen minne dere på at det er nødvendig med to 4-serie kort satt opp i SLI om du ønsker å ha tre skjermer på skrivebordet, utrolig nok. Radeon HD 5-serien tillater dette på et enkelt kort, men Nvidia kan i samme slengen kaste deg inn i 3D-verdenen."

 

Bruk av 4 og 5-serie får det til og høres ut som dere snakker om kort fra samme fabrikatt. Måtte lese nøye for å forstå at det ikke var f.eks. 4870 det var snakk om.

 

Ellers fin artikkel

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Samtidig er dette uten tvil det råeste du kan sette sammen på dagens skjermkortmarked.

Hva med to eller fire 5970 i crossfire? :D

Trodde 4 GPUer var max pr. dags dato, med andre ord du kan kun ha 2 stk. 5970.

Correct me if I am completly wrong.

Lenke til kommentar
Viftehastigheten er satt til automatisk.

Hva er vitsen med det?

Kryper temp opp mot 100C og man sitter med 80 fps i crysis så hadde vel de fleste satt viften på maulell og 100%.

 

Siden 295 var forrige highend, hvorfor er den aldri med i testene som sammenligning?

295x2 i quadsli har jo de som kjøper nvidia-highend, og når dette kommer så vil vi ha 480 i sli og da kunne vel testen ha tatt med det som målgruppen mest sansynlig har.

Lenke til kommentar
Samtidig er dette uten tvil det råeste du kan sette sammen på dagens skjermkortmarked.

Hva med to eller fire 5970 i crossfire? :D

Trodde 4 GPUer var max pr. dags dato, med andre ord du kan kun ha 2 stk. 5970.

Correct me if I am completly wrong.

 

Uansett blir sitatet feil da de skriver "Dette er det råeste" regner med at det da siktes til 2stk 480gtx i sli.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Samtidig er dette uten tvil det råeste du kan sette sammen på dagens skjermkortmarked.

Hva med to eller fire 5970 i crossfire? :D

Trodde 4 GPUer var max pr. dags dato, med andre ord du kan kun ha 2 stk. 5970.

Correct me if I am completly wrong.

 

Uansett blir sitatet feil da de skriver "Dette er det råeste" regner med at det da siktes til 2stk 480gtx i sli.

Det er jeg enig om, så skal ikke krangle om det ! ^^

Men det har jo vist seg at noe større kombinasjoner enn 2 GTX480 i sli eller 2 5870 i CF ofte scaler veldig dårlig i spill, så på en måte er det jo ganske rått allikevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...