Gå til innhold

Artikkel: Elektronikk på gata


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Artig artikkel, jeg får tårer i øya av bare tanken på daglig tilgang til et sånt eldorado. Tydelig at Norge er styrt av kvinnfolk, her er det jo knapt noe annet enn klesbutikker å finne.

Lenke til kommentar

Wow! :dribble: Der kunne jeg gått i timevis! Nei, dagevis(ukevis)! Var det elektronikk komponenter som motstander, IC kretser osv jeg så i den ene butikken?! :eek: All den hardwaren! Pengene hadde ivertfall blitt svidd av ganske raskt uansett om det var i elektronikkbutikken eller PC butikkene! Dere er i paradis!!! Jeg som trodde Clas Olhson og Komplett var rått! :w00t: Dit skal jeg flytte! :love:

Endret av stianaarskaug
Lenke til kommentar

Artig, jeg var i Shanghai og der har de omtrent det samme opplegget. Men det er lurt å passe litt på når man er på slike steder. Jeg fikk høre at det var vanlig å strippe alt av accessories på for eks. Iphone og selge alt dette utenom. Med i Iphone esken kan man altså risikere å få det meste i fake utgave, inkl. earplugs, batteri, minnekort etc. Deretter selges de originale tingene utenom for en høyere pris...

Endret av Shagma
Lenke til kommentar
Intel i5 750 koster 6040 NT$, 1249 kr. I følge prisguiden kan man finne samme produkt for 1490 kr. i7 980X har en pris på 34300 NT$, 7036 kr. her til lands må man ut med 8097 kr.

Synes egentlig det var svært lite å spare, særlig med tanke på at Taiwan har 5% moms, mens vi har 25% moms. Trekker man fra moms er faktisk i7-en 200-300 kr billigere i Norge.

 

Men utfra min erfaring med asiatiske elektrobutikker i bl.a. Kuala Lumpur og Singapore er det mulig å prute ned prisen litt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...