Gå til innhold

Test: Samsung S8500 Wave


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det gir dog ikke noe godt inntrykk at "dog" dog er brukt hele tiden, selv der, eller dog kanskje særlig, der det dog ikke er nødvendig og bruke dog.

 

Seriøst, en tkest blir aldri bedre, og man virker aldri mer språkmektig, av å putte inn mer enn en "dog" per 1k ord.

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at dette er den beste telefonen jeg noensinne har hatt! Jeg hadde en Samsung Pixon12 fra før, bedre kjent som "kameramobilen" med 12 megapiksels kamera. Men Wave overrasker meg. Bildene blir mer enn tilfredsstillende både innendørs og i halvmørke omgivelser. Lydkvaliteten er kraftig forbedret. Hører mye på musikk fra bluetooth headsett og dette er enorm forbedring fra Pixon12! Så herlig lyd! Jeg tenker: Jøss, er det virkelig samme sang?! Testet akkurat ut noen Youtube-klipp. Det er første gang jeg opplever bra lyd og høy bildekvalitet i Youtube mobile. Testet Youtube på en Sony Ericsson X10 i forrige uke og det var heller lavmål både på lyd og bilde. Nå går det an å se musikkvideoer fra Youtube på mobilen og virkelig kose seg!

 

Som fornøyd Samsungbruker fra tidligere, var Wave en enorm oppgradering for meg. Jeg kjenner meg godt igjen i menyene, men alt har blitt enda mer stilig. Det er enkelt å bruke, akkurat slik jeg vil ha en telefon. Har idag sett 5 episoder av Lost på telefonen og har fortsatt over halvt batteri igjen! Samsung har utlovet mange millioner i betaling til de som ønsker å utvikle gode bada programmer så dette viser at bada kan komme til å bli en farlig utfordrer for de større og mer etablerte. Jeg liker konkurranse. Skulle det være noen spørsmål er det bare å sende meg en mail. Jeg forstår ihvertfall godt hvorfor Amobil gir Wave terningkast 6.

Lenke til kommentar

Testet Youtube på en Sony Ericsson X10 i forrige uke og det var heller lavmål både på lyd og bilde.

Meny -> view in high quality.

 

 

Telefonen ser veldig bra ut - for å være samsung. De har forbedret seg veldig. Menyene ser rask og grei ut, ikke veldig vakker, men helt ok. Jeg sliter med å se hvordan den kan nå opp mot telefoner som HTC Desire, spesielt med mangel på apps. Hvordan det ikke trekker en karakter alene synes jeg er meget spesielt. Men så fikk jo HD2 6er og så ja. Skulle likt å vite noe om kriteriene dere setter...

 

Kanskje en sammenligning av funksjonalitet mellom telefonene dere har testet, så folk får et overblikk over hva dere vektlegger?

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke men med erfaring fra tidligere samsung touch mobiler er jeg skeptisk. Det som ofte er irriterene, er at det lagger med samsung mobiler. Du får ikke den samme følelsen som med HTC og Iphone. Men tiden får vise om dette er et problem. Det ser jo ut til at de ivatfall har gjort noe ordentlig med operativsystemet.

Lenke til kommentar

Zappy:

 

Husk at Apple ikke hadde noen app store i det hele tatt da de lanserte iPhone. Her gjør Samsung et meget godt forsøk, så vent med å komme med spydigheter..

Det var da ikke spydigheter. Og jeg er veldig enig i at samsung virkelig har gjordt det bra her, men vi lever ikke i 2007 lenger. Vi har virkelig gode alternativer. For forbrukeren er det ikke hvor godt samsung prøver som har noe å si. Det som burde ha noe å si på karakteren er hva muligheter man har nå. Om telefonen blir bedre om et år så får de revurdere den da.

 

I Androids tidlige dager fikk den alltid trekk for å ha mangel på apps. Men alle viste utviklerene var der og at det ville komme. WebOS hadde aldri det. Jeg vet ikke hvordan Bada ligger an der, men om telefonen ikke blir virkelig populær så ser jeg ikke så mye håp på den fronten.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Kjøpte denne telefonmodellen i går.

 

Fikk testet den opp mot Iphone 3GS på Youtube-visning. Kjørte samme klippet simultant på Iphone 3GS til en venn og på min Samsung S8500 Wave.

 

Inntrykket jeg sitter igjen med er:

 

Iphone vinner på tydelighet, og kanskje det har med oppløsningen på skjermen å gjøre (jeg er ikke sikker!)

 

S8500 Wave vinner på smell i fargene og på klarhet da den ikke gir "det tåkete sløret" som bakbelysningen hos Iphone gjerne vil gi. S8500 Wave har vel bedre teknikk.

 

Jeg ville kåret S8500 Wave skjermen til vinner selv om den er hakket mindre i størrelse om det ikke var for at Iphone likevel virker å ha bedre oppløsning som bidrar til den typen tydelighet det er.

 

Jeg har også ett inntrykk av at Iphone 3GS har noe mindre rykking i youtube-avspilling enn S8500 Wave.

 

Testet med følgende Youtube klipp av Shakira (Hips don't lie):

Lenke til kommentar

Iphone vinner på tydelighet, og kanskje det har med oppløsningen på skjermen å gjøre (jeg er ikke sikker!)

Jeg ville kåret S8500 Wave skjermen til vinner selv om den er hakket mindre i størrelse om det ikke var for at Iphone likevel virker å ha bedre oppløsning som bidrar til den typen tydelighet det er.

 

S8500 har betydelig høyere oppløsning en 3GS.

480 x 800 piksler, 3.3" kontra 320 x 480 piksler, 3.5"

 

Jeg har også ett inntrykk av at Iphone 3GS har noe mindre rykking i youtube-avspilling enn S8500 Wave.

 

Tviler ikke, men dette har vel mest med å gjøre at du brukte iPhone sin dedikerte youtube avspiller?

 

Testet med følgende Youtube klipp av Shakira (Hips don't lie):

 

Thats you problem right there! :p

 

Velg en video som har mulighet til øke til feks 720p og pass på at du faktisk velger dette. =)

Lenke til kommentar

Terningkast 6 ? Da skal en mobil være perfekt! Det er ikke denne!!

 

Denne fortjener MAX terningkast 5.

 

Jesus fokking christ, da kan man jo like godt fjerne seksern fra terningen med en gang! Tingen med 'perfekt' er at det er et ideal, ikke noe du empirisk kommer til å oppleve, ever.

Lenke til kommentar

Fint. Da har vi klarlagt at min youtube test er ganske subjektiv av art.

 

Regner også med at det var en dedikert youtube-avspiller på Iphone som var i bruk. MEN, det ser ut til å være dedikert på Wave også, eller stemmer ikke det?

 

Wave sin Youtube-snarvei er kanskje bare en snarvei til en webleser, eller er den også dedikert? Det er ett eget Youtube-ikon på den.

Endret av G
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...