Gå til innhold

Nytt pekeverktøy fra Contour


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg startet å bruke en slik en i fjor pga. musearm , og selv om det i utgangspunktet var noe uvant ble presisjon etc bra iløpet av et par dager. Jeg ble også kvitt musearm etter noen uker.

 

Da jeg etterhvert ble frisk og gikk tilbake til vanlig mus opplevde jeg at det var ineffektivt å bruke en konvensjonell mus i forhold til denne pga at med en Rollermouse (eller tilsvarende fra andre produsenter, for den saks skyld) har man alltid fingerne over tastaturet samtidig som at man har tomlene på musen - man slipper å flytte hånda vekk fra tastaturet for å benytte musen.

 

Poenget mitt er altså at det også er en mus å vurdere for andre enn de som ønsker å forebygge eller lindre seneskader pga. en økt produktivitet ved data'n.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd RollerMouse så veldig mye, men ser her klart nytten i det. Vet mange som jobber mer effektivt med slikt utstyr enn med vanlig mus, ref. det Ungankable sier. Har selv slitt med musearm, men økt fokus på sittestilling, variasjon og bruk av begge hender har hjulpet meg mye.

Lenke til kommentar

hva kan jeg si, 1 av 6 utvikler musearm, med andre ord, 1 av 6 aner ikke hvordan man bør sitte og bruke en datamaskin. Er ikke uten grunn at jeg er sett på som en forbanna særing når det gjelder pulten min og stolen som kosta 6 laken, men nå har jeg også ingen former for 'musesyke'.

Stolen deler selvsagt ikke samme problemet som pc'ne, bytta trekk på den en gang og er er nå good to go for 15 år til med hardt bruk.

 

skader ikke og trene litt og, men sånt er vel og banne i kjerka her.

 

(nå må jeg innrømme at jeg sjøl hadde hoppa på rollermouse som et tillegg hadde den bare ikke kosta mer enn skjermen min :roll: )

Lenke til kommentar

(nå må jeg innrømme at jeg sjøl hadde hoppa på rollermouse som et tillegg hadde den bare ikke kosta mer enn skjermen min :roll: )

 

Jepp, de har latterlige priser. Irriterer meg grenseløst, at det "sølet" koster så mye, når det gode gamle IBM-tastaturet mitt med UltraNav kostet ca. 1.000,-.

 

 

IBM Full Size UltraNav keyboard.

31p8950_thinkpad_ultranav_keyboard.jpg

 

 

 

Dessverre har Lenovo sluttet med det. Skulle gjerne kjøpt et par slike tastatur til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...