Gå til innhold

Anmeldelse: UFC Undisputed 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sorry, men dette var et ganske sløvt anmeldese.

 

Savner noe mer utdypende forklaring på spillets detaljer og motorikk.

 

Hvordan er bevegelsene i spillet? Største problem med slike spill er at de ofte "hakker" eller "hikker" inn i posisjon istenden for å ha et god dynamisk flyt.

 

Hva med skade og utholdenhet? Noe forandringer her? Oppfører mannen din anderledes dersom han for konstant spark på høyre kne? Mister du noen teknikker mens du er skadet kansjke?

 

Hallo! Litt mer detalje informasjon takk!

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Savner veldig en ordentlig sammenligning mot forrige spill, spessielt med tanke på selve fightingen. F.eks. har de bedre hvordan bakkekamper foregår, de var ikke helt bra implementert i forrige versjon? Har de lagt til flere stilarter (f.eks. karate i tilegg til boksing, kickboksing og Muay Thai) det nevnes i forbifarten i innledningen, men det er veldig uklart?

 

Mener og anmelderen er komplett på bærtur når han omtaler det viktigste i et spill som dette karrieremodusen. Det helt klart morsomste du kan gjøre i figthingspill er å sitte kompis mot kompis foran samme tv'en og kjempe mot hverandre. Dette var sykt morsomt i UFC 2009.

Lenke til kommentar

Fightingspill er ikke det samme som andre sportspill. De egner seg ekstremt godt for å kjempe mot hverandre på samme maskin og med skikkelig konuransestemning.

 

Å spille med karakterene man hadde laget selv var morsomt en liten stund til man fant ut hvordan man skal bygge dem og da kunne lage urealistiske superfigthere som gjorde kampene kjedelige.

 

For min del syns jeg det er mye morsommere å spille med karakterer som skal representere ekte fightere med sine styrker, svakheter og særegne stil mot hverandre og se hvem som klarer å dra nytte av stilen til sin fighter best, istedenfor å sloss med vær sin en helt urealistiske supermann...

Lenke til kommentar

Sitat:

Hvis du er verdens mest dedikerte UFC-fan så er det selvfølgelig bare å anbefale spillet med en eneste gang, men de som ikke er så interesserte kan nok ha problemer med å tilpasse seg.

 

Syns dette var en ganske teit konklusjon. Er dette en grunn til å trekke ned karakteren på spillet? Trodde man anmeldte spill utifra den målgruppen spillet sikter til. Blir teit å gi Call of Duty lavere karakter fordi ikke alle liker FPS skytespill, for å gi et eksempel.

 

Karakteren syns jeg derimot virker helt ok, ihvertfall utifra det jeg ble servert på demoen. Fysikken syns jeg er bra, med et lite unntak når en person ligger nede. Da syns jeg det kan bli litt "ugjevnt".

 

Syns også det blir fort tilfeldig hvem som vinner. Vet ikke hvor mange ganger jeg har spilt mot broderen og han har slått, sparket, banket meg til blods, og lagt meg i gulvet 3-4 ganger, men likevel kan det være nok at jeg får inn et slag og BAM! kampen er over. Er fullt klar over at dette faktisk skjer i virkeligheten, men blir litt rart i et spill. Blir som at man ikke kan fortsette hvis man dør i et skytespill. Noen ting bør være tilpasset at det nettopp er et spill.

Lenke til kommentar

^^

 

Jeg liker veldig godt realismen i at vært eneste slag potensielt kan knocke, men det kunne vært en idee å ha en egen konkuransemodus der tilfeldigheter var minimaliserte slik at utfallet alltid ble rettferdig. En slik løsning ville gjøre alle fornøyde

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...