Gå til innhold

Utvider 3D-støtten på Playstation 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3D spill blir noen jeg vil prøve, men vet ikke hvor bra det blir. Så lenge man må bruke briller for å få det bra så blir det ikke aktuelt, men så fort det kommer TV med bra 3D uten briller som ikke koster like mye som en bil eller et hus så kan de bli stort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Har PS3 slim og TV LG LH5000 med 200hz så disse trenger bare en firmware oppdatering? For jeg regner jo med at alle tver som allerede viser over 200 Hz også kan justeres ned til 120 Hz?

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

3D spill blir noen jeg vil prøve, men vet ikke hvor bra det blir. Så lenge man må bruke briller for å få det bra så blir det ikke aktuelt, men så fort det kommer TV med bra 3D uten briller som ikke koster like mye som en bil eller et hus så kan de bli stort.

Så vidt jeg vet er det umulig, hvertfall med dagens teknologi. Brillene filtrerer ut ved hjelp av et filter sånn at den ene øyet ser ett av bildene, men det andre øyet ser det andre bildet. Og da får du en illusjon av at det er tredimensjonalt. Hvordan de kan få til dette UTEN briller eller uten noe som helst som kan filtrere bort en av bildene (du har vel merket når du tar av deg brillene i kinosalen at det er 2 bilder oppå hverandre) skjønner ikke jeg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Det spørs hva du legger i "god grafikk". Nvidia TNT2 Ultra med aktive 3D-briller ga i sin tid god grafikk så lenge ikke spillprodusentene overdrev diverse innstillinger. Det så bra ut for 10 år siden fordi spill var optimalisert i forhold til maskinvaren. Dagens konsoller er nok rundt 100 ganger raskere på grafikk og klarer nok 3D helt fint om bare spillene optimaliseres for det.

 

Om 10 år har vi sikkert samme diskusjonen gående igjen :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...