Gå til innhold

Høstlansering for Chrome


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Solefald, I wouldn't hold my breath. Som Google sier, all aktivitet beveger seg mot nettet, bort fra den fysiske terminalen. Chrome OS bygger på GNU/Linux, og det finnes allerede tonnevis av OS basert på det. Ubuntu er den største på folks hjemme-PC i dag. Google tjener penger på at du bruker nettet, så hvorfor skulle de ønske å bevege deg bort fra nettet? :) Gleder meg til Chrome OS kommer og viser hva det duger til, men det kommer nok "aldri" til å bli mitt førstevalgs-OS. Det blir mer som en "instant-on"-løsning. Men all konkurranse er god konkurranse, og MS kommer til å fortsette å tape markedsandeler noe som alle tjener på i det lange løp! :)

Lenke til kommentar

når jeg sist testet ChromeOS måtte jeg logge på med googlekontoen min. så jeg antar også at man må ha nett. Det har ikke falt meg inn enda å teste uten nett..:p

Nettleseren chrome støtter allerede offline websider med lokal lagring. Dette kommer også til å fungere i chrome os. Når det gjelder innlogging, regner jeg med det er en lokal database over kredensialer som brukes, og som vil synkes mot google når internett er tilgjengelig. Dette blir tilsvarende en arbeidsstasjon i et windows-domene, hvor du ikke trenger å ha kontakt med domeneserveren dersom du tidligere har logge deg inn på arbeidsstasjonen.

 

Regner også med at NaCL kommer til chrome os, slik at en kan kjøre programmer skrevet i c, c++ etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...