Gå til innhold

MSI med ekstern grafikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt er avhengig av prisen på en slik. Men jeg kan ikke se at den blir billigere enn 600kr. Da trenger man et grafikkort til rundt 700kr (5670 eller GT240). Og ikke minst et skjerm til minst 1000kr. Ja da er det fort snakk om rundt 2500kr for denne løsningen. Bærbare med nok cpu å kunne kjøre spill (core2duo, 4gb ram osv) koster gjerne mot 6000kr. Da trenger man ikke å gå opp veldig mye i pris å finne modeller med mellomklasse Ati HD eller Nvidia kort innebygget. Dødfødt er vel helt riktig ja. Kanskje i en tid da bærbare kostet mot 15000kr var dette en god ide, men ikke nå.

Lenke til kommentar

+1 ang 90W er passende for 1x PCIe.

Jeg husker for en tid tilbake at AMD jobbet med ePCIe x1-16 for bl.a. grafikk-kort (og andre høy-ytelse komponenter) for docking av bærbare. Det ville vært fint om det kom på bobcat, men jeg tviler.

 

@Amalio, dette er nokk ment som en oppgradering for en bærbar man har og ikke har behov for å bytte, men kan tenke seg bedre grafikk. Om man har en "business" laptop med en grei C2D eller i3/5 og 4GB RAM, men elendig integrert grafikk, kan man koble til en slik og muligens sette i en SSD, så har man kanskje økt levetiden med 2-3 år.

Lenke til kommentar

@GullLars: Dette er nok hva MSI har tenkt seg. Men jeg ser ikke stor marked for en slik sak uansett. Dette avhenger veldig mye på prisen også. Koster det 200-300kr, kan man bruke en 1000lapp og få bedre ytelse. Men igjen ser ikke helt hvor markedet ligger. De som får en business laptop sjelden har behov for 3D ytelse. De som har behov for 3D ytelse, enten får en kraftig laptop fra jobb eller ser litt rundt hvis de kjøper privat. For meg (og de fleste jeg kjenner) ordet "Intel GMA" betyr ikke-kjøp. :w00t:

Lenke til kommentar

Kort fortalt, denne lar deg game på laptopper med grei CPU og RAM som er levert med integrert grafikk. Dette er typisk for mange laptopper folk får gjennom arbeid. Den kan også tillate svakere maskiner kjøpt som "student PCer" ol. å konverteres til middelmådig grafikk gaming på LAN, som holder fint for f.eks. CS:S, diverse C&C, og eldre spill som er gøye å spille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...