Gå til innhold

Ipad snart klar for Europa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde selv med meg to stk. iPad fra USA. Solgte den ene, og bruker den andre selv.

Lurer på når Apple planlegger å lansere den i Norge... Blir vel kanskje ikke før til høsten tror jeg, kanskje når OS 4.0 blir tilgjengelig for iPad.

 

Veldig fornøyd så langt, har en 64GB 3G modell...

Lenke til kommentar

4k for den billigste modellen er jo mye billigere enn jeg trodde. Kommer aldri til å bruke 3G-funksjonen uansett. Det er nok veldig dyrt.

Det spørs hvilket abonnement du har... Prisen på mobilt bredbånd er ikke så ille nå.

 

For min del som er en del i USA så er det også en ekstra bonus. Roaming med norsk kort koster skjorta og litt til, men med iPad 3G så følger det med et AT&T "kontatkort" for data, hvor enten du betaler $15 for 250MB data eller $30 for uendelig megde data per måned. Betaler med kredittkort rett fra iPad'en... :)

Lenke til kommentar

Dette er neppe et ubrukelig produkt, men det er trolig et produkt for de som har godt med penger og dekker neppe noe stort behov for de fleste.

 

Når alt kommer til alt er det bare en datamaskin med svak HW og et manglende tastatur. Det sier vel nesten seg selv at man ikke dekker veldig mange nye behov ved å fjerne komponenter.

 

Jeg tviler ikke på at dette kan være en fin maskin for de som vil ligge på sofaen og lese på nettet, men i de fleste andre sammenhenger tror jeg iPad vil vise seg som en svak konkurrent til en vanlig laptop.

 

Dette er et produkt for de som har litt for mye penger, eller har et ønske om å fremstå som om de har for mye penger. Som vanlig klarer Apple å lansere et produkt som nyskapende og genialt, når de i realiteten bare har laget et produkt som er en mellomting mellom to eksisterende produkter.

 

Hvis jeg var ansvarlig for lønningene i Apple så ville jeg gitt lønnspålegg til markedsføringsavdelingen, fremfor ingeniørene.

 

Mvh Håkon

Lenke til kommentar

Når alt kommer til alt er det bare en datamaskin med svak HW og et manglende tastatur. Det sier vel nesten seg selv at man ikke dekker veldig mange nye behov ved å fjerne komponenter.

 

Jeg tviler ikke på at dette kan være en fin maskin for de som vil ligge på sofaen og lese på nettet, men i de fleste andre sammenhenger tror jeg iPad vil vise seg som en svak konkurrent til en vanlig laptop.

Litt som en netbook med andre ord...

En netbook (10") er kjent for svak hardware, og elendig tastatur...

Lenke til kommentar
En netbook (10") er kjent for svak hardware, og elendig tastatur...

 

værste jeg har hørt :) min Asus eee er det mest geniale HW kjøpet jeg har gjort noen gang. Sliter stort med og se poenget med det meste av det apple selger.

 

men som det sies over, så ros til de så driver med markedsføringen. de har fått det til og bli moderne for folk og løpe runt med jente HW.

Lenke til kommentar

Litt hyggeligere pris ja.

Til nå kan jo folk som drar til USA finansiere turen ved å kjøpe to iPad der borte og selge dem her etterpå.

Tenkte å kjøpe med meg en fra USA da jeg var i New York for to uker siden, men de var utsolgt.. Apple Store på Fifth var full av folk men utsolgt for iPad.

Lenke til kommentar

Til å begynne med så jeg på iPad som et ubrukelig produkt, slik som de fleste andre apple produkter er til MITT bruk. Men etter vert som jeg har sett mer og mer rundt dette produktet og testet det selv innser jeg at det hadde vert veldig fint å ha for meg når jeg sitter i godstolen og surfer, istedenfor en laptop. Den ene laptopen jeg har brukes KUN og utelukkende kun til surfing så da hadde denne vert fin å hatt.... får jeg tilfeldigvis 5k ekstra igjen etter feriepengene i år blir det nok en ipad. Dette endrer ikke på at jeg ikke liker apples instilling til programvare og på grensen til kommunistiske styring av hva du skal ha på apple produktet ditt og ikke.

Lenke til kommentar

Til å begynne med så jeg på iPad som et ubrukelig produkt, slik som de fleste andre apple produkter er til MITT bruk. Men etter vert som jeg har sett mer og mer rundt dette produktet og testet det selv innser jeg at det hadde vert veldig fint å ha for meg når jeg sitter i godstolen og surfer, istedenfor en laptop. Den ene laptopen jeg har brukes KUN og utelukkende kun til surfing så da hadde denne vert fin å hatt.... får jeg tilfeldigvis 5k ekstra igjen etter feriepengene i år blir det nok en ipad. Dette endrer ikke på at jeg ikke liker apples instilling til programvare og på grensen til kommunistiske styring av hva du skal ha på apple produktet ditt og ikke.

 

Kos deg med surfing uten Flash og mere da :)

Lenke til kommentar

Kos deg med surfing uten Flash og mere da :)

Jeg jar ikke savnet flash et sekund enda...

 

Selv om man kan spørre seg om Apple sine vikemidler mot Flash er riktige, så bringer det med seg noe godt, forhåpentligvis så går adopsjonen av HTML5 (som er en åpen standard) fortere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...