Gå til innhold

Leica og Carl Zeiss på Sony NEX?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Canon FD, vel å merke. Hadde vært litt mer relevant for de fleste av oss med Canon EF, selv om det er en del fin gammel FD-optikk på ebay og lignende..

 

Edit: FD-optikk har blenderring, så vidt jeg forstår - burde vel være fordel for de som vil filme? :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Ikke dumt... jeg skyter selv Pentax, og et litt lettere/slankere kamerahus virker fristende for enkelte situasjoner... nå er faktisk NEX et alternativ...

 

Det eneste jeg savner å se på et NEX-kamera er flere kontroller, det er alt for mye som ligger nedgravd i menyer

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på, er ytelsen ved bruk av objektiver med utgangspupill nært sensoren. Med 18mm registeravstand er de bare to tredjedeler av avstanden Leica M har, og med så stor diameter burde det være mulig å komme nært sensoren med bakerste element.

Hvordan vil sensoren takle objektiver M8/M9 bruker kraftig vinklede microlinser for å yte rettferdighet?

 

I begynnelsen var jeg bekymret for at dette allerede gjaldt 16mm f2.8 som fikk mindre gode skussmål for ytelsen vekk fra sentrum, men vi får se når produksjonsversjoner av denne kommer, samt disse adapterringene :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...