Gå til innhold

Over 2 milliarder treff daglig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste som er ufattelig kjipt med YouTube er at de har blitt utrolig strenge på kopibeskyttelse. Det at noen videoer bare kan sees i f. eks. USA gjør at man føler seg totalt utestengt. Videre er det dårlig når lydspor blir tatt bort, eller at selve videoopptaket blir analysert som ulovlig og dermed fjernet. Mange har av den grunn begynt å speilvende dem for å unngå dette. Klart, en lov er en lov - men dette er dårlige lover som forhindrer deling blant forbrukere. For eksempel vil jeg påstå at lydkvaliteten på YouTube er veldig dårlig i forhold til FLAC og tom MP3, så det burde forsåvidt bare anses som litt gratis reklame.

Lenke til kommentar

Eneste som er ufattelig kjipt med YouTube er at de har blitt utrolig strenge på kopibeskyttelse. Det at noen videoer bare kan sees i f. eks. USA gjør at man føler seg totalt utestengt. Videre er det dårlig når lydspor blir tatt bort, eller at selve videoopptaket blir analysert som ulovlig og dermed fjernet. Mange har av den grunn begynt å speilvende dem for å unngå dette. Klart, en lov er en lov - men dette er dårlige lover som forhindrer deling blant forbrukere. For eksempel vil jeg påstå at lydkvaliteten på YouTube er veldig dårlig i forhold til FLAC og tom MP3, så det burde forsåvidt bare anses som litt gratis reklame.

 

Værste er at fjortiser fortsatt bruker youtube som sin nr 1. sted til å laste ned musikk... 0_o

Lenke til kommentar

Youtube ønsker å tvinge meg til å bruke norsk versjon hver gang jeg bytter maskin etc, og så vil dem absolutt connecte min gmail og facebook konto opp mot youtube.. Og nei, ønsker minst mulig slikt helvete.. Vil ha separasjon, dem har nok info om meg og mitt bruk av youtube..

 

Misliker sterkt den veien FB, youtube, google og da gmail er på vei.

Lenke til kommentar
Youtube ble kjøpt opp av Google i 2006 for 1,65 millarder USD, men til tross for enorm popularitet sliter Google med å gjøre tjenesten lønnsom.
Det er lenge siden vi fikk noe info om det. Og det har skjedd mye på youtube siden den gang. Ikke godt å si hvordan det ligger ann nå.

Misliker sterkt den veien FB, youtube, google og da gmail er på vei.

Du trenger vel ikke være med den veien om du ikke vil. Sist jeg sjekket var det frivillig.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Er egentlig ikke frivillig lenger, enten er en med eller så havner man utenfor samfunnet i realiteten. Så det du sier er at du liker veien dem går, med flere oppkoblinger mot hverandre og mindre rettigheter? Fint for deg, jeg velger å ta den mindre naive veien..

Jeg tar den naive veien. Du tar den paranoide veien. Jeg deler ingenting jeg ikke vil dele. Den beste facebook integrasjonen synes jeg er Spotify sin, som jeg bruker flittig. Ser ikke problemet med at folk kan dele utrolig musikk sammen. Med youtube deler jeg jeg ingenting (automatisk) fordi jeg favoriter mye, og vil ikke spamme, samt at jeg ikke alltid ønsker å dele alt der sære jeg ser på med alle jeg kjenner. Ser ikke problemet med det. Såvidt jeg vet deler man ingenting med gmail og google, så der er jeg ikke helt med (for utenom at man kan finne venner ved hjelp av å søke gjennom gmail kontakter).

 

Senere kommer integrasjon med Starcraft 2 f.eks, noe jeg synes er supert da jeg ikke har oversikt over hvem som spiller. Nok en god måte å komme i kontakt med folk man ikke er mye med.

 

Kontroll og valgmuligheter er nøkkelord her.

 

Du kan kanskje fortelle meg hvorfor du mener jeg er naiv. At jeg en gang kan finne på å dele noe jeg ikke ville dele ser jeg på som bagateller i forhold til hva jeg får ut av disse fantastiske tjenestene.

Lenke til kommentar

Prøvde å finne en artikkel fra april der Google forteller at de nå faktisk tjener penger på youtube.

Hun snakket også om at før så gjorde det mer vondt enn godt når nye brukere strømmet til, mens nå tjener de mer jo flere som ser på video.

 

Selv om de ikke er i pluss enda er de på god vei, og nye avtaler med innholdsleverandører gjør at f.eks hvis folk uploader med deres video/musikk, får innholdsleverandørene størstedelen av reklame-pengene.

 

Altså, penger for at en annen går gjennom arbeidet å uploade en snutt fra dem. Og dette har de fleste godtatt som en måte å ikke fjerne videoer på.

 

Det er også verdt å nevne at youtube er verdens andre mest brukte search-engine..etter google

 

Projected $1 Billion in 2011

Endret av Nimsi
Lenke til kommentar

Å surfe på Youtube-klipp via mediaavspillere er ikke noen storveis opplevelse etter min mening.

 

Når ett av de mer populære klippene da viser seg å være reklame for en ny type tungeskrape. Betenkelig. At x antall personer tilfeldigvis har klikket på videoen blir jo ikke ensbetydende med at de virkelig likte det de så.

 

Reklamevideoen fikk ihvertfall enda ett klikk fra meg, da jeg ble nysgjerrig på hva som var så populært med videoen. Også fikk en "tvillingbror av samme reklame" også ett klikk fra meg.

 

En stor svakhet i det der, med at videoer kan bli populære av tilfeldig surfing og smart plassering av annonsørene/spammerne.

:shrug:

Lenke til kommentar

Å surfe på Youtube-klipp via mediaavspillere er ikke noen storveis opplevelse etter min mening.

 

Når ett av de mer populære klippene da viser seg å være reklame for en ny type tungeskrape. Betenkelig. At x antall personer tilfeldigvis har klikket på videoen blir jo ikke ensbetydende med at de virkelig likte det de så.

 

Reklamevideoen fikk ihvertfall enda ett klikk fra meg, da jeg ble nysgjerrig på hva som var så populært med videoen. Også fikk en "tvillingbror av samme reklame" også ett klikk fra meg.

 

En stor svakhet i det der, med at videoer kan bli populære av tilfeldig surfing og smart plassering av annonsørene/spammerne.

:shrug:

2 tips:

 

-Se på rating før du klikker

-Bruk søk for å finne tingene som virkelig er gode. Det finnes så utrolig mye bra på youtube om man bare søker litt istedet for å klikke på det som er mest sett. Sånt er jo morsomt i ny og ne, men det er på ingen måte det som gjør Youtube bra. For meg hvertfall.

 

edit: glemte at youtube fjernet den vanlige ratingen i oversiktene. Regner med og håper på at det kommer tilbake snart.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ett minus er at den medieavspilleren jeg har WD TV Live ikke har fått tastaturstøtte på USB-kontakten. Håper det går an å få brukt ett USB-tastatur i framtiden på den bosken.

 

Nyttig når en skal skrive ordene i søkefeltet på Youtube

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...