Gå til innhold

Sony videokamera med utskiftbar optikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette låter veldig spennende, og setter standarden for andre. Hadde vært kult med et Canon-kamera med mulighet for EF-objektiver.. :)

Håper for all del ikke dette setter standarden for andre, da synes jeg heller de burde se til Panasonic. Som konsumentkamera tror jeg dog Sonyen er en vinner. :p

 

Gikk vel og noen bilder rundt etter NAB av et sonykamera med stor sensor i semipro kropp.

Lenke til kommentar

Eg syns i alle fall at det er viktig å få dette som eit nytt segment, sidan mange eg kjenner gjerne vil ha eit slikt kamera. Trur at det er viktig i forbrukarklassen å tenkje på størringa på saken, slik at det går ann å ha med seg.

 

Så kudos til Sony, med håp om at endå fleire kjem etter.

 

Nokon her som har forslag til kva prissegment dei bør leggje seg i?

Lenke til kommentar

Kult! Men må innrømme jeg er litt skeptisk til ergonomien til den løsningen. Kameraet blir jo forholdsvis langt!

 

Nå er dette et "under development" sak. Så hvordan sluttresultatet vil bli vet vi ikke. Typisk Sony vil de sikkert gi ut ekstrautstyr som et "hus" som vil gjøre det enklere å håndtere kameraet med store linser.

 

 

Skulle tro prisen på kameraet blir ikke noe særlig dyrere enn dems mellomnivå kameraer (ca.5-7000)...men det blir selvklart dyrere om du ikke har linser fra før.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Nå er dette et "under development" sak. Så hvordan sluttresultatet vil bli vet vi ikke. Typisk Sony vil de sikkert gi ut ekstrautstyr som et "hus" som vil gjøre det enklere å håndtere kameraet med store linser.

 

Ok, vel det blir ihvertfall spennende å se hva de kommer fram til.

 

En annen ting, lurer litt på hvordan de takler varmeutviklingen i bildebrikken slik at den kan filme over lengre tid?

Lenke til kommentar

Større bildebrikke er ikke alltid noe man vil ha i typiske konsumentkamera - husk at med større bildebrikke vil man få mindre DoF (ved samme utsnitt that is), noe som gjør det mer kritisk å treffe nøyaktig med fokus.

 

Kan tenke meg at elkjøp og lignende butikker vil få en del klager fra uvitende kunder som sliter med å få bedre video enn fra mobiltelefonen.

Lenke til kommentar

Dette videokameraet kommer til å ha like stor sensor som et vanlig crop-speilrefleks, ja - det er hele poenget med denne nyheten.

Objektivene man setter på vil også kunne føre til at det totalt sett kan komme mer lys (og dermed mer varme) på sensoren enn på tradisjonelle videokamera. Men - regner med at de har tenkt på dette.

 

 

..Og så kommer det interessante spørsmål - vil du ha et stillbildekamera som kan ta like bra video som et videokamera, eller et videokamera som kan ta like bra stillbilder som et stillbildekamera.. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...