Gå til innhold

Skype blir reklamefinansiert?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skype hadde for mange år siden en stor fordel ovenfor konkurrentene på videokvalitet og talekvalitet når båndbredden var begrenset. Konkurrentene har garantert forbedret kvaliteten de siste årene. Hvilke konkurrenter kan hevde seg på kvalitet nå?

 

Skype har jo vært utrolig treg med å få ut Linux-klienten, er ikke åpen kildekode eller åpen protokoll og truer nå med å spamme oss i tillegg. Jeg vil ha en erstatter nå uten at det går for hardt ut over bilde- og lydkvalitet.

Lenke til kommentar

Jeg ville heller likt å sett reklamefinansiering av samtaler til vanlige telefoner, kunne gjerne hørt på 5 minutter med reklame mot 5 minutter gratis ringetid.

 

Jeg skal ikke bry meg om det kommer små reklame-ruter slik som på WLM, men det kan absolutt være avgjørende til om jeg skifter VoIP-klient.

Lenke til kommentar

Jeg betaler gladelig for å snakke med de jeg trenger for å unngå reklame. Tid er penger - kan ikke sitte å høre på reklame vel?

 

Jeg tenkte på å reklamefinansiere utgående samtaler til mobil- eller hjemmetelefoner. Som den gjerrigknarken jeg er så tåler jeg reklame fremfor å betale skype-credits.

Lenke til kommentar
Skype er fortsatt uovertruffen når det kommer til kvalitet så lenge båndbredden er dårlig og pingen er god. Derimot om man får en pingdrop, eller generelt har dårlig ping, så er msn langt bedre.

MSN er ennå dårligere på de punktene jeg nevner: lukket kildekode, lukket protokoll, de har ikke laget en dårlig linux-klient en gang slik Skype har og de har drevet med spamming i mange år allerede (standard instillinger). De 3.parts klientene som finnes har måttet bruke reverse ingeneering og fungerer dermed bare delvis. Lydsamtaler, video og deling av skrivebord kan man bare glemme med 3. partsklienter.

 

Det jeg etterlyser er noe bedre. Mer åpenhet i både kode og protokoll, bedre OS-kompatibilitet, god kvalitet, gjerne flere kilenter som støtter protokollen godt.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ihvertfall vært interesser i reklamefinansiert Skype om det betydde at jeg kunne ringe til mobiler osv. gratis. Vel og merke - det burde være noe sånt som bildereklamer i selve programmer ala banners. Hvis du må sitte og høre på typ 30sec lange "radioreklamer" før du får ringe så blir det for dumt.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg regga Skype-konto for et par dager siden. Hvis de begynner med reklame er det over og ut for min del.

 

Det kommer jo ikke klart frem om et evt. reklameinisjativ vil påvirke normale skypetjenester, dvs. de som ikke ringer ut til vanlige telefoner. Slik er det jo ikke nå, og slik trafikk koster jo ikke Skype noe, så det er jo ikke helt usansynlig at evt. reklame kun vil gjelde for de som signer opp for det - mot å få tilgang til gratis telefonbruk. Jeg håper ihvertfall det vil være tilfellet, men de kan jo også se sitt snitt til å tjene ekstra penger ved å legge reklame i alle skype klientene.

 

Hvis noen kan klarifisere dette eller har mer relevant informasjon hadde det vært interessant å vite.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...