Gå til innhold

Vaio til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke helt hva som er så fantastisk med disse VAIOene. Kan noen opplyse meg? Slik jeg ser det er dette overprisede maskiner.

 

Du er en av dem som kjøper Pavillion og Acer-maskiner på Elkjøp går jeg ut ifra? Om du aldri har prøvd en kvalitetsmaskin i bedriftssegmentet har du intet å si i denne sammenhengen. Jeg liker maskiner som du kan gi bort etter 4 år, uten at skjermen er tapet fast og vifta går 100% uten last.

 

La meg utdype:

 

Av de mest spennende modellene finner vi blant annet Vaio Z. Dette er en liten 13,1 tommer med mulighet for hele 1920x1080, Nvidia Geforce GT 330M og en vekt på under 1,45 kg. Den leveres kun med SSD, og av prosessorer finner vi Intel Core i7, opp mot 620M. 13,1 tommeren dekker faktisk hele 96% av Adobe RGB-området.

 

Her får man alt, en kraftig prosessor, kjapp SSD, og ikke de notorisk dårlige skjermene som flommer over hele markedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunne godt tenkt meg en Vaio Z, men ikke til 22.000,- norske... Hva er for eksempel vitsen med å blåse opp prisen med å smelle i en 256gig SSD til 5000,- spenn når det hadde holdt lenge med en intel 80 gig til 1500,-? Selv har jeg nettverkslagring i haugevis og hvis jeg skulle ha behov for mer på en eller anne reise kan jeg ta med en 500gig ekstern 2.5" disk. Går Apple en høy gang på overprising...

 

Hvis denne maskinen hadde kostet omtrent halvparten (slik som den faktisk gjør i Sony sin nettbutikk i USA) skulle jeg slått til. Enn så lenge har jeg vel ikke noe annet valg enn å smøre meg med tålmodighet og vente på Asus UL30Jt eller tilsvarende...

Lenke til kommentar

Alt for mange "haters" her.. Bare å innse det, design ER viktig, og Vaio har et pent design. Så som med Appleprodukter så betaler du litt ekstra for å ha dette merkets design, vil du ikke ha det så er det bare å gå på "billigmerkene".

 

Personlig har jeg siklet på en slik lenge, men er for gjerrig til å legge så mye penger på slikt. Men hadde jeg hatt 22.000 kr som jeg skulle "kaste" vekk så hadde dem lett gått til denne maskinen.. :cool:

Lenke til kommentar

1920x1080 på 13,1" - mindre piksler enn det må det være vanskelig å få tak i! Kunne vært artig å sett, bildet blir jo sylskarpt, regner jeg med.

 

Uansett artig at Vaio satser i Norge. Har ikke trykket så alt for mye på Vaio-maskiner tidligere, men at de ser griselekre ut er det ingen tvil om. Ja til bra design, med hardware som står i stil.

Endret av OML
Lenke til kommentar

Haha, tanten min har en Vaio fra selveste USA. En dårlig laptop med dårlige specs og Vista, for å toppe det hele. Og selvfølgelig ikke støtte for å nedgradere selv ;) Litt synd at den Z'en ikke kommer i 15.6", da. Heilt rå oppløsning... Men men, kjøpte heller en Packard Bell for ikke lenge siden. 6000kr, Corei5, HD5650, DDR3 Ram, 18.3" skjerm (hehehe :p) og grei nok oppløsning.

Lenke til kommentar

@Sawjkow. Du får jo det du betaler for, kjøper du en billig Vaio hva er så sinnsykt rart med at du får dårlige specs? Og hallo, for en stund siden kom de fleste PC'er med Vista, et helt ubrukelig argument.

 

Hvis du skal kalle noe for dårlig så må du begrunne det.

Endret av Víllów
Lenke til kommentar

Du kan ikke påstå at alienware er bra, har sett dem prise maskiner opp til 25 tusen med ddr2 ram, nylig bygde jeg min egen PC til 16 tusen. Den tar de 30 tusen Alienware Pcn med balle tak, det skiller bare det at alienware kjører 2x DÅRLIGE skjermkort (ofte) og masse unædvendig RAM.

 

Alienware er altfor dyrt og de lager ikke gode gaming PCer dems set-up med tanke på kvalitet, ytelse og pris er skremmende dårlig. Jeg snakker om de eldre modellene 1 år til bake, om du vet om noen bra alienware Pcer link de også skal jeg se om jeg klarer og mot argumentere

Lenke til kommentar

Du kan ikke påstå at alienware er bra, har sett dem prise maskiner opp til 25 tusen med ddr2 ram, nylig bygde jeg min egen PC til 16 tusen. Den tar de 30 tusen Alienware Pcn med balle tak, det skiller bare det at alienware kjører 2x DÅRLIGE skjermkort (ofte) og masse unædvendig RAM.

 

Alienware er altfor dyrt og de lager ikke gode gaming PCer dems set-up med tanke på kvalitet, ytelse og pris er skremmende dårlig. Jeg snakker om de eldre modellene 1 år til bake, om du vet om noen bra alienware Pcer link de også skal jeg se om jeg klarer og mot argumentere

 

Jeg påstår at Alienware er bra, de er laget for gaming så de har syk hw og kjøling. Sjekk ut Aurora og Area-5. DU kan jo komme med et eksempel på en ferdig bygd maskin som tar Alienware så skal jeg ikke si noe. Dessuten har jo Alienware både bærbare og stasjonære pcer med et rått design. Alienware er laget for gamere, så man betaler ikke masse penger for en alienware pc for å redigere tekst dokument eller sitte å surfe litt, de er jo laget for å takle spill på full ytelse uten lagg el.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Noen pris på Vaio Z? Vurdert de siste dagene å importere den. Da koster den 15.500 etter toll. I Danmark koster den 20.000... Ikke søren om de vil få solgt den til meg eller flere andre da. Asus kommer med sin bambus-bærbar til 15.000 til høsten som er omtrent like god, litt dårligere, men uten SSD og Nvidia 310 istedenfor 330.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...