Gå til innhold

Anmeldelse: Super Street Figher IV (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal de dra samme dustetrikset som på resten av streetfighter-spillene nå?

 

Street Fighter II - The World Warrior

Street Fighter II - Champion Edition

Street Fighter II Turbo

Super Street Fighter II

Super Street Fighter II Turbo

Hyper Street Fighter II

 

Har jeg glemt noen? Tok jo helt av med de latterlig mange versjonene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei, det kommer bare 1 og det er denne. Jeg holder meg oppdatert på shoryuken.com , USA's største communityside.

Det har Ono (capcom-sjefen) selv sagt i intervjuer. De følte SF4 trengte en overhaling og flere characters fra de gamle spillene som fansen har mast om siden det kom ut. SF3 har fått en god del chars over, bl.a.

 

Det kom på arcademaskiner i Japan for et par mnd siden, der er det fremdeles et stort fighting game community med skyhøye skills. Alle har jo fått en ny Ultra combo også, så de som bare hadde ranged ultra har en melee-ultra og motsatt nå. Ryu har f.eks. en Metsu Shoryuken i tillegg til Metsu Hadoken, som krever helt andre setups for å bruke trygt.

 

Det faktisk ganske stor forskjell på de forskjellige SF2-versjonene også, de har helt unike super moves og det ble addet nye og fjernet gamle characters hele veien.

 

Både Japan og USA har et svært miljø som fortsatt spiller mot hverandre i fysiske tournaments (ikke bare online). Vi har bl.a. Evolution-turneringen i Las Vegas hvert år, ifjor hadde de over 1000 deltakere, og der er det BARE forskjellige fighting spill. Inkludert noen stjerner som ble flydd over fra Japan, som vant hele driten og 6000 dollar :p

 

Her er finalekampen mellom Justin Wong (USA) og Daigo Umehara (Japan)

http://www.youtube.com/watch?v=UvFTQCkH-Zw

 

og en legendarisk video fra evo2004 mellom de to samme spillerne, fra SF3 finalen. Sjekk publikums reaksjon på Daigo (Ken) sin parry, som er nærmest superhuman reaksjon.

Parry i SF3 er ikke bare å holde stikka bakover, men å raskt time fwd-back på hver treff så man ikke tar noe damage. Vanlig block tar litt chip damage, da hadde han dødd.

 

http://www.youtube.com/watch?v=KS7hkwbKmBM

 

Jeg skal RETT på gamestop og kjøpe SSF4 etter jobb idag, og begynne å trene med Ibuki :D

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...