Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Argh, piner meg selv ved å lese dette.

Storkoste meg med Desiren min helt til jeg fant ut at det var et felt på 0.5x3 cm som ikke reagerte på berøring, og må vel nå vente en uke eller to til servicefolkene er ferdig med den.

 

En ting jeg merket meg ved testen:

I samtaler imponerer Desire. Telefonen har en egen mikrofon på baksiden som fanger opp støy i omgivelsene, og en invers av den gjør at denne delen av lyden utjevnes.

Er dette sant? Jeg var overbevist om at HTC hadde droppet støykanseleringen for å gjøre Desire billigere, og at det var NexusOne som hadde ekstra mikrofon til støykanselering. Hvis ikke er jo det kanon!

Endret av Blodkjeft
Lenke til kommentar

En ting jeg merket meg ved testen:

I samtaler imponerer Desire. Telefonen har en egen mikrofon på baksiden som fanger opp støy i omgivelsene, og en invers av den gjør at denne delen av lyden utjevnes.

Er dette sant? Jeg var overbevist om at HTC hadde droppet støykanseleringen for å gjøre Desire billigere, og at det var NexusOne som hadde ekstra mikrofon til støykanselering. Hvis ikke er jo det kanon!

Har aldri sett noen andre som sier at Desire har støykanseleringen til N1 og kan heller ikke se noen mikrofon på baksiden. Her tror jeg amobil tar feil.. Ellers er telefonen nærmere perfekt og jeg er storfornøyd :D

Lenke til kommentar
FM-Radio: Nei

Jo?

 

E-postleser: HTML-funksjon, mangler søkefunksjon og signaturfunksjon i den vanlige e-postleseren

 

Når du trykker på Søkeknappen fra hovedmenyen eller fra e-postklienten så søker du i eposter.

 

Signatur setter du ved å:

Trykk Meny -> More -> Settings -> General Settings -> Signature.

 

Missa dere den? Eller gjelder den bare for exchange?.. Uansett, så får du nok søkt i e-postmeldinger via hovedskjermen

Endret av power
Lenke til kommentar

Reagerte litt på dette med mikrofon på baksiden jeg også. Ikke lest om at Desire har dette noen steder, ikke i manualen eller andre steder. Har den det er det jo selvsagt enda ett pluss, men om ikke må jeg si det er ganske imponerende av amobil å trekke dette frem dersom det ikke er tilfellet.

 

Jeg er hvertfall utrolig fornøyd med telefonen min, tross for at den nå må noen uker på service pga dårlig kontakt mellom simkort og telefon, samt elendig lyd i høyttaleren på baksiden.

Lenke til kommentar

En ting jeg merket meg ved testen:

I samtaler imponerer Desire. Telefonen har en egen mikrofon på baksiden som fanger opp støy i omgivelsene, og en invers av den gjør at denne delen av lyden utjevnes.

Er dette sant? Jeg var overbevist om at HTC hadde droppet støykanseleringen for å gjøre Desire billigere, og at det var NexusOne som hadde ekstra mikrofon til støykanselering. Hvis ikke er jo det kanon!

Hei,

 

Det stemmer! Den har ikke støykansellering. Jeg testet å snakke i telefonen mens jeg satt i en bråkete Volvo 240 med frieksos, og motparten hørte ingenting av det. Det samme gjelder med musikk på stereoanlegget, der motparten såvidt hørte musikken. Men det viser seg at den ikke har samme støykanselleringsmekanisme som Nexus One.

 

Korrigert nå. Takk for innspill :)

Endret av EinarEriksen
Lenke til kommentar

Kjenner meg ikke igjen i det du skriver om proff e-post. Jeg synes støtten for Exchange er mye bedre på Desire enn min gamle HTC Touch Pro. Den støtter push, og som power nevnte over her så er det også støtte for både søk og signatur.

Lenke til kommentar

3 feil:

 

- Desire har ikke støykansellering.

- Nedtelling og stoppeklokke er tilgjengelig via klokkeapplikasjonen som leveres med telefonen (menylinja nederst når man er inne i applikasjonen).

- Marked er så visst tilgjengelig over WiFi. Ingen av mine nedlastninger er gjort over 3G, samtlige er gjort over hjemmenettverket. Her bør journalisten sjekke innstillingene på telefonen.

Lenke til kommentar

Hatt telefonen et par uker nå, og må få understreke at man kan bruke marked uten problemer over wifi. Det _jeg_ har å utsette på den er vel stort sett høyttaler på baksiden, og at det kan bli litt rot i kontakter om man importerer fra flere kilder. Synes det var bra at den ikke fikk trekk for batteri, da dere skrev at den brukte en del. (Nevn en touch-telefon som varer 3-4dager med en god del bruk). Er ikke bare bare å utføre mirakler :p

Med min bruk, så holder den ihvertfall lett en dag, og gjerne til jeg kommer meg hjem dagen derpå også :)

Lenke til kommentar
På svak Edge-dekning blir Desire uvanlig varm nederst på baksiden og telefon bruker mye strøm. Nøyaktig hva det skuldes vet vi ikke, men det kan skyldes dårlig tilpasning av Linux-kjerna til maskinvaren for Edge.

Jeg får det ikke helt til å stemme når Edge bare er en software oppgradering av GPRS. Har du bare lagt inn mange buzz-words for at det skal virke kult? Kan godt være den blir varmere, men jeg tviler sterkt på at det har noe med maskinvareproblemer opp mot Linux-kjerna…

 

Android har fortsatt litt småproblemer med noen av internetteknologiene. Når vi er tilkoblet via Wi-Fi får vi ikke ikke lastet ned programmer fra Android Marked, og du må med andre ord bruke mobilnettet for nedlasting. Dette er et ganske stort problem for de som har dyr datatrafikk på abonnementet sitt.

Bare tull og fanteri. Bare fordi det ikke fungerte for deg akkurat der og da så er det vel mulig å gjøre litt research før du kommer med en slik hårreisende og syk påstand? Og jeg vil gjerne vite hvilken "internettteknologi" det er snakk om ved bruk av Android Market, meg bekjent så har ikke Google funnet opp en egen protokoll bare for det…

 

Alt i alt er Webkit definitivt en av de beste nettleserne på markedet.

WebKit er en av markedets beste rendringsmotor, ikke nettleser.

 

Når det kommer til epost-løsningen så begynner jeg å lure på hva du legger i en "proff epost-løsning". Hvis ikke løsningen som er i HTC Desire er fullgod så vet ikke jeg. Ingen WinMo-mobiler jeg har hatt har hatt noen bedre løsning enn den du finner i HTC Desire. Alt i alt virker hele artikkelen biased og stappet full av buzzwords, kanskje påtide at redaksjonen leser gjennom innholdet de skal publisere?

Endret av Deezire
Lenke til kommentar

"Når vi er tilkoblet via Wi-Fi får vi ikke ikke lastet ned programmer fra Android Marked, og du må med andre ord bruke mobilnettet for nedlasting"

 

Dette har nok mer med WiFi nettverket å gjøre enn telofonen. Market fungerer f.eks. helt fint på hjemmenettverket mitt, men på jobb funker det ikke(det gjør det forøvrig heller ikke for en kolega som har N900).

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...