Gå til innhold

Fujitsu lover bedre batterilevetid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fujitsu lanserer ny Lifebook E780 med batterilevetid på opptil 18 timer

Jeg synes man bør skille på batterilevetid og batteritid. Her får man inntrykk av at batteriet lever i 18 timer før det dør. Altså et engangsbatteri. Batterilevetid er levetiden til et batteri, ofte angitt i maksimalt antall forventede ladesykluser før kapasiteten er halvert, mens batteritid er den maksimale tiden maskina kan kjøre på batteri før den trenger lading.

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på 18 timer. Veldig sterkt. Kanskje under så idle som den får blitt, men det som er interessant er hvordan det klarer seg under load med en realistisk bruk scenario.

 

For ikke å snakke om at batterilevetiden som blir nevnt av Simen1 også hadde vært interessant å vite.

Lenke til kommentar

Lithium-ion, her snakker vi dårlig batterilevetid. Om de har fått til 18 timer på batteri, må de ha presset 10 eller flere celler inn, og brukte et hjørne av pcen til et lite atom hovedkort.

 

Hvorfor er det ikke flere som bruker batteri teknologier som tåler flere sykluser! Jeg er dritt lei av å prøve å minimere antall ladesykluser på min Vaio. Finnes det flere enn apple som bruker noe annet enn disse batteriene?

Lenke til kommentar

Hvilke batterier er det Apple bruker som er bedre? Jeg fatter ikke at batteriteknologien har stått mer eller mindre stille i alle disse årene mens den øvrige hardware-utviklingen har gjennomgått enorm utvikling og forbedring. Mistenker at en god del produsenter lever rimelig fett av Li-Ion og ikke stresser med å utvikle/ta i bruk bedre teknologier.

Lenke til kommentar

Mine erfaringer med fujitsu er meget dårlige.

 

Elendig design

Dårligt med ekstra tilbehør/koblinger

ikke den beste supporten på bla drivere

omtrent apple support da det kommer til reklamasjon

 

Styr unna fujitsu sier jeg!

 

Sitter med en fujutsu jeg også:

*Designet i seg selv er greit nok, med byggekvaliteten er horribel på plasser....

*Hva slags extrautstyr? Alt går på USB og ditt og datt uansett

*Driverstøtter er elendig, sier meg enig der. Det største problemet på min maskin er en uferdig BIOS..... og det var nyeste version og de skal ikke updatere den mer......

*Har hatt reklamasjon 1 gang, men det var under elkjøp uansett så ting tok tid som vanelig

 

Anbefales å styre unna fujitsu!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...