Gå til innhold

Test: Sony Ericsson Xperia X10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin test:) Jeg har hatt min X10 i 2 uker nå og jeg sliter med å koble telefonen til andre blåtannheadset enn det som fulgte med. Har testet diverse Jabra og Plantronics lyden blir veldig dårlig med disse. Og det er sikkert flere enn meg som sliter med å taste skrive inn bokstaven "a"?

Lenke til kommentar

Jeg har X10 selv.

Med en gang når jeg begynte å bruke den ble jeg veldig frustrert over masse småting, skjermtastaturet som fulgte med var grusomt å skrive med, mediascape og timescape var udugelig tregt, ikke noen smart-dialing og en batteritid som var helt håpløs.

 

Det første problemet fikk jeg ordnet opp veldig greit, det var bare å legge inn HTC sitt skjermtastatur som fungerer utrolig mye bedre enn Sony Ericsson sitt. Jeg fikk lagt inn mixZing som er en kjapp og grei musikkspiller som gjør jobben sin. Og etter å ha hatt den i to uker så har batteritiden begynt å bli slik den skal være, bruker telefonen ganske mye, men batteriet varer for det meste i to døgn.

 

Det som for min del trekker denne telefonen mest ned for meg er at det er en såpass liten utviklerbase, så det tar veldig lang tid å få telefonen roota og utviklingen av roms til telefonen vil ikke være like bra som den er på HTC sine telefoner.

 

Men bortsett fra de tingene jeg har nevnt over her så er jeg utrolig fornøyd med telefonen, den er veldig kjapp, god lyd i musikkspilleren, fikk med et 16 gb minnekort og blåtannhandsfree og snapdragon prosessoren gjør at alle 3d applikasjoner flyter som en drøm. :-)

Lenke til kommentar

Bare få på plass en test av HTC Desire også nå, så kan jeg endelig bestemme meg for hvem av dem jeg skal kjøpe :)

X10 ledet frem til jeg leste denne testen, men når Timescape ikke fungerer optimalt, så ble jeg brått usikker...

Det er ingen tvil blandt de som har testet begge om at HTC Desire er overlegen. Jeg kjenner ikke til noe med X10 som er bedre enn på Desire, men motsatt vei er det drøssevis av ting.

 

Feelen av Desire er også bedre fra første sekund.

 

Divx støtte kan vel alle Android telefoner få ved å installere en player som heter yxflash.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Har hatt min i snart en måned nå og kan si at batteriet blir bedre og bedre. Bruker min både i jobb og privat. Bluetooth står på hele dagen (ikke kveld), bruker veldig mye wifi, ringer noe veldig og batteriet varer lett i to dager. Jeg bruker dog aplikasjonen Taskiller da det hoper seg noe enormt opp med åpne aplikasjoner på kort tid.

 

Bruker exchange i jobben som fungerer bra. Hadde kanskje ønsket oppgaver, e-post o.s.v. i et program så man lett kan gli imellom dem men generelt er Moxier bra og enkelt. Det at det blir to kalendere passer meg bare bra da jeg har en privat og en jobb.

 

Det som er å utsette på telefonen er som det sies tidligere her den er litt dårlig kalibrert i kantene slik at"Q", "A", "Å", "Æ" på tastaturet er litt vanskelig og treffe men dette er noe jeg lærte meg raskt og korigere (trykker lenger ut på rammen på skjermen).

 

Det at timescape ikke fungerer optimalt er bare tull. Jeg ser hele statusmeldingene fra Facebook og det er ingenting som verken henger eller ikke er oppdart. Er forsåvidt enig i at skulle ha vært mer automatikk mellom kontaktene på telefonen og i Facebook. I dag må du manuelt koble de sammen. Men hvem vet hva som skjer i senere oppdateringer.

 

Er veldig fornøyd med telefonen og ler meg skakk av kolegaene mine som henger i taklampa bare i frustrasjon over deres X1 og X2 :cool:

Lenke til kommentar

Sen test, men bedre sent enn aldri. For min del venta jeg månedsvis på denne telefonen, men jeg gikk heller for Desire. Og Desire er så sexy som X10 drømmer om å bli, og den "flyter" på en helt annen måte en noen annen telefon jeg noensinne har prøvd.

X10 er en god telefon, men Desire er bedre. Langt bedre. :)

Lenke til kommentar

Gikk skuffet fra en htc hd2 til denne, og det var en lettelse(bokstavlig talt :p )

Synes telefonen er passe stor mtp skjermen, og android er svært velkomment! At den i tillegg har et bra kamera er jo bare en bonus. De fleste mobiler har jo bare et helt ok eller mindre enn ok kamera.

Batteritiden er dessverre dårlig, selv etter et par ukers bruk(selv om den har blitt bedre).

Vil også til slutt påpeke at de tre fysiske knappene nederst gjør en utmerket jobb, hver til sitt bruk!

Lenke til kommentar

Har hatt denne telefonen i snart to uker. Er strålende fornøyd med telefonen, annet enn at filmen som følger med falt etter kort til av (enda jeg satte den perfekt på uten noen bolber eller støvkorn under) og at volumkontrollen ikke kan låses på noen måte når den er i lomma. Ellers er som Amobil tidligere sa dette den beste mobilen på lydkvalitet.

 

Ripene er nå ikke noe stort problem når man kan kreve reparasjon på dette, ettersom det står ripesikker i reklamen :D

 

Skal bli gøy å bruke den som GPS-mobil når Garmin kommer med programvare for Android.

Lenke til kommentar

Hei,

takk for tilbakemeldinger.

 

HTC Desire ser også ut til å være en spennende telefon, den er til test i skrivende stund. X10 er nok hakket bedre enn Desire på et par ting: X10 har bedre kamera og noe større skjerm.

X10 er faktisk ikke så veldig mye større enn Desire, men Desire er mer rund i formen og oppleves i praksis som ganske mye mer kompakt.

 

Jeg har sett at flere har hatt problemer med tastaturet, spesielt bokstaven "a", men vårt testeksemplar fungerte bra.

 

Ansiktsgjenkjenning/autotagging i bilder har den også som nevnt her, og det fungerte forholdsvis greit.

Lenke til kommentar

Hei,

takk for tilbakemeldinger.

 

HTC Desire ser også ut til å være en spennende telefon, den er til test i skrivende stund. X10 er nok hakket bedre enn Desire på et par ting: X10 har bedre kamera og noe større skjerm.

X10 er faktisk ikke så veldig mye større enn Desire, men Desire er mer rund i formen og oppleves i praksis som ganske mye mer kompakt.

 

Jeg har sett at flere har hatt problemer med tastaturet, spesielt bokstaven "a", men vårt testeksemplar fungerte bra.

 

Ansiktsgjenkjenning/autotagging i bilder har den også som nevnt her, og det fungerte forholdsvis greit.

 

Jeg forstår ikke hvorfor kamera hele tiden skal bety så ille mye? Det er ubrukelig uansett, spesielt for oss fotograferer som bruker skikkelig utstyr. Å bruke et mobilkamera seriøst er å ødelegge minnene du skal ta med deg videre, og ender som regel opp glemt på en harddisk eller forsvinner med maskinen når den kastes (finnes alltid unntak).

 

Skjermen kan jeg være enig i, jeg vil også ha en stor skjerm, men jeg synes X10 ser småkjedelig ut i forhold til Desire, som forresten er en test dere skulle hatt ute for lenge siden. Til og med klikk.no publiserte sin test på Dagbladet før dere..flaut?

 

Og jeg har vel egentlig ikke hatt en Sony Ericsson som ikke har irriterende småfeil ut over i bruksperioden som man ikke føler så sterkt for i starten, men dette gjelder vel de fleste telefoner jeg har hatt.

 

Uansett kan jeg ikke vente til jeg blir kvitt iPhone, kanskje noe av det mest barnslige og dårlige jeg har hatt i hendene noensinne. Det skal bli en glede å komme seg vekk fra et slikt gestapo konsern.

 

Jeg skulle så gjerne sett HTC EVO i hyllene her i Norge..den har en skjerm JEG vil ha, i tillegg til specs. Akkurat nå gir HTC Desire meg de våteste drømmene, og jeg tør påstå at jeg ender opp på HTC igjen, til tross for den gedigne flausen jeg gjorde da jeg kjøpe HTC Diamond (yeah, it sucks bigtime!).

 

Time will show..

Lenke til kommentar

Skudd for baugen av Amobil å bruke ordet konge om X10. Den regjerer ikke i android markedet p.t. om det er det man mener med begrepet.

 

HTC Desire, selv med sine mangler når det gjelder:

- høyttaler,

- lite helstøpt design,

. strømforbruk,

. kamera

 

er heller ikke imo en kongetelefon, selv om den sammen med med N1 er langt bedre imo enn X10. Det kommer massevis av supertelefoner snart som sikkert utbedrer disse manglene. DA - snakker vi om kongetelefoner. Når det er sagt; Jeg forguder HTC Desire, med sitt skall Sense og 2.1. som gjør brukeropplevelsen til en drøm. Dette veier opp de nevnte manglene i den grad at jeg vet jeg vil kose meg med Desire lenge.

Endret av Desire
Lenke til kommentar

Hei,

hvor viktig kameraet er jo selvsagt individuelt, vi konstanterer bare at X10 har bedre kamera enn HTC Desire. Vi sammenligner primært med telefoner som er å få kjøpt og som vi har testet. Det vil helt sikkert komme telefoner som går både X10 og Desire en høy gang:)

 

Vi er mer opptatt av innholdet i testene enn hvilken dato de blir publisert. Vi bruker nok lengre tid på å teste telefoner enn endel andre medier, som som gjøre at vi ofte ikke er først ute. Vi har valgt å prioritere å teste telefonene skikkelig heller enn at en test nærmest blir en slags sniktitt.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...