Gå til innhold

Nokia lanserer N8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne vil jo gruse iPhone og HTC sine siste. Med 12000 MP kamera og 1080P-filming og 2151515 GIG minne vil jo denne få terningkast 7 med en gang.

 

Nei, Nokia. Folk betaler ikke for specs lenger. De betaler for brukervennlige og intuitive løsninger.

Bittesmå 14MP sensorer på de fleste point and shoot kameraer i år tyder på at høye tall i specs fortsatt er tingen.
Lenke til kommentar

720p og Dobly surround over HDMI. 12mp med brukbar sensorstørrelse for en gangs skyld. XENON blits. HD videoopptak. WLAN b/g/n. 12.9mm tykk og laget i aluminium.

 

Og er det quin-band 3G (5!) jeg ser i speclisten der? Betyr det at dette er verdens første telefon som vil fungere med alle verdens 3G nett?

 

3700 kr er svært imponerende. Vi får se hvordan denne gjør seg i tester.

Lenke til kommentar

Trøkk inn Android, så er jeg kanskje interessert.

 

Forresten, sleng kameraet, så blir dingsen billigere. 12 megapiksler på en telefon? Perler for svin, spør du meg. Skal jeg ta bilder, så bruker jeg et ordentlig kamera. Trenger jeg et kamera til nødbruk, så er alt over 1,3 megapiksler greit.

 

Symbian? Aldri mere Symbian for meg.

Lenke til kommentar

Ehh, jeg er da fullt klar over det kjære deg. Poenget mitt er at det er en Nokia, og at de bør snarest gjøre noe med Symbian. Altså grave det ned og aldri snakke om det igjen.

Poenget ditt er vås, men å uttale seg om ting man ikke har testet er jo alltid populært.

 

Vås? Han postet en video av hvor dårlig Symbian er, og alle har rett til å uttrykke sine meninger. Ut ifra bildene og filmene av Symban 3, så ser det ikke imponerende annerledes ut. Ser ikke helt poenget ditt, dette er et forum og her utrykker vi meninger, ikke nettdiktatur.

Lenke til kommentar

Han postet video med Symbian^1, nyheten er om Symbian^3. Du ser kanskje ikke poenget når folk poster AMD Duron benchmarks og klager på dårlig hastighet når det er en nyhet om AMD prosessorer :tease:

 

Men for all del TheMoonMan, jeg uttrykker bare min mening og dette er ikke nettdiktatur.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Hehe, interessant at du vet hvilke mobiler og platformer jeg er kjent med. Symbian er foreldet og de burde heller bruke tid på Maemo. Og med tanke på hvilke spennende og ikke minst gode operativsystemer som er på markedet idag, kan jeg aldri finne på å anbefale Symbian til noen.

 

iPhone OS, Android, WebOS og den kommende W7 er i en helt annen liga.

Lenke til kommentar

Hehe, interessant at du vet hvilke mobiler og platformer jeg er kjent med. Symbian er foreldet og de burde heller bruke tid på Maemo. Og med tanke på hvilke spennende og ikke minst gode operativsystemer som er på markedet idag, kan jeg aldri finne på å anbefale Symbian til noen.

 

iPhone OS, Android, WebOS og den kommende W7 er i en helt annen liga.

 

Er så utrolig lei av alle sånne fanboys som deg som kritiserer alt annet enn Android og Iphone OS for tida. Som om disse Os'ene er så utrolig perfekte? De er fulle av mangler begge to, og Android må være det mest hypa OS'et i historien, og Google får tonnevis av drahjelp fra en samlet ukritisk it-presse og fanboys som deg, som ikke gjør annet enn å hype Android opp i skyene. Det er en spiral som er helt ute av kontroll, og mobilprodusentene kaster seg naturlig nok på bølgen, og lanserer ene Androidtelefonen etter den andre, fordi det er det folk etterspør, men ikke nødvendigvis det de trenger, eller det som er det beste.

 

For å ta Android først. Android følger ikke javastandarder, noe som gjør at utviklere ikke kan utvikle crossplatform program som funker på alle OS, men må utvikle egne spesielt til Android. Hvorfor i herrens navn følger ikke et OS som er tuftet på Linux kernelen etablerte standarder?

For det andre, Android støtter ikke native Bluetooth overføring (det gjør for eksempel Symbian), og sist men ikke minst, det er rett og slett forbrukerfiendtlig og ha en sperre som gjør at brukereren selv ikke kan installere egne appz til et SD-kort og kjøre disse programene på telefonen, men må ta til takke med å laste ned appz fra Android Market (og ja jeg vet at det finnes en bypass med "Apps to SD", men da må du installere en custom rom).

 

For å ta Iphone, som hele Norge, ja hele verden går av hengslende etter, så mangler Iphone OS støtte for flash, og kommer sikkert aldri til å få det heller, brukte evigheter på å implementere noe så banalt som multitasking, hadde ikke engang noe så basic som MMS støtte da den kom en gang, og det er det mest lukka OS'et av alle i hele markedet. Alle andre produsenter har nå endelig skjønt at open-source faktisk er fremtida.

 

Windows Mobile har vært en eneste stor flopp siden det kom, og jeg tror ikke Windows Phone 7 kommer til å forandre noe serlig på det. Vi vet dessuten for lite om det per i dag til og kunne si med sikkerhet om det faktisk vil innfri alt det har lovet. Windows Mobile er uansett closed source, og det trekker unektelig ned for min del.

 

Derimot har jeg stor tro på MeeGo når det en gang kommer, men synes også det er synd at ikke Nokia hadde is nok i magen til å fortsette utviklingen av Maemo på egen hånd. Maemo er uten tvil er det mest komplette mobil os'et der ute akkurat nå, det følger alt av standarder, har native flash støtte rett ut av esken siden det på mange måte er debian porta til en mobil.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...