Gå til innhold

Definitivt slutt på disketter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NAV bruker fortsatt disketter til legekontorene i faslegeordningen. Jeg vet, for jeg var hos legen i forrige uke og de hadde ikke fått alle opplysningene fordi de "fortsatt ventet på diskettene fra NAV".

 

Var sånn sist gang jeg var hos legen også. Da sa de at NAV sendte ut disketter til legekontorene en gang i måneden.

Endret av hakrist
Lenke til kommentar

Hm, satt å regnet litt på det her.

Disketter er definitivt ut..

 

Scenario: 1080p film,mkv container, 15gb stor, 90 minutter lang.

Vi ta 10.000 disketter og du må bytte diskett 111 ganger pr minutt.

 

Ryddet faktisk på loftet her forleden dag og fant ganske mange gamle orginal spill på disketter. Tøft.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

NAV bruker fortsatt disketter til legekontorene i faslegeordningen. Jeg vet, for jeg var hos legen i forrige uke og de hadde ikke fått alle opplysningene fordi de "fortsatt ventet på diskettene fra NAV".

 

Var sånn sist gang jeg var hos legen også. Da sa de at NAV sendte ut disketter til legekontorene en gang i måneden.

 

Mener alle private legekontor er tvinget over på ny løsning. Der alt blir sendt over "helse nettet." Her bruke dei vertfall denne nye løsningen som desverre ikkje fungere for alle legekontor. Feil med programet osv. Men her må dei bruke det nye systemet siden NAV ikkje godtar disket lengre.

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke til å savne "rear error" diskene :tease:

 

Husker en 5 1/4-tommers lefse med "read error" på en Apple II en gang helt i starten på 80-tallet. Et program jeg hadde jobbet med i flere dager var med et blitt en del av ringene rundt Saturn :ermm:

 

Tror faktisk ikke dagens PC brukere er klar over hvor stabile NAS/servere og USB HDDer faktisk er !

Lenke til kommentar

Vel, i visse tilfeller er det faktisk behov for disketter, og jeg jobber med IT... Noen av de eldste serverene her får man kun diskett-image for å oppdatere bios. Man KAN selvsagt få dette til å fungere på CD, men det er uhorvelig mer praktisk å faktisk benytte disketter...

 

Husker fortsatt at jeg hadde GTA 1 liggende på 48 stk disketter, og at diskett nr 45 hadde bad sectors :)

Lenke til kommentar

Vel, i visse tilfeller er det faktisk behov for disketter, og jeg jobber med IT... Noen av de eldste serverene her får man kun diskett-image for å oppdatere bios. Man KAN selvsagt få dette til å fungere på CD, men det er uhorvelig mer praktisk å faktisk benytte disketter...

 

Husker fortsatt at jeg hadde GTA 1 liggende på 48 stk disketter, og at diskett nr 45 hadde bad sectors :)

Ja laste drivere for scsi kontrollere under install var trolig diskettenes siste bruksområde etter at du kunne kjøre bios oppdateringer i windows.

 

Vel hvis noen har stort trange etter disketter har jeg en stabbel til salgs :)

Lenke til kommentar

5 1/4"-diskettene var fine lefser det.

 

Jeg husker godt windows 3.1 på disketter og oppgradering til 95, også på disketter. Det var en flott stabel det.

 

Men røntenbilder sendes fortsatt med taxi.
Det er ikke normalt. Jeg fikk faktisk i forrige uke et sykehus til å oversende bilder, og det går med CD i posten når det ikke er hastesak.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...