Gå til innhold

Bluetooth 4.0 fullført


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei f* fa*n, nå må Intel få ut finger'n!!!

Å det er dem som allerede utsatte den nye USB3?, nå kommer USB4 snart mens vi sitter her med det trege skrapet, at det er mulig...

 

Frustrasjon må jeg si, nå har jeg ikke hørt så mye nytt fra AMD da, men håper på at dem ikke gjør noe like dumt :hrm:

Lenke til kommentar

He he he...

Forresten flere enn meg som stusser litt på hastighetene? Er jo ikke akkurat høye hastigheter vi snakker om her.

 

Meningen med bluetooth har jo vært hele tiden at det skal være en standard for mobile enheter. mobiltelefoner, klokker etc etc etc.. overføring mellom datamaskiner har allerede LAN/WLAN/USB etc etc.. Forresten er det allerede overflod av enheter som bruker 2.4 GHZ båndet allerede, så ser ikke helt nytten i at bluetooth skal på noen måte ta over for andre raskere og mer pålitlige standarder. Ja jeg forstår at mobiltelefoner også begynner å få rikelig mengde med lagringsplass i forhold til forgående år, men til dette har man USB og tildels WLAN som en del enheter allerede støtter i dag.

 

Off topic: jeg leste noe om at 10 GHZ båndet skal selges og er nettnøytralt. Dette hadde kanskje vært noe for bluetooth internasjonalt sett siden det båndet også støtter ganske gode overføringshastigheter, ifølge den artikkelen jeg leste. Kilden er kanskje fra hardware.no tilogemd.

Lenke til kommentar

Hahaha... nå tror jeg du må vaske øynene!

 

Det er BLUETOOTH V4.0 det er snakk om, din hyssing! :lol:

IKKE USB!!!! BLUETOOTH! BLÅTANN!

Don't feed the troll!

 

Jeg ser på lavenergi muligheten her som interresant. 1Mbps holder for å overføre små mengder bilder, dokumenter, og enkeltfiler eller noen få mp3.

Lenke til kommentar

Hahaha... nå tror jeg du må vaske øynene!

 

Det er BLUETOOTH V4.0 det er snakk om, din hyssing! :lol:

IKKE USB!!!! BLUETOOTH! BLÅTANN!

Don't feed the troll!

 

Jeg ser på lavenergi muligheten her som interresant. 1Mbps holder for å overføre små mengder bilder, dokumenter, og enkeltfiler eller noen få mp3.

 

For ikke å nevne ideelt til forbindelser som bruker bluetooth for kontinuerlig tilkobling, som en Xbox360 kontroller, tastatur/mus osv...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Hahaha... nå tror jeg du må vaske øynene!

 

Det er BLUETOOTH V4.0 det er snakk om, din hyssing! :lol:

IKKE USB!!!! BLUETOOTH! BLÅTANN!

Don't feed the troll!

 

Jeg ser på lavenergi muligheten her som interresant. 1Mbps holder for å overføre små mengder bilder, dokumenter, og enkeltfiler eller noen få mp3.

 

Lavenergi modusen brukes nok ikke til å overføre filer mellom enheter, det blir nok heller til å sende data til feks klokke(som ble nevnt i artikkelen), slik at den kan fortelle deg når du har fått melding/mail/PM osv. Vanlig bluetooth bruker ikke akkurat mye strøm det heller, bare tenk på alle de små handsfreene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...