Gå til innhold

Test: Spotify vs Wimp for Iphone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hos Spotify må du aktivt si i fra at du vil ha en måned til for å ikke miste Premium-tilgangen.

Siden når da?

Den merket jeg meg også, eneste gangen Spotify sier fra er når kontoen er tom for penger... Ellers går det Selvfølgelig automatisk uten noe mas....

Lenke til kommentar
Hos Spotify må du aktivt si i fra at du vil ha en måned til for å ikke miste Premium-tilgangen.

Siden når da?

Den merket jeg meg også, eneste gangen Spotify sier fra er når kontoen er tom for penger... Ellers går det Selvfølgelig automatisk uten noe mas....

 

Hei!

Det var en feil som ikke hadde blitt luket ut i testen, dere har selvfølgelig rett. Beklager leifen, den er fjernet nå.

Lenke til kommentar

Hva har Wimp som ikke spotify har:

Mulighet til å legge til enkeltsanger på favorittlisten og spillelisten.

 

Dette er bullshit. Lå seinest i natt med min iphone og spotify i senga og opprettet spillelister og addet sanger til listene. Så dette må dere rette opp i!

Haha, hvordan skal man kunne lage en favorittliste/spilleliste uten å legge til enkelsanger? Lol.

Lenke til kommentar

Hva med en lignende test for Android?

Ja, og hva med lydkvaliteten? På Android er jo det kjempeforskjell.

 

Jeg har forøvrig benyttet meg av gratis-måneden til Wimp og fått sammenligne med Spotify.

Spesielt mobilversjonen er viktig for meg da ca 80% av Spotify bruken min gjøres med mobilen.

 

Det er spesielt to ting som gjør at jeg foretrekker Spotify:

Wimp har klart dårligere lydkvalitet på mobilen enn Spotify, og man kan ikke være logget inn i Wimp på pc og mobil samtidig.

Det siste punktet er utrolig irriterende da jeg gjerne sitter i Spotify og endrer/legger til spillelister og hører musikk på pc, samtidig som jeg syncer "offline" til mobilen, og dette lar seg ikke gjøre med Wimp.

 

Andre irriterende ting med Wimp på Android er at ved "flikking" til neste sang(er) hopper den til neste sang med en gang i stedet for å vente ett sekund som Spotify. Med Spotify kan du faktisk bla til de neste sangene for å se hva som kommer og så bla tilbake til gjeldene sang uten å forstyrre avspillingen. Btw: Spotify har faktisk også spillkø, iallefall på Android (Menu->Play queue).

 

Redigering av spillelister og hva som skal være tilgjengelig offline er enklere med Spotify.

 

Hvis du mister nettforbindelsen i Wimp kommer du til login skjerm hvor du kan prøve å logge på igjen eller spille offline, men uansett mister du der du var i avspillingen. Spotify enderer bare farge til blå, og begynner å spille igjen der den slapp så fort forbindelsen er tilbake (fargen blir grønn igjen).

 

Wimp kræsjer også hvis du trykker back-knappen for mange ganger.

 

Wimp er ikke på Market, og er derfor mer tungvind å installere og holde oppdatert.

 

Jeg liker at Wimp skiller på album og andre spillelister i offline-modus. Dette gjør det litt mer oversiktlig, men album-lista er ikke tilgjengelig i online-modus (eller på pc'en), og da faller litt av hensikten bort.

Anbefallings- og topplistene er også et pluss, men finner ingen funksjon for å gjøre disse tilgjengelig offline.

 

Denne sammenligningen ble gjort for ca en måned siden. Vet ikke om Wimp har kommet med oppdatering av appen slik at noe av dette er forbedret, men min konklusjon var iallefall da at Spotify på Android var langt bedre enn Wimp.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...