Gå til innhold

Refleksjon: – Tidenes beste skytespill? (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg som i mange år har spilt CS fast, kun med andre som små avbrekk i noen få timer, gikk over til MW2 når dette kom ut og BC2 når det ble lansert.

 

MW2 var et lagt mer ferdig produkt enn BC2! Mindre bugs og mye bedre grafikk... Det var et spill som var enkelt å få kontrollen over og fremgangen gikk gjevnt. Spillet var godt balansert.

 

BC2 var fult av bugs når det kom ut og for meg var det som å lære FPS spill på ny(Samme du sleit med ATW?). Helt j*vlig de første timene og jeg vurderte å gi opp. Desverre/heldigvis hadde alle de jeg spiller med gått over til BC2, noe som gjorde at jeg fortsatte.

 

Nå har det kommet flere updates som har fikset en del problemer, jeg sliter selv mye med disconnect. Men det tror jeg er relatert til min maskin. Problemet med at internetttet mitt kræsjer er iallefall borte.

 

Om dette er tidenes beste skytespill spørs veldig på hvem du spør og hva de vekt legger. Men det er et veldig bra et! Jeg koser meg veldig mens jeg spiller og har det gøy med de jeg spiller med! :)

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd enspiller-delen litt hos en kamerat av meg, men år jeg prøvde den fikk jeg litt dårlig følelse med våpnene, følte at jeg hadde lite kontroll på våpnene på et slags vis, litt vanskelig å forklare. Er dette noe som er annerledes i flerspillerdelen?

 

AtW

Det er vanligvis en del forskjell mellom våpnene i SP og MP. Men om du skal like BC2, så må du legge fra deg alle slike pirke ting. Spillet er i dårlig stand om man setter spill som MW2 som standard. Det føles bare crappy, i likhet med alle andre Battlefield spill. Men de er fantastisk gøy, alle sammen, inkludert BC2. Forutsetter selvfølgelig at du har noen å spille med.

 

Jeg lurer egentlig på hva utviklerene gjør på når de lager Battlefield spillene. En ting er de syke mengene med bugs og generelt dårlig feel på bevegelse og skyting, men server listen er utrolig dårlig i både BC2, BF2 og BF2142. Er dette liksom vanskelig å lage?

Lenke til kommentar

Server lista er noe virkelig skuffende greier! Bruker 5-10min på å få opp lista og når jeg trykker på en server (eks 28/32), så er den full.. Helt nedi 15/32 har blitt fulle når jeg prøver å koble meg til. Både favoritter og loggen virker også veldig dårlig.

 

Også litt skuffende at det ikke er mulig å søke etter hardcore servere..

Lenke til kommentar

 

MW2 var et lagt mer ferdig produkt enn BC2! Mindre bugs og mye bedre grafikk... Det var et spill som var enkelt å få kontrollen over og fremgangen gikk gjevnt. Spillet var godt balansert.

 

 

Mye bedre grafikk? Det er jo BC2 som har Mye bedre grafikk enn MW2..

 

Njoda.. Delvis enig med deg. Men våpen graffikken på BC2 er så utrolig skuffende at jeg griner! Snakker om 5 min arbeid har jeg ikke sett på lenge! Det at BC2 har fysikk er kult, muligheten til å ødelegge byggninger og slikt er kult. Men når man ikke klarer å fjerne en tynn grein og må bruke 12.7 for å få ned trær, så blir det litt feil..

Lenke til kommentar

Om det er like populært om ca 15 år kan vi komme tilbake til om dette nærmer seg Counter Strike. Kan ikke snakke om tidenes beste skytespill 2 mnd etter lansering.

 

Selvagt mye som er teknisk overlegent Counterstrike source, skulle bare mangle. Men spillet har ikke tilstedeværelsen til CS, heller ikke nøyaktigheten du føler ang om man faktisk treffer eller ikke (da spesielt HS etc)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det kommer noen spill på LENGE som kommer til og utkonkurere CS 1.6 / CSS som holder seg godt enda.

Men jeg er veldig spent på BF3. Ifølge Dice så er BC2 bare en liten smakebit på hvordan BF3 kommer til og bli, og at det heldigvis blir PC only (håper iallefall det!!).

 

Men tidenes skytespill er og blir CS. Iallefall en god stund til. ^^ Tror neppe BC2 kommer til og holde seg like populært i like mange år som CS spillene. Selv om jeg kanskje liker BC2 bedre enn CSS nå.

Lenke til kommentar

MW2 var et lagt mer ferdig produkt enn BC2! Mindre bugs og mye bedre grafikk... Det var et spill som var enkelt å få kontrollen over og fremgangen gikk gjevnt. Spillet var godt balansert.

 

Det virka ikke som om døm hadde testa MW2 før de slapp det ut!!! Det var jo så fullt av bugs at det skulle ikke vært lov. BC2 hadde ikke på nærhet så mange bugs som MW2 da det slapp ut.

Lenke til kommentar

MW2 var et lagt mer ferdig produkt enn BC2! Mindre bugs og mye bedre grafikk... Det var et spill som var enkelt å få kontrollen over og fremgangen gikk gjevnt. Spillet var godt balansert.

 

Det virka ikke som om døm hadde testa MW2 før de slapp det ut!!! Det var jo så fullt av bugs at det skulle ikke vært lov. BC2 hadde ikke på nærhet så mange bugs som MW2 da det slapp ut.

 

Tror ikke jeg opplevde en bug når jeg spilte MW2.. Hadde yttest få droppouts når jeg spilte, pingen var det heller ingenting å si på. Fant som regel fort kamp (med unntak når vi var 8 stk..)

 

BC2 sleit jo max med connection time out, spillet force-quitet, server listen bruker lang tid.

Lenke til kommentar

BC2 har nå i hvertfall fixet mange av feilene de hadde i spillet.

I Mw2 er det jo relativt ofte at man bruker lang tid på å kommer inn på servere, og særlig om man er fler enn 5.

Jeg har ikke selv spilt like mye BC2 som mw2, mest fordi alle kameratene min spiller mw2.

Men jeg syns selv at Bc2 er et bedre spill enn mw2, selv om jeg ikke har spilt det så mye.

Lenke til kommentar

Jeg startet med BC2, prøvd MW2 når det ble free-weekend på Steam. Jeg kan ikke fatte å begripe at noen faktisk spiller MW2... grafikken minnet meg CS 1.6 vs. Source... hvor da MW2 er source så klart :p. Mappene var bittesmå, trodde jeg holdte på å kveles... Ja... mappene var så små at jeg... uff... jeg forstår bare ikke. Hvordan kan folk spille det der vs BC2? BC2 har jo mye mer, og har potensiale for ektremt mye mer moro enn MW2, men se på Steam... hvor mange som spiller det lille spillet! Hvorfor har ikke BC2 like mange spillere? Hva er det som for folk til å spille MW2?! I dont understand.... :(

Lenke til kommentar

Store grunner til at MW2 fremdeles leder, er at de var først. Mange har kjøpt spillet og gidder derfor ikke å kjøpe nytt. Mye har nok også med tilbakemeldingene om bugs o.l. som BC2 hadde store problemer med i starten.

 

MW2 hadde rett og slett for god base før BC2 med sine problemer kom..

Lenke til kommentar
Ingen av oss trengte å nevne at det var flerspillerdelen det var snakk om. Det var selvsagt, for enspillerdelen kunne de like godt ha spart seg for.

Enten har du ikke prøvd enspilleren, prøver å virke kul ellers eier ikke smak. Enspillerdelen er vellaget og absolutt bedre enn hva som var forventet da spillet først kom ut. Dette er ikke akkurat et ukjent faktum.

Lenke til kommentar

Kom ikke her å klag på dårlig server browser og bugs på BC2 i forhold til MW2... nå spiller jeg bare PS3 versjonene men der får man faen ikke velge map i MW2 en gang, det får du i BC2... har spillt BC2 siden betaten å kanskje fått disconected 1 gang så langt.

 

At der er noe bugs i mappa på BC2 kommer du ikke unna for BC2 mappsa er 10 ganger større enn MW2!

 

BTW

Google: MW2 bugs = 501 000 treff

Google: BC2 bugs = 222 000 treff

Lenke til kommentar

Kom ikke her å klag på dårlig server browser og bugs på BC2 i forhold til MW2... nå spiller jeg bare PS3 versjonene men der får man faen ikke velge map i MW2 en gang, det får du i BC2... har spillt BC2 siden betaten å kanskje fått disconected 1 gang så langt.

 

At der er noe bugs i mappa på BC2 kommer du ikke unna for BC2 mappsa er 10 ganger større enn MW2!

 

BTW

Google: MW2 bugs = 501 000 treff

Google: BC2 bugs = 222 000 treff

 

Burde kanskje presisere at det er PC jeg spiller på og på PC de fleste bugsene faktisk er på da begge(?) spillene er portert fra konsoll..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...