Gå til innhold

HTC Desire - førsteinntrykk og småtester


Anbefalte innlegg

Er det noen kjente uhell/bricks ved rooting av telefonen? Jeg vet det har vært en del tilfeller, men tror samtlige hadde lagt inn alpha/beta.versjonn av apps2sd ogsp. Noen som vet om tilfeller der folk bare har rootet?

 

Tilbehørsspørsmål:

Jeg er ute etter en fjrtnkontroll til minijacken. En liten ledningsstump mellom telefonen og øreproppene mine som lar meg skifte sang og pause, akkurat som den som sitter (fast, dessverre) på de medfølgende proppene (som, dessverre, men dog akkurat som vanlig på alle spillere/telefoner, er ubrukelige). Noen som vet om noe? *veldig* kjekt å kunne pause, skifte sang, og gjerne justere volum, uten å styre med å få opp telefonen og av med tastelås. Noen som vet om noen, evt om Desire er lik Nexus eller andre HTC-modeller her og?

Griffin SmartTalk virker utmerket. Er ikke volumkontroll, og det går av en eller annen sær grunn ikke an å skifte sang i den innebygde musikkavspilleren. Gjør du dette, ringer telefonen opp den sist ringte. Det går utmerket bra å skifte sang i Spotify.

Virker vel ikke akkurat utmerket da?

 

Virker ikke i innebygd musikkavspilleren. Går utmerket i spotify ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

I all verden.. Kan man ikke kjøpe apps? Hvorfor i helvete reklamerer de med at den kan laste ned et ubegrenset antall ekstra apps etc?

 

man kan laste ned et ubegrenset (så mye du har plass til....) antall gratisapps

 

 

 

Latterlig. Hvorfor kan man ikke kjøpe applikasjoner som koster penger?

 

Ta det med Google...... :ph34r:

Lenke til kommentar

Her er 2 plasser man kan kjøpe android apps på nettet, har funnet et par til tidligere men husker ikke hva de heter, poster link på de om jeg finner de igjen:

Handango's Shop

MobiHand

 

Angående skjermfilm vil jeg anbefale de som ikke synes Invisible shield var bra å prøve HD2 sin plast fra mytrendyphone.no. Går greit å klippe denne til for å passe Desire sin skjerm. Har brukt denne siden jeg fikk min tlf for 3 uker siden og har ingenting å utsette på den. Den er blank og klar og ikke kleberlig, slik mange klager over at IS er.

 

Har den "Mail for Exchange"? Tenker ikke på generell imap4.

Den har Exchange ja.

Lenke til kommentar

Tilbehørsspørsmål:

Jeg er ute etter en fjrtnkontroll til minijacken. En liten ledningsstump mellom telefonen og øreproppene mine som lar meg skifte sang og pause, akkurat som den som sitter (fast, dessverre) på de medfølgende proppene (som, dessverre, men dog akkurat som vanlig på alle spillere/telefoner, er ubrukelige). Noen som vet om noe? *veldig* kjekt å kunne pause, skifte sang, og gjerne justere volum, uten å styre med å få opp telefonen og av med tastelås. Noen som vet om noen, evt om Desire er lik Nexus eller andre HTC-modeller her og?

Griffin SmartTalk virker utmerket. Er ikke volumkontroll, og det går av en eller annen sær grunn ikke an å skifte sang i den innebygde musikkavspilleren. Gjør du dette, ringer telefonen opp den sist ringte. Det går utmerket bra å skifte sang i Spotify.

Virker vel ikke akkurat utmerket da?

Joda. Problemet ligger i hvordan HTC har konfigurert tolkningen av signalene fjernkontrollen sender. Bruker du en tredjepartsavspiller som f.eks Spotify virker kontrollene utmerket. Fjernkontrollen virker med andre ord utmerket.
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe HTC Desire, men hva er det dere egentlig bruker telefonen til og hva av dette er det som er gratis?

 

Henger litt etter på utviklingen av mobiltelefoner, men forstår det slik at man kan bruke de samme trådløse nettene som dataer bruker?

 

Og hvis man ikke kan koble til et slikt nett, så blir det et betalt nett som man kan koble til omtrent hvor som helst?

 

Man kan bruke msn på telefonen, og gratis hvis man finner et tilgjengelig trådløst nett?

 

Hvordan er det med spill til denne telefonen, er den ok å spille spill på?

 

Mulig å lese gmail-epost på telefonen, også gratis hvis man finner et nett?

Endret av Lekr
Lenke til kommentar

Egentlig er det så enkelt som å svare "ja"på alle spørsmålene dine. :p

Veldig kos å spille både shot u! og flyspill på denne, og den er ideell til trykke-spill av typen bejeeweled o.l. med såpass stor og presis skjerm.

 

Jeg har lagt til en liten datapakke på abonnementet mitt (49kr mnd for 100mb hos Netcom) slik at jeg slipper å tenke på å skru av synkronisering o.l. for å spare penger når jeg er utenfor wifi-dekning (da brukerden mobilnettet, og det koster jo normalt per MB.)

Lenke til kommentar

Hvorfor ser man ikke da valget "Mail for Exchange" i noen av menyene som har vært vist?

Meg bekjent, så er det kun Nokia som beskriver det som "Mail for Exchange". På min Desire har jeg valget når jeg trykker på + (nede til høyre), velg så snarvei og så velger du E-post innboks. Her kan du velge mellom "Exchange ActiveSync" og "Annet" (POP3/IMAP). Bruker selv kun G-mail appen, så er ikke veldig kjent med exchange.

 

Du har og en egen E-post widget.

Lenke til kommentar

Hvorfor ser man ikke da valget "Mail for Exchange" i noen av menyene som har vært vist?

Meg bekjent, så er det kun Nokia som beskriver det som "Mail for Exchange". På min Desire har jeg valget når jeg trykker på + (nede til høyre), velg så snarvei og så velger du E-post innboks. Her kan du velge mellom "Exchange ActiveSync" og "Annet" (POP3/IMAP). Bruker selv kun G-mail appen, så er ikke veldig kjent med exchange.

 

Du har og en egen E-post widget.

 

Jeg har også svart på dette i en annen tråd ang. HTC Desire. "Mail for exchange" er, som du sier, Nokias program for synkronisering med Exchange. HTC har laget sin egen som de har baket inn i programmet de rett og slett kaller "Mail", dette er samme program som man setter opp eventuelle POP/IMAP kontoer...

 

HTC Desire har tilogmed bredere Exchangestøtte enn det Google Nexus One har (det som ligger av "native" støtte i Android 2.X), da den også støtter synkronisering av kalender.

 

/Espen

Lenke til kommentar

Egentlig er det så enkelt som å svare "ja"på alle spørsmålene dine. :p

Veldig kos å spille både shot u! og flyspill på denne, og den er ideell til trykke-spill av typen bejeeweled o.l. med såpass stor og presis skjerm.

 

Jeg har lagt til en liten datapakke på abonnementet mitt (49kr mnd for 100mb hos Netcom) slik at jeg slipper å tenke på å skru av synkronisering o.l. for å spare penger når jeg er utenfor wifi-dekning (da brukerden mobilnettet, og det koster jo normalt per MB.)

 

Hehe, takk skal du ha. Men da lurer jeg bare på hva dere pleier å bruke telefonen til.

Lenke til kommentar

Spotify! Endelig en telefon (bortsett fra iphone og andre "dumphones" (med et par hederlige Nokia-unntak)) som det faktisk går ann å høre musikk på. Ellers går det i podcasts og sånn også på bussen, og en del spill, sjekking av busstider, mailsjekking/skriving facebook-opplasting av bilder (:p), følge med på ebay-auksjoner med eget program og mye annet rart. Blant annet hender det jeg ringer og sender sms med telefonen også. :p

Lenke til kommentar

Her kan du velge mellom "Exchange ActiveSync" og "Annet" (POP3/IMAP). Bruker selv kun G-mail appen, så er ikke veldig kjent med exchange.

Takker :) Eneste jeg var usikker på med Android før jeg går for det.

 

HTC Desire har tilogmed bredere Exchangestøtte enn det Google Nexus One har (det som ligger av "native" støtte i Android 2.X), da den også støtter synkronisering av kalender.

 

/Espen

Var også den siste biten der som var viktig. Så det gjelder for alle 2.x telefoner, goodie. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å kjøpe denne, men har lite erfaring med moderne mobiler, så har et spørsmål som sikkert er blitt besvart flere ganger før.

 

Hvordan er det med datatrafikk? Holder 500mb i måneden-pakken fra Telenor ved normal bruk, og WLAN på skole og hjemme? Har full forståelse for at "normal bruk" er et rimelig relativt begrep, men det er så.

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å kjøpe denne, men har lite erfaring med moderne mobiler, så har et spørsmål som sikkert er blitt besvart flere ganger før.

 

Hvordan er det med datatrafikk? Holder 500mb i måneden-pakken fra Telenor ved normal bruk, og WLAN på skole og hjemme? Har full forståelse for at "normal bruk" er et rimelig relativt begrep, men det er så.

ja.

Lenke til kommentar

Egentlig er det så enkelt som å svare "ja"på alle spørsmålene dine. :p

Veldig kos å spille både shot u! og flyspill på denne, og den er ideell til trykke-spill av typen bejeeweled o.l. med såpass stor og presis skjerm.

 

Jeg har lagt til en liten datapakke på abonnementet mitt (49kr mnd for 100mb hos Netcom) slik at jeg slipper å tenke på å skru av synkronisering o.l. for å spare penger når jeg er utenfor wifi-dekning (da brukerden mobilnettet, og det koster jo normalt per MB.)

 

Hehe, takk skal du ha. Men da lurer jeg bare på hva dere pleier å bruke telefonen til.

Bruker telefonen min til:

Ringing, sms, ta bilder, filme, sjekke epost (Gmail og jobbmail via Exchange), MSN, Facebook, Twitter, Navigasjon, kalkulator, notisbok, vekkeklokke, kalender, News feed, podcast, youtube, spotify, tvguide, Radio, Internett, nettbank, Spill, filbehandling, nummersøk (gulesider app), målebånd (Surveyor), Klokke, værvarsler, treningsbuddy.

 

Er sikkert mer men var det jeg kom på nå. Tror du stort sett kan bruke denne telefonen til det du måtte ønske.

 

Vurderer sterkt å kjøpe denne, men har lite erfaring med moderne mobiler, så har et spørsmål som sikkert er blitt besvart flere ganger før.

 

Hvordan er det med datatrafikk? Holder 500mb i måneden-pakken fra Telenor ved normal bruk, og WLAN på skole og hjemme? Har full forståelse for at "normal bruk" er et rimelig relativt begrep, men det er så.

ja.

Har 100mb i mnd og det holder mer enn nok.

Endret av HTC-fan
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...